Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vivaro montaż TID 32pin - Potrzebny opis złącza 32pin TID

05 Feb 2020 23:24 771 5
  • Level 13  
    Dzień dobry,

    Jakiś czas temu wywaliłem ze swojego Vivaro navigację NCDR2011 z kolorowym LCD i zastąpiłem ją radiem niefabrycznym co zaowocowało brakiem wyświetlacza dla takich info jak temperatura czy godzina. Kupiłem wyświetlacz 13255825 AH OPEL MERIVA A 02-08 z 32pinowym złączem i ku mojemu zdziwieniu po podłączeniu pod wiązkę LCD zapala się jedynie po przyciśnięciu przycisku a zamiast temperatury jest symbol F.
    Jako że jestem elektronikiem to zacząłem dłubać i szukać i okazało się że zakupiony wyświetlacz ma w innym miejscu piny termometru tj. pin 6 i 7. I tu pojawia się pytanie czy ktoś jest w stanie rozszyfrować mi pinout tego złącza dla tego konkretnego wyświetlacza i podpowiedzieć czy da się go zapalać wraz z zapłonem gdyż teraz reaguje jedynie na przyciśnięcie.

    Vivaro benzyna f4r 2006 osobowy ver.Tour

    Zależy mi jedynie aby wyświetlacz pokazywał temperaturę i zaświecał się po zapłonie.

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Posiedziałem i udało mi się znaleźć pin który wybudza wyświetlacz.

    Dla tego konkretnego typu wyświetlacza z 32pinowym wtykiem - pinout jest inny niż ten popularnie udostępniany.

    Jedyne co byłem w stanie sprawdzić to:
    1 Masa
    5 + Stały
    6 Masa czujnika Temp zewnętrznej
    7 Czujnik Temp. zewnętrznej
    11 + Po stacyjce (wzbudzenie wyświetlacza)

    Jeżeli jest ktoś w posiadaniu samochodu z takim wyświetlaczem lub posiada dokumentację to będę wdzięczy za opis pozostałych wyprowadzeń.
  • Helpful post
    Level 32  
    Mam schemat pod Vivaro z 2006 tam jest opisany TiD, CiD i też coś GiD - chyba we wszystkich Oplach było pinout tak samo. Ten wyświetlacz jest z przed 2004 czy po ? bo chyba była zmiana temperatury z 6 i 7 na 5 i 7 ( w TiD).
    pin 19 - CAN L
    pin 20 - CAN H
  • Level 13  
    A masz może opis złącza do TiD z Merivy A ? Albo do tego gdzie temperatyra jest na 6 i 7 ale masa na 1! Bo z tego co widziałem w tym manualu co podesłałeś dla TiD to na pinie 1 jest 12V a ten TiD co ja mam na jedynce ma na pewno masę a między 1 a 6 jest przejście czyli tam tez jest masa.

    No właśnie w samochodzie pinout wydaje się zbierzny z tym co jest w internecie a problem jest w tym że kupiony przeze mnie LCD (to jest chyba TiD) ma zgoła inne wyprowadzenia. Wyświetlacz pochodzi z Merivy ale z tego co widziałem w internecie to był stosowany w Corsie D i w biednych odmianach Vivaro. Piny od termometru znalazłem szukając stabilnego napięcia odniesienia i masy. Znalazłem +5V i masę obok siebie i tam podłłaczyłem pin brązowy i biały do czujnika i termometr działa dodatkowo tylko po podaniu na pin 11 12V po zapłonie wyświetlacz przechodzi z uśpienia 30mA (brak podświetlenia) w stan pracy (gdzie ciągnie około 600mA i podświetla). Po wyłączeniu zapłonu LCD wyświetlacz można jedynie wzbudzić po przez naciśnięcie jednego z dwóch przycisków.

    LCD testowałem na stole i nie zauważyłem nic niepokojącego więc wpiąłem do samochodu po przepinowaniu wtyczki 32pinowej i wszystko działa z tym że zostało pięć niepodłączonych przewodów.

    Teraz pozostaje pytanie czy warto wpinać CAN ? Rozumiem że podłączenie CAN da jedynie możliwość testowania matrycy LCD po OBD czy też może LCD będzie wyświetlał alerty o niskim stanie płyny do spryskiwaczy i spalonych żarówkach ? Przepraszam bo pewnie pytam o oczywiste rzeczy ale nie mam żadnego doświadczenia z oplem a tym bardziej renaultem i po prosty nie wiem czego się spodziewać bo fabryczną navi wywaliłem pierwszego dnia :)

    A i dziękuję za szybką odpowiedz !
  • Level 32  
    Jeżeli dobrze pamiętam to były w TiD jakieś zmiany pomiędzy 2004 a 2005, tylko że mogą być związane ze złączem 12 PIN na 32 PIN. W pierwszych TiD była komunikacja wyświetlacz radio bezpośrednio a później już po CAN. 32 PIN był chyba zastosowany bo chodziło o dodatkową obsługę innych bajerów na przyszłość. Wydaje mi się że nawet przed 2004 był w wyświetlaczach GiD 32PIN - potrzeba więcej wyprowadzeń pod NAVi. Nie mam pod Merivę bo akurat przerabiałem radio w Vivaro dlatego do niego mam schematy od 2003 do 2009 :).
    To radio co zakładałem na pewno było od innego Opla tylko już nie pamiętam czy Corsa czy Astra bo to było 3-4 lata temu. Ale przerabiałem termometr, zasilania bo były na innych pinach, sterowanie pod kierownicę i komunikację dokładałem CAN radio i wyświetlacz, bo nie było informacji z BCM, a tak coś tam dodatkowo zaczął wyświetlać :).
  • Level 13  
    W takim razie zostawiam tak jak jest bo nie ma co losu kusić a u mnie siedzi Pioneer 1DIN z BT i obsługą dwóch HD - przerobiłem sterowanie z kierownicy ale brakowało mi temperatury.

    Gdyby ktoś kiedyś znalazł do tego konkretnego wyświetlacza brakujące wyprowadzenia to będę wdzięczny. Niestety nie mogę zainstalować TIS'a żeby sprawdzić jak to wygląda w Corsie.

    Opel Vivaro montaż TID 32pin - Potrzebny opis złącza 32pin TID
  • Level 13  
    Gdyby ktoś kiedyś szukał to w Vivaro i Corsa i Meriva czujnik temperatury był na 6 i 7 pinie. Reszta wyprowadzeń również się zgadza. Co do reszty nie szukałem gdyż wydają się być zbędne.