Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony dysk FreeNas. Brak dostępu do danych.

13 Lut 2020 09:05 504 21
  • Poziom 4  
    Cześć, przejąłem lokalizację po innym pracowniku, nie zostawił mi żadnej dokumentacji oraz danych. Sam jestem początkujący w obsłudze FreeNas. Jeden z dysków jest uszkodzony. Zamówiłem już go. Chciałbym się dostać mimo wszystko do tych danych, ponieważ są tam bardzo ważne dane. Ale za Boga nie wiem jak to zrobić. Podczas uruchamiania go pojawia się taka informacja: Uszkodzony dysk FreeNas. Brak dostępu do danych.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 31  
    z ilu dyskow sklada się Twoj freenas ? widze ze klasycznie zostala stworzona zfs pool'a
  • Poziom 4  
    Posiada 6 dysków. Wymieniłem dwa dyski. Jeden który pokazywał błąd oraz jeden sprawny. Ten jeden sprawny dlatego, że chciałbym się dostać do niego przez jakąś stacje dysków lub coś w tym stylu. Po wymianie dysków replikowały się. Wykonałem też w shellu to polecenie. Problem pojawił się taki, że brakuje pewnych danych. Są dane z 28.01 ale nie ma z 15.01.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 31  
    6 dysków, w jakim RAID? Jak są skonfigurowane?
  • Poziom 4  
    Niestety nie mam pojęcie, gdyż przerzucono mnie z dnia na dzień do lokalizacji, a wcześniej nie miałem z tym do czynienia. Mogę podesłać zrzuty ekranu z konsoli online.
  • Poziom 31  
    masz dostep do konsoli, czy ta maszyna zawisla na czyms?
    jesli masz wjazd do konsoli to pokaz wynik: lsblk, zpool status
  • Poziom 4  
    Mam pełen dostęp, do serwera który posiadamy podłączony jest dysk Udostepnione ISCSI.
    Gdy wybieram lsblk pojawia się informacja, że polecenie nie jest znane.

pool: Volume1
    state: ONLINE
    status: One or more devices has experienced an error resulting in data
    corruption. Applications may be affected.