Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stihl 029 - Diagnoza piły i klasyfikacja części do wymiany

ODYN_86 08 Feb 2020 00:57 1881 8
  • #1
    ODYN_86
    Level 17  
    Cześć.
    Dostałem piłę spalinową Stihl 029.
    Piła nie smarowała łańcucha. Postanowiłem ją rozebrać i wyczyścić.
    Rzeczy jakie stwierdziłem:
    - prowadnica łańcucha ma fioletowe naloty i jest ostra
    - łańcuch do ostrzenia - już wykonałem
    - koło napędowe łańcucha wyżłobienia
    - ślimak olejowy - sprężyna obraca się wokół plastikowego ślimaka i w jednym miejscu tak jakby wskakuje
    - nagar na cylindra przy tłumiku- chyba uszczelka nie trzymała
    - otarcia na obudowie przy kole magnesowym
    - nagar na tłoku
    - okopcona z nagarem świeca



    Jak już rozebrałem wszystko i wyczysciłem z brudu postanowiłem ją gruntownie przeserwisować.
    Postanowiłem kupić nowe łożyska wału, uszczelnienia, pierścienie, uszczelkę tłumika.
    Serwis.
    Okazało się że łożyskanto koszt około 40zł za sztukę. Przy czym w normalnym sklepie łożysko SKF ale z metalowym koszykiem to 20zł. Pan stwierdził że te łożyska 6002 c3 nie nadają się do piły i muszą być jego specjalne.
    Pierścieni brak dostępności. Stwierdził konieczność wymiany tłoka bo jest wyślizgany i nie ma tych rysek. Brak dostępności oryginału. Tylko zamiennik.
    Na otarcie obudowy napąknął coś o tuleje. Tylko ja nie mogę zdjąć misy z plastikowej obudowy bo trzyma ją chyba szpilka z boku. Jak to wykręcić?

    Piła gasła na wolnych obrotach. Jedyne co kupiłem to membrany gaźnika ale Pan stwierdził że wymiana nic nie da.

    Proszę Was o poradę co z tymi łożyskami i pierścieniami. Oraz czy wymieniać te membrany gaźnika. Ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę i wymienić. Zależy mi żeby to zrobić dobrze by pochodziła bezproblemowo jeszcze parę lat.
  • #2
    4495redberet
    Level 27  
    Takim sposobem to można iść i kupić nową piłę.
    Ja bym zrobił to tak:
    -sprawdzenie kompresji(wtedy ewentualna wymiana)
    -sprawdzenie szczelności uszczelniaczy(ewentualna wymiana)
    -lozyska możesz sprawdzić od biedy ręcznie czy się obraca bez zacięć itp i czy nie mają jakiegoś luzu.
    Sprawdzić czy nie jest zatkana nagarem(tłumik, okno wydechowe cylindra)
    -przez wydech można wstępnie ocenić stan tłoka,cylindra
  • #3
    ODYN_86
    Level 17  
    Konsultacja z serwisem.
    - nowa prowadnica
    -nowe koło napędowe
    - łożysko z 1 strony wykazuje większy luz więc można zmienić
    - tłok oryginał ma ślady wyślizgania ale może jeszcze być
    - nowe uszczelnienia wału
    - nowe membrany gaźnika

    Potrzebuję jeszcze;
    - uszczelkę pod tłumik
    - Oring na pompie oleju
    - łożyska - Tutaj nie wiem jakie. Z plastikowym koszem czy metalowym bo zdania są podzielone.

    Wczoraj zauważyłem wybicia pod miską na krafterze. Nie wiem co z tym zrobić by to usztywnić. Prawdopodobnie jest to przyczyną ocierania koła magnesowego o obudowę. Podpowiecie co z tym można zrobić?
  • #4
    ODYN_86
    Level 17  
    Piła już zmontowana i uruchomiona. Czy ma ktoś instrukcję jak wyregulować gaźnik?
  • #5
    Arturo 2773
    Level 17  
    Ustawienia fabryczne gaźnika są podane na obudowie piły.
  • #6
    ODYN_86
    Level 17  
    A dokładniej?
  • Helpful post
    #7
    tomason2
    Level 16  
    Wkręt regulacyjny wolnych obrotów L - 1 obrót
    Wkręt regulacyjnych wysokich obrotów H - 1 obrót
    Śruba przepustnicy LA - ustawić tak, żeby pilarka nie gasła na wolnych obrotach.

    Od takich ustawień trzeba zacząć i dodawać paliwa (wykręcając wkręt regulacyjnych) lub zmniejszając dawkę paliwa przez wkręcanie śrub.

    Stihl 029 - Diagnoza piły i klasyfikacja części do wymiany
  • #8
    ODYN_86
    Level 17  
    Cześć.
    Wraca trochę temat piły.
    Użytkownik zgłasza, że po pracy piłą coś zalewa mu filtr i piła gaśnie.
    Zauważył brak wężyka i stwierdzam, że nie ma odpowietrznika.

    Czy może to być przyczyna zalewania paliwem filtra powietrza?

    (Ponoć piła poszła do magika co wymieniał filtr paliwa i świece. Stwierdził również zabrudzenie filtra powietrza przez mycie pędzelkiem).

    Nie mogę znaleźć starego typu filtra. Wszystkie są na nowszy typ gaźnika.
    Podpowie ktoś coś jaki ten filtr kupić?
    Czy muszę zmienić też gaźnik?
  • #9
    Arturo 2773
    Level 17  
    Witam, odpowietrznik zbiornika paliwa musi tam być, bo paliwo będzie się tam lało, można go zrobić samemu lub dokupić.
    Jeżeli mowa o filtrze powietrza to jeżeli nie jest on uszkodzony czy też dziurawy, należałoby go wykąpać w czystej benzynie i przedmuchać sprężonym powietrzem z kompresora, jeżeli jest taka możliwość, jak niema to pozostawić żeby benzyna z niego odparowała do sucha.
    Jeśli mowa o gaźniku to może on być przyczyną zalewania piły jak najbardziej i trzeba by to sprawdzić.
    Po założeniu odpowietrznika żeby wykluczyć że to on nie był sprawcą całego tego problemu.
    Jeżeli gaźnik będzie przeciekał, no to jak zawsze w takim przypadku do rozebrania czyszczenia i przeglądu membrany, zaworek iglicowy itd.