Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawieszenie telewizora bez odstępu od ściany

12 Lut 2020 22:12 660 15
  • Poziom 8  
    Czy ktoś ma patent na powieszenie telewizora na zwykłej murowanej ścianie aby był zawieszony jak obraz - bez odstępu?

Dodam, że kompletnie nie znam się na budowlance wiec proszę wybaczyć ewentualną głupotę oraz szybko mnie poprawić. ;)

Myślałem żeby zrobić w ten sposób:

- Ściana 12 cm + ok 1 cm tynk. Aby schować wieszak potrzeba 6 cm.
    - wykuć wnękę na wieszak i gniazdka na ok 6 cm. Zostaje nam ściana grubości ok 7 cm.
    - we wnęce wywiercić dziury (nie na wylot) i zamiast śrub i kołków żeby było mocniej wkleić na kotwy chemiczne gwintowane pręty na których przymocuje wieszak do ściany. Kołki 6 cm mogą być za krótkie aby utrzymać tv 55 cali.
    Aby coś takiego było wykonalne wiadomo wieszak musi być regulowany w płaszczyźnie poziomej.
    Przykręcamy wieszak do ściany maksymalnie go wysuwamy, podłączamy tv, kable i chowamy we wnęce.

Problemy jaki mi się nasuwają:

1 - Zabieg ten niestety muszę zrobić już po tynkach więc obsadzone wcześniej gniazdka (elektryczne + antena) będę musiał jakoś przenieść głębiej do wnęki i obsadzić na jej wewnętrznej ścianie.
    2 - Wieszaki regulowane w tej płaszczyźnie na ogół są hu..we gdyż po pewnym czasie opuszczają się i telewizor niezgrabnie i krzywo z nich zwisa jakby miał już dość i czekał tylko aż któregoś dnia je..nie o podłogę i tym samym dokona swojego nieszczęsnego żywota. ;)
    3 - Jak ładnie wykończyć wyrównać wnękę? O ile dookoła ładnie można wyciąć bruzdownicą to w środku może być gorzej.
    4 - Czy będzie to bezpieczne rozwiązanie przykręcając tv 55 cali do ścianki 7 cm (ścianka z jakiegoś silikatu)