Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 3 2007, 1.6 diesel - Kontrolka oleju pomimo że jest na maks

08 Lut 2020 15:24 315 19
  • Poziom 6  
    Witam. Dzisiaj jadąc samochód zgasł mi na drodze pokazując kontrolkę oleju. Problem w tym, że na bagnecie olej jest prawie na maksa. Po dolaniu małej ilości do oleju silnik odpalił, ale chodzi trochę inaczej, jak by tego oleju było bardzo mało. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty co chwile spadają i rosną, i samochód gasi się z kontrolką. Co może być przyczyną takiej dolegliwości? Na komputer jadę w poniedziałek.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Idealne rozwiązanie na zatarcie silnika. Kontrolka może się zapalać z kilku przyczyn:
    - uszkodzenie czujnika (to najmniejszy problem)
    - uszkodzenie pompy oleju
    - odkręcony (poluzowany smok)
    - zatkany filtr oleju
    - uszkodzenie silnika
    Przy tych objawach to raczej może już nie być najciekawiej a dalsze uruchamianie silnika na bank go zabije.
    Na ten komputer to już może nie dojechać.
  • Poziom 6  
    madamsz1 napisał:
    Idealne rozwiązanie na zatarcie silnika. Kontrolka może się zapalać z kilku przyczyn:
    - uszkodzenie czujnika (to najmniejszy problem)
    - uszkodzenie pompy oleju
    - odkręcony (poluzowany smok)
    - zatkany filtr oleju
    - uszkodzenie silnika
    Przy tych objawach to raczej może już nie być najciekawiej a dalsze uruchamianie silnika na bank go zabije.
    Na ten komputer to już może nie dojechać.


    No tak, ale czy nie powinien się przy tych przyczynach zapalić check? pali się tylko kontrolka oleju. Da się sprawdzić czy pompa olejowa pracuje?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    To chyba 1.6hdi patrz czy nie wydmuchało uszczelek pod wtryskami jeśli tak targaj miske smok pewnie zawalony syfem
  • Poziom 6  
    skalsky5000 napisał:
    To chyba 1.6hdi patrz czy nie wydmuchało uszczelek pod wtryskami jeśli tak targaj miske smok pewnie zawalony syfem

    Tak to 1.6 hdi, ale czy zawalony smok może dawać takie efekty? aktualnie samochodu odpalić już nie mogę, no chyba że doleję oleju. I gdzie znajduje się pompa oleju w tym silniku? muszę ruszać rozrząd?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Czekaj świeci Ci się brak oleju czy ciśnienie oleju ? Patrzyłeś pod spód może Ci ucieka gdzieś ale to plamę konkretną byś miał
  • Poziom 6  
    skalsky5000 napisał:
    Czekaj świeci Ci się brak oleju czy ciśnienie oleju ? Patrzyłeś pod spód może Ci ucieka gdzieś ale to plamę konkretną byś miał

    Swieci się kontrolka ciśnienia oleju i silnik nie chce zakręcić bez dolewki oleju. Pod spodem czysto i sucho, dymi tez normalnie.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Może tak być jak pisze skalsky5000 ,że masz wydmuchane uszczelki pod wtryskami i waliło sadzę do oleju co zatyka sitko pompy olejowej i nie daje ona rady zaciągnąć go,dlatego zapala się kontrolka ciśnienia.Pompa ze smokiem znajduje się pod misą olejową. Jeżeli jednak silnik zgasł w czasie jazdy i teraz nie odpala to przyjmij moje kondolencje.
    Na marginesie w mazdach silniki 2,0 diesel nie jednego właściciela zrujnowały przez to co opisałem.
  • Poziom 6  
    andrzejsdl napisał:
    Może tak być jak pisze skalsky5000 ,że masz wydmuchane uszczelki pod wtryskami i waliło sadzę do oleju co zatyka sitko pompy olejowej i nie daje ona rady zaciągnąć go,dlatego zapala się kontrolka ciśnienia.Pompa ze smokiem znajduje się pod misą olejową. Jeżeli jednak silnik zgasł w czasie jazdy i teraz nie odpala to przyjmij moje kondolencje.
    Na marginesie w mazdach silniki 2,0 diesel nie jednego właściciela zrujnowały przez to co opisałem.

    Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość, wtedy uruchamia się tylko, ze słychać ze tego oleju jest tam bardzo mało. Rozumiem, ze wymieniając pompę oleju nie muszę ruszać rozrządu? i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje? powinno być ją słychać czy nie?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Nie chce Cie martwić ale nieciekawie to wygląda w każdym razie już nie próbuj go odpalać bo zwiększysz tylko koszta naprawy
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    W 1.6 PSA trzeba wydrzeć cały rozrząd żeby dostać się do pompy oleju. A do smoka można przez miskę.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    rayr3r napisał:
    i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje?
    A widzisz wałek rozrządu?
    Dół się rozchlapie i jakoś nasmaruje, ale przy braku smarowania góry, bo pompa nie podaje oliwy na klawiaturę, tam może się zacierać.
    rayr3r napisał:
    Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość,
  • Poziom 6  
    skalsky5000 napisał:
    Nie chce Cie martwić ale nieciekawie to wygląda w każdym razie już nie próbuj go odpalać bo zwiększysz tylko koszta naprawy

    g107r napisał:
    rayr3r napisał:
    i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje?
    A widzisz wałek rozrządu?
    Dół się rozchlapie i jakoś nasmaruje, ale przy braku smarowania góry, bo pompa nie podaje oliwy na klawiaturę, tam może się zacierać.
    rayr3r napisał:
    Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość,

    Mazda po wizycie u mechanika - pompa daje ciśnienie i smok również nie zatkany. Dzisiaj odpaliła od strzała rano i chodziła bez jakiegokolwiek problemu. Proszę o pomoc, co jeszcze może być przyczyną tego problemu? czujnik może jakiś?
  • Poziom 6  
    Rozebrał i sprawdził czy to może być pompa - wykluczył to, podaje ciśnienie prawidłowe. Sprawdził smok i to samo, wszystko tak jak powinno być. Sam nie wie, co może być przyczyną tego problemu. Filtr oleju również stwierdził, że jest okej.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Z czujnikiem jest taka sprawa, że pewnie kilka ich tam masz, i tu bardziej podpowie podłączenie pod komputer, niż my.
    Nie wiem co z tą kontrolką, ale mnie kiedyś naszło syfu, jakiś glut pod czujnik, i blokował momentami ciśnienie na czujnik.
    Tam czujnik był tylko na zegary, u Ciebie nie wiem, i zgadywać nie będę, ale może mądrzejsze od ludzi samochody, wyłączają sobie silnik :)
    Odpalić możesz od razu, czy musisz odczekać jakiś czas?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Mi zapalała się kontrolka od oleju i gasła lub nie ale silnik pracował.Winny był czujnik od ciśnienia oleju który zaczął się "pocić". Po wymianie na oryginał wszystko jest w porządku.
  • Poziom 6  
    g107r napisał:
    Z czujnikiem jest taka sprawa, że pewnie kilka ich tam masz, i tu bardziej podpowie podłączenie pod komputer, niż my.
    Nie wiem co z tą kontrolką, ale mnie kiedyś naszło syfu, jakiś glut pod czujnik, i blokował momentami ciśnienie na czujnik.
    Tam czujnik był tylko na zegary, u Ciebie nie wiem, i zgadywać nie będę, ale może mądrzejsze od ludzi samochody, wyłączają sobie silnik :)
    Odpalić możesz od razu, czy musisz odczekać jakiś czas?

    Aktualnie odpalić mogę od razu, od strzała bez żadnego problemu i chodzi normalnie, nie ma żadnych dziwnych dźwięków. Pod komputer jadę dziś.

    Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

    Czujnik ciśnienia oleju został wyjęty, oczyszczony i włożony ponownie i jak narazie jeździ - 40km zrobione bez zająknięcia. Dziwne.
  • Poziom 6  
    Problem ustał po wyjęciu, wyczyszczeniu i ponownym włożeniu czujnika. Dzięki wszystkim za pomoc, temat zamknięty :)
  • Poziom 6  
    Problem ustał po wyjęciu, wyczyszczeniu i ponownym włożeniu czujnika. Dzięki wszystkim za pomoc, temat zamknięty :)