Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 6 GH 2.0 PB - Momentalnie zgasla i nie odpala.

09 Feb 2020 03:13 651 14
  • Level 5  
    Witam, mam zagadke i problem zarazem z moja Mazda. Auto mi nie odpala, zgaslo kilka dni temu podczas jazdy i mimo usilnej proby krecenia rozrusznikiem nie pali. ECU nie raportuje bledow, a silnik nie wydaje zadnych dziwnych dzwiekow podczas rozruchu. Nie zauwazylem rowniez wyciekow paliwa. Ponadto zagladnalem glebiej i wymontowalem przekaznik pompy paliwa koloru niebieskiego i jesli dobrze go sprawdzilem to bylby winowajca. Multimetrem spradziilem na, ktorych pinach zmienia sie opornosc i w drugiej kolejnosci za pomoca baterii polaczylem jeden pin z plusem i drugi pin z minusem baterii. No i nic bez klikniecia. Jesli dobrze dedukuje to on powinien byc zrodlem problemow jesli jest jakas inna droga prosze mnie oswiecic. Myslalem tez, ze moze juz pompa paliwa nie domaga albo zostalo zatankowane lewe paliwo no ale to by chyba auto tak od razu nie zgaslo. Sam juz nie wiem. Apropo przekaznika to jesli to on to jak go dobrac ? czy koniecznie musi byc oryginal ? czy wystarczy zeby mial taka sama budowe zewnetrzna ? Chyba znajde go w motoryzacyjnym czy tylko serwis mnie czeka ? Prosze o wskazowki poniewaz bardzo potrzebuje teraz auta na chodzie.
  • Level 22  
    Bandziorex wrote:
    pomoca baterii polaczylem jeden pin z plusem i drugi pin z minusem baterii. No i nic bez klikniecia
    jakie jest napięcie baterii której użyłeś? Jesteś pewien, że podłączyłeś piny od cewki tego przekaźnika? Proponuję złożyć wszystko tak jak było, zdjąć wężyk od paliwa przy Pompie lub przed filtrem, zakręcić rozrusznikiem i sprawdzić czy leci paliwo. Wtedy będziesz miał pewność czy przyczyną jest brak paliwa. Uszkodzenie cewki przekaźnika zdarza się bardzo rzadko.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bandziorex wrote:
    albo zostalo zatankowane lewe paliwo no ale to by chyba auto tak od razu nie zgaslo.

    Objawy mogłyby być takie jak opisujesz zwłaszcza jeśli został wlany ON

    Dodano po 3 [minuty]:

    Bandziorex wrote:
    Apropo przekaznika to jesli to on to jak go dobrac ? czy koniecznie musi byc oryginal ? czy wystarczy zeby mial taka sama budowe zewnetrzna ?
    musi być na takie samo napięcie cewki jak oryginał. I odpowiednia konfiguracja styków roboczych. Nawet nie musi pasować w gniazdo, można coś dorzeźbić na przewodach.
  • Level 5  
    Daroka14: Podlaczylem zwykly paluszek AA i mysle, ze podlaczylem do odpowiednich pinow od cewki poniewaz na multimetrze zmianil mi sie opor. Jednak na kolejnych dwoch bylo zero reakcji wiec tamte mierzylem multimetrem popodaniu zasilania. Zdejme jeszcze kable ze swiec i zobacze podczas zaplonu czy jest iskra bo wydaje mi sie. ze mogl jeszcze modul zaplonowy nawalic. Jest przed wtryskami wezyk ale na taka zlaczke plastikowa i nie bardzo wiem jak ja sciagnac a nie chce polamac. Apropo paliwa podobno zostalo zatankowane wlasciwe na stacji Shell. Hmm... wstepnie odrzuce ten przekaznik postaram sie sprawdzic czy jest cisnienie paliwa mozliwe, ze ktos mi dolal jakiegos syfu do baku tez sobie teraz mysle bo raz mi mechanik spuszczalem paliwo i bylo w nim cos ciemnego na dnie banki 5l ale to bylo pol roku temu. Czy jest mozliwe zeby ktos otworzyl sobie wlew do baku z zewnatrz ? Oglalem te miejsce dokladnie i nie widac tam zadnej interwencji.
  • Level 22  
    Bandziorex wrote:
    Podlaczylem zwykly paluszek AA
    potrzebujesz baterii/akumulatora/zasilacza który ma na wyjściu prawdopodobnie 12V

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bandziorex wrote:
    postaram sie sprawdzic czy jest cisnienie paliwa
    w najgorszym razie przetnij ten przewód i później wstaw w tym miejscu jakąś złączkę.
  • Level 5  
    Sprawdzalem ten przewod i praktycznie caly idzie z jakims rdzeniem plastikowym a z zewnatrz jest guma. Podlaczylem przekaznik pod akumulator i dziala.
  • Level 21  
    Zdejmij z tego przekaźnika pokrywę plastikową i palcem go załącz. Powinna ruszyć pompka i cała reszta.
    Ale jeśli nie ma błędów to ja bym sprawdził czujnik położenia wału.
  • Level 5  
    marszałekkom: probuje ale boje sie ze peknie obudowa.

    Dzis sprobuje odlaczyc przewod paliwowy przed wtryskami (banka 5l) i zmostkowac piny w gniezdzie od przekaznika. Powinienem zmostkowac gniazda na ktora podawalem zasilanie z masa ? Na zdjeciu sa to nozki oznaczone kolorem srebrnym.

    Mazda 6 GH 2.0 PB - Momentalnie zgasla i nie odpala.
  • VAG group specialist
    Nie. Mostkujesz 3 z 5 czyli te poziome na dole zdjęcia.
    Moim zdaniem to w ogóle źle zaczynasz.
    Sprawdź czy jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Zobacz czy podawane jest paliwo jak włączasz zapłon i jak krecisz rozrusznikiem. Przy włączeniu zapłonu pompa powinna się włączyć na chwilę po czym wyłączyć oraz włączyć gdy kręci rozrusznik.
    Można zakręcić kilka razy rozrusznikiem i zobaczyć czy świece są suche czy mokre.
    To że poleci ci paliwo z wężyka nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie.
    Ustal czy jest brak iskry czy podawania paliwa. Może nie ma obu.
    Widać ruch wskazówki obrotomierz przy kręcenia rozrusznikiem?
  • Level 5  
    Wyjalem cewke i swiece z pierwszego cylindra i podczas rozruchu nie widac iskry. Dodatkowo obrotomierz ani drgnie.
  • VAG group specialist
    Więc odpuść sobie sprawdzanie pompy paliwa.
    Może sternik silnika, może czujnik wału lub wałka rozrządu a może jakiś przewód lub wtyczka nie łączy.
    Warto podpiąć pod komputer.
  • Level 5  
    Podpialem przez swoj interfejs, ktory mam... mianowice bluedriver i nie ma bledow. Postaram sie dostac do czujnik walu korbowego. Oby to nie byl ECU.
  • Level 5  
    grala1: Problem rozwiazany zle sprawdzilem uprzednio iskre na swiecy i sie okazalo ze jest. Natomiast po odpieciu przewdu paliwowego i zakreceniu rozrusznikiem nie lecialo paliwo mimo, ze plywak wskazywal ~30%. Zaczalem wic dobierac sie do pompy pod kanapa az wpadlem na pomysl zabujania auta. No i nic ciekawego nie uslyszalem a auto bylo takowane dzien wczesnij zanim stanal silnik. Mialem jednak ze soba 8l benzyny gdybym chcial plukac uklad i co sie okazalo... pusto bylo hehe. Co mi wpadlo do glowy to, ze ktos mogl spuscic nam paliwo i od razu uszkodzil plywak. Czy to mozliwe ? Jezcze jedna sprawa mozliwe, ze multimetr mam zepsuty bo nie pokazuje mi w stanie spoczynku poboru pradu w Amperach jak go wpinam szeregowo ?
  • Level 5  
    Nalalem ponad 20l zrobione zostalo 100km trasy i auto znow nie chce odpalic. Cos mi sie wydaje, ze te auto ktos sabotuje. Posprawdzalem wszystkie bezpiecznik i sa ok... ale na jednej wtyczce przy bezpiecznikach znalazlem smar... dziwne. Moze to miec zwiazek z odpaleniem auta ? Moze jakies zwarcie sie zrobilo choc kontrolki swieca sie normalnie przed odpaleniem.

    Mazda 6 GH 2.0 PB - Momentalnie zgasla i nie odpala.
  • Level 5  
    Oddalem auto do mechanika skasowal blad podobno - czujnik polozenia walu korbowego i auto odpalio ale nie przeciez nic nie zostal zainicjowany check engine na desce. Dziwn wyglada mi to na usuniecie samego objawu.