Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzenie kompresji silnika 2.2 hdi boxer euro 4

09 Lut 2020 00:21 639 22
  • Poziom 3  
    Witam. Panowie, z mechanika jakos tam sobie radze ale temat sprawdzenia kompresji chcialbym zglebic.
    Posiadam boxera 2.2 hdi euro4 , po diagnostyce wyskakuje blad nie dokonczonego uczenia wtryskiwaczy. Sprawdzone kompresje i wyniki : 1 cylinder +2.60 , 2 cylinder -1.90 , 3 c -0.45 , 4 c - 0.40
    Autko chodzilo bardzo nie rowno. Potrafilo samo zgasnac. Czasami sam podnosil obroty. Po wykonaniu uczenia pompy cr silnik zaczal lepiej pracowac lecz niebieski lekki dymek pojawia sie przy dodaniu mocniej gazu.
    Ponadto w ukladzie chlodzenia pojawil sie olej.
    Chcialbym sprawdzic kompresje testerem w allegro do diesla. Czy ktos moglby mi opisac procedure podlaczen w tym silniku ?
  • Poziom 43  
    Daltonik85 napisał:
    Czy ktos moglby mi opisac procedure podlaczen w tym silniku ?

    Jakich podłączeń? Wykręcasz świece, wkręcasz adapter, podpinasz manometr, kręcisz rozrusznikiem i masz odczyt.
  • Poziom 3  
    Jezeli sprawdzac przez swiece to jak wiadomo w tym aucie musialbym zdjac kolektor ssacy. Jak wyglada procedura krok po kroku? Chodzi mi o to czy mam odkrecic kazda swiece i na wypietych swiecach sprawdzac po kolei testerem czy wyjmowac tylko jedna swiece i zamiast niej wkrecac tester ?
    Co z wtryskami ? Maja zostac wpiete ? Czy odlaczyc zasilanie wtryskiwaczy ? Itp.
  • Poziom 42  
    Wykręcasz wszystkie świece, brak kolektora to nie problem uważaj tylko by nic w doloty nie wpadło.
    Daltonik85 napisał:
    Co z wtryskami ? Maja zostac wpiete ? Czy odlaczyc zasilanie wtryskiwaczy ? Itp.

    Odłączasz czujnik ciśnienia na listwie CR. Wtedy system nie otworzy wtryskiwaczy' Samych wtrysków nie odłączaj bo możesz sterownik uszkodzić.
  • Poziom 3  
    Ok.
    Czyli procedura wyglada tak :
    1. Wypiac czujnik cr
    2. Zdjac kolektor dolotowy
    3. Wyjac wszystkie cztery swiece
    4. Wpiac tester w cylinder nr.1 i zakrecic rozrusznikiem ok 10s. Itd na kazdym cylindrze .
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Dokładnie tak.
    Ze świecami ostrożnie bo lubią się urywać.
  • Poziom 3  
    Juz kiedys wlasnie koncowka mi sie zerwala od strony + wiec wiem. Sprawdze kompresje na cylindrach. Czy ktos wie ile bar powinny miec ten motor ?
  • Poziom 3  
    Czy napewno miedzy 20-30? Na kazdym wychodzi mi wiecej ...
    Czy ktos moze podac prawidlowa kompresje na tym silniku ?
  • Poziom 3  
    Hmm...ku mojemu zaskoczeniu wyszly dziwy...😀
    Sprawdzalem nowym tester z allegro. Dodam pierwszy raz uzywany. (Zalaczam zdjecie ).
    Na 4c -45bar
    Na 3c - 33bar
    Na 2c - 63bar
    Na 1c - 38bar.
    Wiec pytanie moje brzmi , co zrobilem nie tak ,lub czy moze tester nie pokazuje wlasciwie. Jestem w szoku i nie wiem co z tym poczac...
    Oczywiscie test na naladowanym aku, przy zaplonie gaz do dechy. W czasie testu wszystkie zarowe wyjete i tester podpiety w jedno gniazdo przy izyciu koncowki pasujacej do bloku. Sprawdzenie kompresji silnika 2.2 hdi boxer euro 4 Sprawdzenie kompresji silnika 2.2 hdi boxer euro 4 Sprawdzenie kompresji silnika 2.2 hdi boxer euro 4 Sprawdzenie kompresji silnika 2.2 hdi boxer euro 4 Sprawdzenie kompresji silnika 2.2 hdi boxer euro 4
  • Poziom 36  
    Mimo że to diesel , robi się próby olejowe.
  • Poziom 3  
    kortyleski napisał:
    Coś za wysoko te dwa cylindry. O ile z pomiarem wszystko prawidłowo to jakby doszczelniał się olejem. A to by źle o silniku świadczyło.

    Zakupilem tec 2000 i zrobilem nim plukanke. Zobaczymy czy bedzie jakas zmiana.
    Zbyt wysokie pomiary o czym moga swiadczyc ?
  • Poziom 42  
    Daltonik85 napisał:
    Zakupilem tec 2000 i zrobilem nim plukanke.

    Równie dobrze mogłeś na kolanach na Jasną Górę pójść. Jak silnik trup to żadne cuda nie pomogą a jak nie trup to mu nie potrzebne.
  • Poziom 3  
    Auto jest w moich rekach od kilku miesiecy. Nie wiem co i kto przy nim robil wczesniej. Zrobilem plukanke i mysle ze dobrze ze ja zeobilem bo olej zszedl czarny jak smola. Na pewno to nie zaszkodzi. Jutro znow sprawdze kompresje. Zobaczymy
  • Poziom 3  
    Olej wciąż dostaje się do płynu chłodzącego. Do tego doszedł nowy objaw. Na zimnym silniku odpala na rys. Na zagrzanym słabo kręci ale po dłuższym kręceniu zapali. Jutro wraca z trasy. Co radzicie ? Ściągać głowice i tylko wymiana uszczelki ?
    Co sprawdzić jeszcze przed wymianą w takim przypadku ?
  • Poziom 20  
    Daltonik85 napisał:
    Olej wciąż dostaje się do płynu chłodzącego


    Proponuje zacząć od chłodnicy oleju.
  • Poziom 3  
    Zbiornik wyrównawczy jest cały czarny. Wężyk podciśnienia bardzo spuchł. Kierowca auta co jakiś czas wyciąga strzykawka ten olej bo mu go zaczęło wybijać. Auto jeździ 9h dziennie , robi 250km na dobę. Nie grzeje się , temp w normie. Mam założona przezroczysta rurkę na odcinku od pompy wody do chlodniczki olejowej i tam widać czysty różowy płyn chłodniczy.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Olej dolewamy jakoś powiedzmy na tydzień 1litr.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Kompresję sprawdze jeszcze raz w tym tygodniu jak auto przyjedzie do mnie.
  • Poziom 20  
    Już to napisałem, ale się powtórzę. Zacznij od chłodnicy oleju tzn. jej wymiany oraz uczciwego wypłukania układu chłodzenia. Problem w tym, że ciężko jest jednorazowo usunąć olej z układu chłodzenia. Dlatego nawet po płukaniu przez dłuższy czas mogą pojawiać się ślady oleju w płynie, wyprowadzając wszystkich w pole. Wcześniej warto wymontować chłodnice i wstępnie wypłukać ją gorącą wodą.
  • Poziom 3  
    Olej po wymianie chlodniczki przestał się dostawac do płynu chłodniczego. Ponadto udało się naprawić ciężki rozruch po zagrzaniu silnika. Wcześniej odpalał na cyk na zimnym. Jak się zagrzał to ciężko palił. Jeden rozrusznik już trafiło. Problemem okazała się plecionka masy na łapie silnika . Po jej wymianie pali jak złoto.