Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lockheed Martin wykorzystuje systemy AR do montażu Oriona dla NASA

ghost666 07 Lut 2020 12:44 711 2
  • Lockheed Martin wykorzystuje systemy AR do montażu Oriona dla NASA
    Lockheed Martin wykorzystuje systemy rzeczywistości rozszerzonej, aby zredukować nakłady pracy podczas montażu statków Orion. Zdaniem użytkowników platform rzeczywistości rozszerzonej, technologia ta staje przed ostatecznym sprawdzianem w rosnącej rosnącej liczbie krytycznych misji kosmicznych i wojskowych.

    Lockheed Martin Corp zastosował już w zeszłym roku technologię rozszerzonej rzeczywistości podczas budowy statku kosmicznego Orion dla NASA. Największy na świecie wykonawca prac w dziedzinie obronności i przemysłu kosmicznego, współpracuje z dużymi i małymi firmami rozwijającymi AR, aby przyspieszyć prezentację danych podczas prac, obejmujących montaż, testy i konserwację statku.

    Wśród głównych dostawców giganta branży kosmicznej są Microsoft, wraz z platformą HoloLens, oraz Scope AR, producent oprogramowania specjalizujący się w narzędziach szkoleniowych korzystających z AR. Firmy te są w czołówce współczesnych starań, aby wprowadzić narzędzia rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości do głównego nurtu technologicznego. W listopadzie zeszłego roku Scope AR ogłosił wsparcie dla Microsoft HoloLens 2 na swojej sztandarowej platformie AR o nazwie WorkLink.

    Kombinacja ta jest skierowana bezpośrednio do dużych przedsiębiorstw, takich jak właśnie Lockheed Martin, które mogą sobie pozwolić na inwestowanie w narzędzia AR do dużych projektów, takich jak statki kosmiczne Orion, jednocześnie uzyskując zwrot z inwestycji w postaci zwiększenia wydajności produkcji. Firma używa narzędzi AR do montażu różnych elementów Oriona, w tym szkieletu tytanowej osłony cieplnej statku kosmicznego. Jednym z celów wykorzystania technologii AR w projektach lotniczych z surowymi tolerancjami jest to, co Scott Montgomerie z Scope AR nazywa "transferem wiedzy w czasie rzeczywistym". Na hali produkcyjnej specjalista AR współpracuje z Lockheed Martin nad opracowaniem podręczników szkoleniowych zawierających animacje o montażu elementów statku. Shelley Peterson, lider projektu technologii AR w Lockheed Martin, skrócił dzięki temu czas szkolenia techników Oriona o 85%.

    Firma szacuje, że technologia AR zmniejszyła siłę dotyku potrzebną podczas wiercenia otworów o 45% i 50%, w przypadku wykorzystania kluczy dynamometrycznych. Dzięki temu zadanie dokręcania łączników Oriona zostało skrócone z sześciu do dwóch tygodni. Peterson powiedział, że narzędzia AR i "rzeczywistości mieszanej" usprawniają również tłumaczenie i prezentację danych podczas pracy, począwszy od etapu montażu, produkcji, testów do konserwacji. Oprogramowanie AR może również służyć identyfikacji części lub kodowania kolorami poszczególnych komponentów. Następnie można animować etapy montażu.

    W jednym z zastosowań technicy noszą gogle AR, które pokazują dokładne miejsce, w którym należy zamocować komponent statku kosmicznego. W przypadku części objętościowych, takich jak złącza, technicy musieli wcześniej dokonać ręcznego pomiaru elementu, przed zainstalowaniem. Lockheed Martin, który był także pionierem w stosowaniu przełomowych technologii, takich jak obliczenia kwantowe do debugowania kodu o znaczeniu krytycznym, należy do rosnącej listy producentów stosujących technologie AR. Inne firmy to Boeing, Siemens i Toyota. (Po podobne technologie sięga także ESA - przyp.red.).

    Obserwatorzy rynku twierdzą, że producenci wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość w wielu zastosowaniach. W niedawnej ankiecie dotyczącej adopcji AR konsultant biznesowy z firmy PwC stwierdził, że projektowanie i rozwój produktów jest najpopularniejszą aplikacją dla AR. Na drugim miejscu są szkolenia z bezpieczeństwa i umiejętności konserwacji i obsługi sprzętu. "To, co widzimy, to AR jako narzędzie zaawansowanej technologii wytwarzania - podobnie jak robotyka, druk 3D i Internet Rzeczy" podsumowuje badanie PwC.

    Najważniejsze dla firm z branży lotniczej stosujących AR, mówi Peterson z Lockheeda Martina, to 50% skrócenie czasu potrzebnego na wykonanie zadań produkcyjnych. "Rzeczywistość rozszerzona pozwala nam na ukończenie działań związanych z produkcją w połowę czasu" zapewnia. "Dziś staje się to rzeczywistością".

    Źródło: https://www.eetimes.com/ar-is-propelling-space-manufacturing/

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    ghost666
    Tłumacz Redaktor
    Offline 
    Fizyk z wykształcenia. Po zrobieniu doktoratu i dwóch latach pracy na uczelni, przeszedł do sektora prywatnego, gdzie zajmuje się projektowaniem urządzeń elektronicznych i programowaniem. Od 2003 roku na forum Elektroda.pl, od 2008 roku członek zespołu redakcyjnego.
    ghost666 napisał 9552 postów o ocenie 7618, pomógł 157 razy. Mieszka w mieście Warszawa. Jest z nami od 2003 roku.
  • flexghzflexghz
  • #2
    zdziwiony
    Poziom 22  
    Sezon ogórkowy czas zacząć.
    ghost666 napisał:
    Firma szacuje, że technologia AR zmniejszyła siłę dotyku potrzebną podczas wiercenia otworów o 45% i 50%, w przypadku wykorzystania kluczy dynamometrycznych.
    ?
    ghost666 napisał:
    W przypadku części objętościowych, takich jak złącza, technicy musieli wcześniej dokonać ręcznego pomiaru elementu, przed zainstalowaniem
    ?
    ghost666 napisał:
    Na hali produkcyjnej specjalista AR współpracuje z Lockheed Martin nad opracowaniem podręczników szkoleniowych zawierających animacje o montażu elementów statku.
    ?
  • #3
    krisRaba
    Poziom 29  
    @zdziwiony treść Twojego posta świetnie pasuje do Twojego nicka ;)