Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dawne dzieje: Kabe Home Guard SLV-2000 i automatyczne uruchamianie Noki 5110

08 Lut 2020 19:48 84 1
  • Poziom 12  
    Cześć,
    Ten post powinien chyba zaczynać się od "dawno, dawno temu w odległej galaktyce..." ;).
    Przechodząc do meritum w jednym miejscu mam zamontowaną bardzo przedpotopową centralkę alarmową Home Guard Master SLV-2000. To urządzenie powiadamia o alarmie i innych zdarzeniach za pomocą podłączonego kabla do transmisji danych z użyciem telefonu Nokia 5110. Dodatkowo owa Nokia była nieco przerobiona i poza podłączonym kabelkiem do danych miała wyjętą baterię i w to miejsce były zamontowane specjalne plecki udające baterię. Chodziło o to, by centralka w razie wyłączenia/zawieszenia się telefonu była w stanie samodzielnie uruchomić ten telefon i by telefon pobierał prąd bezpośrednio z centralki (czyli z centralki szły dane po kablu do transmisji danych i dodatkowo centralka dawała napięcie na te plecki udające baterie telefonu).
    Niestety ząb czasu nadgryzł owo połączenie telefon-centrala i musiałem wymienić telefon na nowy (też Nokia 5110) oraz wymienić wtyczkę w samym kablu do transmisji danych. Wszystko działa niby prawidłowo z jednym wyjątkiem. W razie wyłączenia telefonu, centralka nie potrafi go ponownie uruchomić.
    Czy ktoś pamięta to przedpotopowe rozwiązanie lub zna samą Nokie 5110 i mógłby podpowiedzieć co może być powodem?
    Na rozwiązanie nie wpadłem i póki co niestety zdarza się, że telefon ulegnie wyłączeniu, a centralka nie potrafi go ponownie włączyć. Sprawy nie ułatwia fakt, że samo urządzenie mam fizycznie zamontowane daleko, więc nie jest tak, że mogę się nim bawić co wieczór.
    Na pierwszy rzut oka stary (zdemontowany) telefon nie miał żadnych przeróbek. Jedynie co to została z niego wyjęta klawiatura (a dokładniej owa guma membranowa). W nowym tego nie zrobiłem. Czy to rzeczywiście może być powodem? Wydaje mi się to mało prawdopodobne. Oczywiście mogę spróbować to zrobić, ale wolałbym jadąc na miejsce mieć jeszcze kilka pomysłów co sprawdzić.
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • Poziom 43  
    Sprawdź same styki i wtyki - w Expertach np.do "plecków" doprowadzony był tylko plus zasilania, reszta była na dolnym złączu komunikacyjnym i w przypadku zabrudzenia bądź wyrobienia się zatrzasków równe rzeczy miały miejsce.