Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereBlusik98 wrote:Z jakiego napięcia będziesz korzystać 230V czy siła 380V
Bo jeśli 230V to musisz zastosować kondensator aby go uruchomić ale wtedy nie osiągnie mocy na tabliczce znamionowej.
Wzór na dobór kondensatora:
C=70xmoc silnika w KW = wartość kondensator
Z tego co mi wiadomo potrzebujesz przełącznika gwiazda-trójkąt bo czy uruchomisz silnik w trójkąt to prąd przyłączy przez uzwojenie będzie 3 razy wyższy niż w gwiazdę. Możesz spalić silnik. Najpierw uruchomić w gwiazdę a potem dopiero w trójkąt
czesiu wrote:Wydaje mi się że RH-SH-TH to może być zwalniak hamulca, który też trzeba zasilić. Trzeba sprawdzić czy wał silnika się swobodnie kręci bez napięcia.
retrofood wrote:Bogooss wrote:Witam, jestem na etapie budowy sprężarki olejowej, posiadam sinik dwubiegowy z suwnicy Polblok i nie wiem do końca jak go podłączyć.
Sprzedaj go i kup zwyczajny silnik. Ten się nie nadaje.
Bogooss wrote:retrofood wrote:Bogooss wrote:Witam, jestem na etapie budowy sprężarki olejowej, posiadam sinik dwubiegowy z suwnicy Polblok i nie wiem do końca jak go podłączyć.
Sprzedaj go i kup zwyczajny silnik. Ten się nie nadaje.
Dlaczego się nie nadaje? Że względu na rodzaj pracy S4 czy sposoby podlaczenia( za wysoki prąd na rozruchu) czy jeszcze jakiś inny problem z tym silnikiem?
przemoo24 wrote:Jeśli sprężarka nie będzie ciągle pracować to moim zdaniem silnik można zastosować. Sprzedać będzie ciężko (charakter pracy), jedynie na złom. Ja bym go wykorzystał a jeśli by się nie sprawdził wtedy zmienił.
retrofood wrote:Bogooss wrote:retrofood wrote:Bogooss wrote:Witam, jestem na etapie budowy sprężarki olejowej, posiadam sinik dwubiegowy z suwnicy Polblok i nie wiem do końca jak go podłączyć.
Sprzedaj go i kup zwyczajny silnik. Ten się nie nadaje.
Dlaczego się nie nadaje? Że względu na rodzaj pracy S4 czy sposoby podlaczenia( za wysoki prąd na rozruchu) czy jeszcze jakiś inny problem z tym silnikiem?
Komplikacje, jakie wprowadza do układu sterowania. Konieczność zwalniania hamulca (lubią się te cewki palić, oj lubią! Kiedy pracowałem w utrzymaniu ruchu, to był główny powód wymiany silników w suwnicach), poza tym dwa biegi dla Ciebie są raczej zbędne, a charakter pracy S4 to nie wiadomo nawet czy będzie korzystny, czy nie całkiem. Wszystko zależy od tego jak będziesz tę sprężarkę eksploatował. Zwykły silnik indukcyjny uprościł by sprawę.
miroslaw wielki wrote:Głównym pytaniem było pod które przewodu go podpiąć żeby chodził na wyższej mocy (obrotach).
GK wrote:Jeżeli nie wybija to możne być, choć standardowo dla urządzeń o trudnym rozruchu (silniki, transformatory), stosuję się bezpieczniki o charakterystyce C.