Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 2001r świeci airbag

10 Lut 2020 18:09 204 4
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam problem z VW Passatem B5 2001r. 1.9TDI
    Świeci kontrolka airbag, po podlączeniu Polskiego Vaga 2.5 w poduszkach pojawiły się następujące błędy:
    1222-czujnik uderzeń bocznych strona pasażera-uszkodzony
    1218-zapłonnik poduszki ocznej prawej-zbyt duża oporność
    w zwiazku z tym mam pytania, czy istnieje możliwość aby przekodować sterownik tylko na dwie poduszki?
    Drugie pytanie jesli wymienię czujnik uderzeń na takie same numery, czy muszę go kodować?
    Jeśli ma inne numery?
    dodam że z poduszką w fotelu pasażera troche walczyłem, nawet zasymulowałem jej oecność rezystorem ale błąd powrócił, na samym poczatku był tylko 96-nieznany opis błędu.
    Nawet pominałem kostke i dalej to samo
    Czy rezystor powinien być między kable niebieski i biały bo trzeci jest koloru brazowego i to chyba masa?
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • SterControlSterControl
  • Poziom 36  
    Bosch tak siemens nie ale znając życie masz tam sterownik siemensa . czujnik będzie prawdopodobnie na wzmocnieniu pod fotelem , najczęściej zawilgocony lub po prostu zielony . Z samą poduszką problem może być na złączu pod fotelem . Uważam że lepiej dokupić co trzeba i naprawić niż wymieniać sterownik . Najlepiej było by zerknąc pod dywany bo następny który będzie do wymiany to moduł komfortu bo też jest pod dywanem kierowcy ...
  • SterControlSterControl
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Proponuje pozbyć się polskiego VAGa i zainstalować VCDS Lite i wtedy czytać błędy.
    Można też znaleźć witaminkę do programu by mieć pełną wersję.
    Brązowy to masa.
    Można zewrzeć ze sobą dwa przewody od poduszki i zobaczyć czy zmieni się opis na - rezystancja zbyt niska.
    Co do błędu czujnika to zamień ze sobą czujniki miejscami i zobacz czy błąd przejdzie na drugą stronę czy zostanie.
    Wymiana czujnika na inny na 90% zakończy się błędem mówiącym o nieprawidłowym wykonaniu adaptacji czy nastaw podstawowych - czego nie idzie zrobić w używanym sterowniku. Chodzi tutaj o to że czujnik ma nr indexu, który widać w blokach pomiarowych w programie a nie widać go na naklejce przez co nie wiadomo z jakim indexem kupuje się czujnik.
    Przy uszkodzonym czujniku najlepszą opcją jest wymiana sterownika wraz z czujnikami gdzie zestaw pochodzi z jednego auta.
    Nie przekodujesz sterownika bo ten nie przyjmie żadnego kodowania.
  • Poziom 15  
    grala1 napisał:
    Wymiana czujnika na inny na 90% zakończy się błędem mówiącym o nieprawidłowym wykonaniu adaptacji czy nastaw podstawowych - czego nie idzie zrobić w używanym sterowniku. Chodzi tutaj o to że czujnik ma nr indexu, który widać w blokach pomiarowych w programie a nie widać go na naklejce przez co nie wiadomo z jakim indexem kupuje się czujnik.

    Jedną z opcji jest pojechać na szrot (mają tam takich czujników w każdych ilościach) z VCDS, podpinać po kolei czujniki i sprawdzać czy uda się skasować błąd. Ja trafiłem już za drugim razem :) Powodzenia.