Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria opraw ewakuacyjnych

07 Lut 2020 08:27 270 5
  • Poziom 3  
    Witam,
    Oprawy takie jak poniżej.
    Pierwsza miga raz zielono raz czerwono, domyślam się, że sygnalizuje ona w taki sposób awarię i sposób w jaki świeci podpowiada jak to awaria. Niestety nie mogę znaleźć do niej instrukcji, tabliczka też jest nieczytelna. Podpowie ktoś co to może być?

    Awaria opraw ewakuacyjnych Awaria opraw ewakuacyjnych

    Kolejna oprawa to profilight at j led c32, świeci dioda czerwona i zielona, nie znalazłem w internecie opisu diod.

    Awaria opraw ewakuacyjnych

    Oprawy z tego co mi wiadomo podpięte są pod POLONA 4000. Na POLONIE brak jakichkolwiek awarii. Domyślam się, że takie oprawy mają zasilanie awaryjne w postaci baterii/akumulatorów, które po prostu padły ze starości, jednak wolę się dowiedzieć na 100%. Bardzo proszę o podpowiedzi. Jeżeli temat jest w złym dziale proszę moderatora o przeniesienie.
  • Poziom 41  
    Ta pierwsza oprawa to nie wiem, co to, ale powinna mieć tabliczkę z certyfikatem CNBOP z Józefowa.
    Ten profilight to oprawa at z autotestem, j jasna (czyli świeci cały czas) c32 z mocowaniem bezpośrednio do sufitu. No i LED-owa.
    Ciągłe świecenie kontrolki zielonej oznacza "akumulator w pełni naładowany", ciągłe świecenie czerwonej to błąd autotestu A (comiesięczna kontrola sprawności) lub B (coroczny czas pracy awaryjnej), brak baterii (ale u ciebie jest bo świeci zielona) lub awaria (modułu lub nawet uszkodzenie pojedynczego LED-a)
    I na pewno nie jest podłączona pod CSP, bo to oprawa sieciowa.
  • Poziom 3  
    Jeżeli jest to błąd testu to cy po rozebraniu jest tam jakiś przycisk do testowania/resetowania elektroniki oprawy? Jak to wygląda?
  • Poziom 41  
    Nie ma. Elektronika oprawy ma być sprawna - od tego zbyt wiele zależy. Moduł wyświetla awarię, więc należy ją wymienić a nie szukać jakiś przycisków. Tak, jak z jazdą samochodem - złapiesz gumę to zmieniasz koło a nie włączasz wycieraczki.
    Producenci z reguły nie zezwalają na ingerencję użytkownika w elektronikę oprawy - w przypadku niezadziałania w sytuacji awaryjnej (przykładowo pożaru) zrzucają z siebie odpowiedzialność za brak działania i z kim prokurator tańczy "pistol dance"?

    A że użytkownicy sami "serwisują" oprawy to inna rzecz.
    Oczywiście użytkownik może samodzielnie wymienić jedną rzecz: baterię, bo ona normalnie się zużywa. Ale też pod pewnymi warunkami.
  • Poziom 3  
    Po odpięciu i wpięciu baterii czerwona nadal świeci, zielona zaczęła migać. Wina jednak po stronie akumulatora?
  • Poziom 35  
    sharp napisał:
    Tak, jak z jazdą samochodem - złapiesz gumę to zmieniasz koło a nie włączasz wycieraczki.

    Wymieniasz tylko koło? Przecież od tego wiele zależy, trzeba samochód zezłomować i kupić nowy!
    A tak na poważnie to trzeba wiedzieć co oznacza dana sygnalizacja i wtedy zdecydować co zrobić, i o to chodziło autorowi wątku. Ja wiem że producenci utajniają rozmaite kody błędów żeby skroić klienta i dorabiają do tego ideologię. Kto się na to łapie ten płaci. Skoro wybrałeś analogię do samochodów to niektóre auta nie wyświetlą "za niskie ciśnienie w lewym kole" tylko "awaria -jedź do serwisu" i w serwisie dopompują co koło za 300 zł. na przykład.