Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra h 1.6 Z16XEP - Brak mocy ASTRA III 1.6 XEP

TeaMer111 11 Feb 2020 19:50 1689 6
  • #1
    TeaMer111
    Level 4  
    Witam, posiadam Astre h 2004r benzyna i gaz z silnikiem 1.6 16v twinport o oznaczeniu Z16XEP. Problem w niej jest taki, że silnik nierówno pracuje,
    słabo wkręca się na obroty, pod obciążeniem (np. na 1 biegu pod lekką górkę, a nawet na prostej powierzchni) słychać metaliczne stukania, brakuje jej mocy. I tu się pojawia problem. Jeszcze pół roku temu na zimnym silniku w miarę dobrze szła, gdy się już nagrzała zaczynała pracować na 3 cylindry
    szarpała, nie miała kompletnie mocy. Co jest najśmieszniejsze nieraz po zgaszeniu i odczekaniu dosłownie 5 sekund i ponownym odpaleniu zaczynała chodzić normalnie na 4 cylindry i miała większą moc ale ciągle to nie było te 105KM. Teraz to nawet na zimnym silniku nie ma mocy, są momenty kiedy ma normalną moc. Dodam że objawy są zarówno na benzynie jak i na gazie. Przy dodawaniu gazu potrafi strzelać i na benzynie i na gazie. Check świeci się cały czas, gdy chodzi na 3 cylindry i nie ma mocy to zaczyna migać, nieraz zaświeci się serwis.



    Cewka jest nowa, świece, przepustnica wyczyszczona, EGR był zaślepiony, luzy zaworowe są ok, klapy wirowe są wyjęte,

    Metodą gaz hamulec wyskakuje dużo błędów: 013055, 013604, 013607, 014100, 017252, 030000, 030100, 030200, 030300, 030400, 031400, 065070, 111306, 111606, 112052, 112206, 130000, 155060, 155063, 160638, 161450, 161600

    Już nie wiem za co mam się zabrać. Proszę o pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    leonov
    Level 42  
    Sprawdź ciśnienie cylindrów, zrób normalną diagnostykę.
  • #3
    TeaMer111
    Level 4  
    Ciśnienie cylindrów było sprawdzane i jest dobre, a raczej jutro będę podpinał pod kompa więc dam znać.
  • #4
    pusty20
    Level 25  
    TeaMer111 wrote:
    Ciśnienie cylindrów było sprawdzane i jest dobre, a raczej jutro będę podpinał pod kompa więc dam znać.

    Dobre czyli jakie?
    „Kompem” tego ciśnienia nie sprawdzisz.
  • #5
    TeaMer111
    Level 4  
    pusty20 wrote:
    TeaMer111 wrote:
    Ciśnienie cylindrów było sprawdzane i jest dobre, a raczej jutro będę podpinał pod kompa więc dam znać.

    Dobre czyli jakie?
    „Kompem” tego ciśnienia nie sprawdzisz.


    Ciśnienie było po 14 na każdym cylindrze.
  • #7
    TeaMer111
    Level 4  
    Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie za niskie). Dodam, że klapy w kolektorze są usunięte. Podejrzewam, że przez ten czujnik daje mi złą mieszankę, bo pokazuje mi że jest uboga. Ale nie wiem jak rozwiązać problem z tym czujnikiem.