Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Laguna 3 phI - Szarpanie/utrata mocy na gorącym silniku

07 Feb 2020 12:34 1998 3
  • Level 3  
    Witam,

    Mam spory problem ze swoją renault laguną, i już 2 mechaników rozłożyło ręce. Postaram się niżej jasno opisać co się dzieje, co było robione i jakie wnioski wysnuto.

    MODEL - RENAULT LAGUNA III
    ROK PRODUKCJI: 2007
    SILNIK: BENZYNA 2.0 16V, 140KM, OZNACZENIE M4R (NISSAN)
    PRZEBIEG: 257 500 km


    OBJAWY:
    Na zimnym silniku wszystko ok. Po przejechaniu kilku kilomentów – podczas przyspieszania utrata mocy, szarpanie, miganie check engine. Nierówna praca silnika na jałowym biegu i terkotanie i delikatne szarpnięcia w interwałach co kilka sekund. Wraz z przejechaniem jednorazowo większej ilości kilometrów problem się nasila. Początkowo zdiagnozowano wypadanie zapłonu. Brak jasnych komunikatów z komputera typu CLIP. Na zimnym silniku na jałowym biegu obroty powyżej 800, spadają poniżej 650 na gorącym. Problem wystąpił nagle, nie w skutek degradacji i stopniowego pogłębiania objawów.


    WNIOSKI/SPRAWDZENIA:
    • Cewki i świece podmienione – objawy bez zmian
    • Przepustnica sprawdzona
    • Sterownik? – według opinii elektroników nie powinna to być wina sterownika, ponieważ w takim przypadku problem występowałby cały czas a nie na rozgrzanym silniku.
    • Kompresja sprawdzona na zimnym silniku - koło 12 barów na wszystkich cylindrach za wyjątkiem pierwszego w kolejności od skrzyni biegów około 1 bar mniej niż w reszcie
    • Jedna świeca zachlapana ( brak zapłonu???)
    • Wtryski czyszczone ultradźwiękowo bez skutku (może uszkodzone trwale?? Wymiana wtrysków??)
    • Przepływomierz był wymieniany na nowy w lipcu 2019
    • Sonda lambda??
    • Luzy zaworowe do ustawienia?? Gniazdo wypalone?
    • Czujnik położenia wału traci parametry po rozgrzaniu?? Wyciągnięty łańcuch?
    • Pompa paliwa? Wypadnięty pin? (uszkodzenie ponoć daje inne objawy)


    Uwagi: Auto od 2 lat jeździ z błędem „skontroluj układ wydechowy” powodującym zaświecenie się kontrolki serwisowej i check engine. Zdiagnozowano niską skuteczność katalizatora.


    Będę wdzięczny za wszelką pomoc, autem się nie da tak jeździć.
  • Level 17  
    Witaj.Brakuje mi informacji czy błąd wypadania zapłonu dotyczy jednego cylindra czy kilku ale skoro jedna świeca jest zachlapana to zakładam że jednego.Proponuję przejrzeć jeszcze wiązkę od cewki do sterownika. Sam sterownik też może się nagrzewać i wtedy ujawniać wadę (np zimny lut) .
  • Level 20  
    katalizator ,można zrobić to samemu lub dać do warsztatu. Przydlawienie ktalizatora powoduje spadek mocy silnika jego brak również nie wspomnę o przeglądach itp. Zaostrzono przepisy .

    Podaj pozostałe odczytu kodów błędów z ich szczegółowym opisem ,czy masz tam LPG?
    Mi to wygląda na czujnik wału korbowego /wałków rozrzadu
    Jedna świeca zachlapania nieprawidłowa dawka korekta -pali na j

    Dodano po 5 [minuty]:

    katalizator ,można zrobić to samemu lub dać do warsztatu. Przydlawienie ktalizatora powoduje spadek mocy silnika jego brak również nie wspomnę o przeglądach itp. Zaostrzono przepisy .

    Podaj pozostałe odczytu kodów błędów z ich szczegółowym opisem ,czy masz tam LPG?

    Mi to wygląda na czujnik wału korbowego /wałków rozrządu

    -czujniki mogą działać nieprawidłowo po zmianie temperatury

    Jedna świeca zachlapania
    Pompa
    Może być wtyczka wiązka
    Całkowita awaria pompy brak możliwość i odpalenia.

    Schematy można zanleżźćna Carmin Stad na androida
    -nieprawidłowa dawka korekta
    -pali na jeden gar
    -korekta kąta przyśpieszenia zapłonu
  • Level 3  
    Okazało się, że mechanik wymienił cewki i wszystko gra.