Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 1.6tdci (WA6) Błąd P0642 po wymianie pompy wysokiego ciśnienia.

06 Lut 2020 17:03 393 4
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam dosyć poważny problem z moim Fordem Galaxy 1.6 tdci z 2013r i potrzebuję Waszej pomocy, za wszelkiego rodzaju wskazówki będę niezmiernie wdzięczny.
    Zacznę od tego, że pewnego dnia, mój ford, podczas jazdy gasł 3-krotnie, a na desce rozdzielczej wyrzucał napis "usterka silnika". Dwa razy, po kilku minutach i "kreceniach" rozrusznikiem, udało się go ponownie uruchomić i kontynuować jazdę, lecz za trzecim razem umarł na dobre... Dodam tylko, że stało się to, kilka dni po dodaniu do paliwa płynu do czyszczenia wtryskiwaczy.
    Po wstawieniu do warsztatu, mechanik stwierdził, brak paliwa w listwie wtryskowej cr, jak również wykluczył usterkę czujnika ciśnienia paliwa na listwie (powiedział że go sprawdził). W związku z tym, że ten układ zasilania paliwem nie ma pompy paliwa w baku, stwierdził że potrzbuje on elektryka do właściwej diagnozy usterki. Po kilku tygodniach oczekiwania na elektryka, stwierdzono że winna jest pompa wysokiego ciśnienia. Pomimo moich ogromnych wątpliwości (bo podobno nie da się ewidentnie stwierdzić uszkodzenia PWC, nie demontując jej z auta) kupiłem zregenerowaną pompę, licząc że jesli to nie ona, to mechanik naprawi auto w ramach poczucia odpowiedzialnosci za błędna diagnozę. A tak swoją drogą, po wymianie pompy, powinno być dużo łatwiej znaleźć przyczynę... W poniedziałek, gdy po raz kolejny zjawiłem się u niego, licząc na to że to koniec tej historii, usłyszałem coś co dla mnie już nie jest w żaden sposób zrozumiałe. Mechanik w pierwszych słowach stwierdził że auto nadaje się już tylko na "szrot", bo on nie wie co jest przyczyną. Stwierdził że auto chodzi tylko wtedy, jak pompa jest podłączona "na krótko" tzn. wpiął się dodatkowym kablem z masą, w kabel masowy przy pompie, bo na tą podobno, sterownik nie puszcza masy... Przy okazji, wymienił czujnik ciśnienia na listwie na nowy podobno (chociaż na samym początku wykluczył jego wadę). Błędy jakie teraz pokazuje to
    P0642, P083F, P086C.
    Przy czym, jak już wyczytałem, ten pierwszy błąd, może dotyczyć uszkodzenia sterownika silnika.
    I moje pytania są teraz takie:
    -Czy ktokowiek z Was, podłączał kiedykolwiek pompę wysokiego ciśnienia "na krótko" ?!?
    - I czy takie eksperymenty, nie mogą przyczynić się przypadkiem do uszkodzenia, bądź spalenia sterownika silnika?
    Bardzo proszę Was o jakieś sugestię w tym temacie, bądź też wyprowadzenie mnie z błędu, bo mam niemały problem z autem (i mechanikiem jak nietrudno zauważyć ;), którym na codzień zarabiam pieniądze, a żeby było śmieszniej cała rzecz dzieje się w Anglii, a to dodatkowo utrudnia moje ruchy i możliwości.
    z góry dziękuje
  • Poziom 30  
    Hym... , pewnie bym zmienił mechanika bo szkoda kasy i czasu. Że zbiegło się to ze środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy no.. może akurat. Może padł zawór regulacji na pompie CR, ale teraz nie wiadomo dokładnie co gość namieszał. Jeżeli podał na zawór napięcie i auto pracuje to znaczy że sterownik w tej części akurat działa prawidłowo. Patrząc na pozostałe błędy można jednak podejrzewać wiązkę, albo złącze przy sterowniku. Z drugiej strony szkoda, że nie ma pierwotnych błędów. Sprawdził czujnik wałka ? czasami jego uszkodzenie daje dziwne objawy. A ten czujnik na listwie to nowy czy też z innego na chwile podłożony ?
  • Poziom 12  
    madamsz1 Co Ty wymyślasz? ,, Może padł zawór regulacji na pompie CR", a dalej ,,Jeżeli podał na zawór napięcie i auto pracuje to znaczy że sterownik w tej części akurat działa prawidłowo." Właśnie że nie pracuje prawidłowo. wiązkę, albo złącze przy sterowniku tu jak piszesz trzeba sprawdzić,a ponadto to
    furman123 napisał ,, Stwierdził że auto chodzi tylko wtedy, jak pompa jest podłączona "na krótko" tzn. wpiął się dodatkowym kablem z masą", tak robiąc pompa WC podaje maksymalne ciśnienie bo nie reguluje zaworem ciekawe czy to dobre jest.
    Dobrze by było kompem dokładnie sczytać błędy.Pompę WC można sprawdzić ale nie zawsze nie demontując jej z auta.
  • Poziom 30  
    Nic nie wymyślam tylko twierdzę, że pierwotnie uszkodzeniem mógł być zawór na pompie CR, albo czujnik na listwie, w następnej kolejności obstawiam instalację i GEM. Ostatecznie nie jest wiadoma początkowa przyczyna bo mechanik już trochę namieszał i nie są znane błędy początkowe. Teraz trzeba szukać dalej zakładając, że pompa jest sprawna (chociaż te pompy bardzo rzadko padają - najczęściej właśnie zawory) . Ale jeżeli nic ze sterownika nie ma tylko na pompę to pozostaje instalacja, wtyczki i kontrola GEM. Pisałem jeszcze, że jeżeli udało mu się uruchomić auto "na krótko" znaczy się że sterownik przynajmniej pracuje, ale nie wiadomo właśnie czy steruje pompą bo do tego trzeba sprawdzić instalację i wyjście z GEM
  • Poziom 2  
    madamsz1 ja też uważam, że pierwotnie uszkodzeniem był czujnik na listwie, lecz z tego co mówił mechanik, wynika że wymienił go na nowy, na samym końcu, bo w pierszej kolejności go wykluczył (myślę że podmieniając na jakiś właśnie używany). Zawór regulacji na pompie, podobno też w nowej pompie był uszkodzony i dlatego go zmienił na ten ze starej. Fakty są takie, że na początku nie było tych błędów co są teraz, tylko był błąd dotyczący braku cisnienia na listwie, czyli jak się nie mylę P2291.

    Dla mnie teraz istotna jest informacja, czy on mógł uszkodzić sterownik, wiązkę bądź wtyczki, podpinając się z "lewym" napięciem do pompy. On sam mówił, że sprawdził wtyczki i przekazniki i "nie wie czy to czasami nie sterownik, bo tam się często woda leje".
    A tak swoją drogą, to nie mam najmniejszej pewności, że motor teraz chodzi, bo może i go odpalił "na krótko", ale nie powiedziane na jak długo i czy teraz w ten sam sposób odpali....