Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW JETTA 1.9 TDI 105 km BKC ciężko pali

Papitoo 12 Feb 2020 13:50 1020 5
Testo
  • #1
    Papitoo
    Level 4  
    Witam mam problem z odpaleniem silnika mianowicie odpala po 20/30 sekundach krecenia jak odpali chodzi bez zarzutów jak i na zimnym i na cieplym.Świeci sie cheak engine i mruga kontrolka świec żarowych w kąpie jest błąd ,,czujnik wału brak sygnału'' czujnik został wymieniony na nowy i dalej to samo dodam że auto troche zaczeło dymić, pompka w baku sprawna lecz na vacu pompie jest male cisnienie myslalem ze z powodu uszczelek na wtryska wiec zostały wymienione odpala troszeczke lepiej czy przyczyną mogą być wyrobione gniazda pompowstryskiwaczy ?
  • Testo
  • #2
    60jarek
    Level 25  
    Kup środek do czyszczenia wtrysków, podaj go zamiast paliwa. Wykasuj wszystkie błędy. Dopiero po tym pomierz bloki silnika i będzie wszystko jasne na gorącym silniku. (z tym odpalaniem dożo aut ma problem z kontem synchronizacji -nie ostawiają go mechanicy źle postępują podczas wymiany rozrządu). To taka wada puki nie usuniesz. VCDS do reki i napisz co wywalił. Nawet lekko zapowietrzony układ da ci się we znaki (może trzeba z czasem go zmapować). Czujnik do mechanika i inny podpiąć nowy to nie znaczy ze właściwy. Musi być reakcja błąd musi zniknąć. Każdy diesel kopci jak coś nie tak lub postał trochę.
    I dopiero po tym sprawdź błędy i ocena wtrysków. Po kolei wyeliminujesz wszystko.
    I dopiero po tym kont synchronizacji miedzy czasie odpowietrzyć (po prostu dać filterek do paliwa za 10pln przy silniku).
    Mam ten silnik i trochę się musiałem o nim dowiedzieć nim zadziałał prawidłowo.

    Dodano po 8 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3583529.html Masz tu bloki pomiarowe potem sprawdź. A kont synchronizacji w pisz na YouTube - wszystko jest łącznie z oceną wtrysków.
  • Testo
  • #3
    Ireneo
    Level 42  
    Ogarnij na początek błąd a później myśl o gniazdach.
  • #4
    60jarek
    Level 25  
    Swoją drogą mimo że mam to wszystko zrobione i tak mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku prawdopodobnie udam się na mapowanie coś około 300PLN. (kont synchronizacji z: -1 zmienił się na -0.5 nie dużo ale chyba ma jednak wpływ),
    o 0,5 regulować tu też mam dylemat? (zmiana konta nastąpiła po wymianie rozrządu).

    Ireneo dobrze pisze ogarnij błąd czujnika no i świece żarowe. Wykasuj błędy i dopiero po tym zajmij się wtryskami itp.
    (zwróć uwagę na wiązkę elektryczną czy cała)

    (ja dolewam środek do czyszczenia wtrysków typu moli do paliwa każde tankowanie kupuje u Niemca za miedzą 10€ puszka efekt jest wtryski maja lepsze wyniki na pomiarach i zawory się domykać zaczęły "4 i 0")
    (Nie wiem czym to spowodowane ale problemy z odpaleniem inni maja jak bak paliwa pusty poniżej połowy ponoć taka konstrukcja auta -opisy na innych forach).
  • #5
    radzio1
    Level 10  
    Potwierdzam wiązka do sprawdzenia.
  • #6
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Wiązka uszkodzoną na wysokości rozrusznika
    Standard w pasatach
    Przez to ciężko odpala
    Albo wiązka od czujnika walka rozrządu albo korbowego
    Na wtyczkach ma być napięcie 0V, ok 3.4V i ok 4.8-5V

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do tego spr ciągłość przewodow