Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Traffic 1.9dci - Obroty biegu jałowego 1100 obr/min.

pawcio1979 04 Feb 2020 18:25 1332 20
  • #1
    pawcio1979
    Level 16  
    Witam.
    Pacjent tak jak w tytule 2005rocznik. Wieczorem było wszystko ok by po odpaleniu silnika następnego dnia obroty wzrosły do tych 1100 i utrzymują się takie cały czas.
    Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Włączenie wszystkich świateł też nie robi na nim żadnego wrażenia. Jadąc na każdym biegu bez gazu silnik dąży do utrzymywania tych obrotów.
    Filtr powietrza nowy, dolot szczelny, egr wyciągnięty i dokładnie wyczyszczony bo cały był zatkany. Praktycznie zero prześwitu było po stronie dolotu.

    Żadnych błędów nie wyświetla, tzn brak checka.

    Poza w/w obrotami auto jeździ normalnie. Nie zamula bardziej niż wcześniej, spalanie wygląda na takie samo jak było.

    Gdzie teraz szukać?
  • #2
    migmig85
    Level 26  
    A podgląd parametrów np temperatura płynu chłodnicy.
  • #3
    pawcio1979
    Level 16  
    migmig85 wrote:
    A podgląd parametrów np temperatura płynu chłodnicy.

    Proces nagrzewania samochodu (według wskaźnika na zegarach) wygląda na prawidłowy. Temperaturę utrzymuje na odpowiednim poziomie, z nawiewów leci gorące powietrze, zapowietrzony nie jest bo z odpowietrzników leci płyn.
    Przepływka wyczyszczona i wygląda na ok.

    Poprzez elm327 odczytać mogę tylko napięcie na złączu obd.
  • #4
    specjalistasamochody
    Level 19  
    czujnik sprzegla sprawdz
  • #5
    pawcio1979
    Level 16  
    specjalistasamochody wrote:
    czujnik sprzegla sprawdz

    Rozumię, że czujnik ten powinien znajdować się przy pedale sprzęgła. Czy to jest zwykły przycisk zwarty-rozwarty?
    Do sprawdzenia sam czujnik i kable idące do niego.

    Dodano po 10 [godziny] 39 [minuty]:

    Czujnik sprzęgła sprawny. Normalnie zwiera i rozwiera styki naciskając na pedał sprzęgła. Wypięcie wtyczki też nic nie zmienia w temacie.
    Akumulator był na noc rozłączony.
  • #6
    pawcio1979
    Level 16  
    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
    Nie powiem, jazda takim samochodem uprzykrza życie. Nieraz trzeba jechać i wciskać sprzęgło bo "jedynka" jest za szybka na mocno nie równej drodze.
  • #7
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Coś tu na nastawnik w pompie wygląda, bo go za bardzo podlewa


    Moderated By CameR:

    świerszcz.UK wrote:
    Renault Traffic 1.9dci

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #8
    specjalistasamochody
    Level 19  
    gdzie w dci jest nastawnik w pompie?
  • #9
    pawcio1979
    Level 16  
    Na listwie jest jeden jakiś pionowy czujnik na 3 lub 4 piny a obok listwy mała plastikowa kostka do której idą dwa wężyki paliwowe oraz wtyczka dwu pinowa.
    Ciężko doszukać się numerów żeby rozszyfrować co to.
    Link
  • #10
    pawcio1979
    Level 16  
    Auto było na diagnostyce komputerowej i sprawa jeszcze bardziej się skomplikowała.

    Po podłączeniu pod komputer i wykasowaniu wszystkich błędów nie zgłasza żadnych nowych. Wskazania wszystkich czujników wyglądają na prawidłowe. I tak np temperatura silnika, pozycja elektronicznego pedału gazu, czujnik przy pedale sprzęgła, ciśnienie paliwa, napięcie ładowania wszystko jest ok.
  • #12
    pawcio1979
    Level 16  
    genek1000 wrote:
    A przepływomierz ? Próbowałeś odłączać ?

    Był na początku odłączany jak czyściłem egr-a ale nie pamiętam czy wtedy silnik był odpalony czy nie.
    Pod koniec tygodnia jeszcze raz na komputer pojadę to zobaczymy czy i ewentualnie co wyrzuca jakieś błędy. Przez kilka dni pojeżdżę bez odpinania czegokolwiek.
  • #13
    genek1000
    Level 35  
    pawcio1979 wrote:
    genek1000 wrote:
    A przepływomierz ? Próbowałeś odłączać ?

    Był na początku odłączany jak czyściłem egr-a ale nie pamiętam czy wtedy silnik był odpalony czy nie.
    Hmmm. Swoją drogą ciekawe czy na nie pracującym silniku też miałby 1100obr/min 😉
  • #14
    pawcio1979
    Level 16  
    genek1000 wrote:
    Hmmm. Swoją drogą ciekawe czy na nie pracującym silniku też miałby 1100obr/min 😉

    Hmmmm nie przyglądałem się, ale wydaje mi się, że na wyłączonym silniku może mieć mniejsze obroty.
  • #15
    pawcio1979
    Level 16  
    Ma ktoś jakieś nowe pomysły w tym temacie?
    Mechanik jak na razie rozkłada ręce bo wszystkie czujniki są w normie.
  • #16
    genek1000
    Level 35  
    pawcio1979 wrote:
    Mechanik jak na razie rozkłada ręce bo wszystkie czujniki są w normie.

    Wydaje mi się że nie skoro ma cały czas podbite obroty .
    Nie napisałeś jak zachowuje się bez przepływki
  • #17
    pawcio1979
    Level 16  
    Czy na zimnym silniku czy na ciepłym odłączenie przepływki i odpalenie silnika nic nie zmienia w temacie. Podobnie sprawa ma się w sytuacji, że najpierw odpalimy a dopiero na działającym silniku wypniemy przepływkę.
    W każdej sytuacji obroty utrzymuje na poziomie 1100.
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Jak wyglądają parametry
    - " obroty silnika"
    - " zadane obroty silnika"
    - "regulacja biegu jałowego "
    - " obroty biegu jałowego 2"
    Podczas pracy silnika na biegu jałowym
    Poszukaj polecenia regulacji biegu jałowego dla samochodów specjalnych i spróbuj odjąć 2 x 100obr/min
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    W dci obroty same się nie podbiją musi być żądanie, ale jak jeździsz do kowali to nie dziwię się . I nie zaprzeczaj. DO tego 1,9 dci silnik tak znany że aż dziw bierze że ktoś go nie trawi.
  • #20
    pawcio1979
    Level 16  
    Ależ ja nie zaprzeczam to do kogo pojechałem. Auto jest firmowe i szef tak zadecydował.

    Wydaje mi się, że sprawdzali obroty biegu jałowego i albo nie zapisali albo ecu nie przyjęło ustawień.
  • #21
    pawcio1979
    Level 16  
    Zupełnym przypadkiem odkryto winowajcę. Opierając się o komputer pod maską obroty wracają do normalnych. Do przejżenia wiązka i wtyczka do komputera.