Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fend 8244, mtz - Świeca płomieniowa, podłączenie

motyl22 12 Feb 2020 21:47 1332 13
    motyl22
    Level 27  
    Dzień dobry. Szukam bezskutecznie informacji jak podłączyć świece i ogólnych informacji na temat zasady działania tego układu. Należy tutaj dodać że raczej nie znam się na ciągnikach rolniczych. Podobno jest to traktor Farmer 8244, choć internet odsyła mnie do części od mtz Belarus
    Pomagam teściowi ogarnąć instalację, która została doszczętnie skopana.
    Udało się uruchomić światła, kierunkowskazy, nawiewy i klakson jednak utknąłem na świecy.
    Z tego co udało mi się ustalić, mam przewód w komorze silnika ok 4mm2 po bezpieczniku. Napięcie występuje na nim cały czas po przekręceniu zapłonu. Równolegle z tym przewodem jest położony kolejny 4mm2, który wraca do kabiny kierowcy na przekaźnik. Po przekręceniu kluczyka na kolejną pozycję załączam przekaźnik (podgrzewanie powietrza) i po przekaźniku ten przewód wraca na świece płomieniową do komory silnika. fend 8244, mtz - Świeca płomieniowa, podłączenieBez tyt...png Download (13.07 kB) Przepraszam za rysunek ;)
    Zastanawia mnie co powinno być w komorze silnika gdzie przychodzi + po stacyjce i skąd idzie przewód na przekaźnik. Czy ma to być czujnik temperatury? a może elektrozawór ? Tylko że połączone byłoby to szeregowo ze świecą. Kolejną rzeczą nad którą się zastanawiam to skąd wziąć zasilanie ON dla świecy? Czy z powrotu? Czy nie powinno tam być właśnie elektrozaworu, żeby ropa nie wpływała cały czas przez świece do kolektora? I w jaki sposób ropa dostaje się do świecy na wyłączonym silniku kiedy nie ma ciśnienia? I ostatnie pytanie laika. Na kolektorze mam czujnik ciśnienia powietrza. tak sądzę. Jaką on pełni rolę? Czymś steruje?
    Bardzo proszę o podpowiedź. Pozdrawiam
    User removed account
    Level 1  
    User removed account
    Level 1  
    grzeniuw