Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r420 euro5 adblue 8263 - ADBLUE - nie wyświetla poziomu roztworu Błąd EMS

Werkam1502 13 Feb 2020 14:13 2778 15
  • #1
    Werkam1502
    Level 5  
    Witam,
    Mam problem z moim adblue, a mianowicie po włączeniu zapłonu pokazuje mi procentową ilość adblue, a po chwili (około 30sec) pojawia się kreska —.
    Za każdym razem po włączeniu zapłonu jest tak samo.
    Błąd aktywny:
    EMS 8263 dozownik reduktora.
    Według opisu błędu może być jakaś przerwa w przewodach i stad moje pytanie:
    Jakie powinno być napięcie na przewodzie(wtyczce) wpisanej do dozownika reduktora bo po zmierzeniu u mnie pokazuje 8.8V. Powinno być 24v?
    I drugie moje pytanie jak zmierzyć rezystancję dozownika?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    Chavez
    Level 24  
    Moduł dozujący sterowany jest sygnałem PWM. Rezystancja 12 - 16 ohm.
    Sprawdź czy masz komunikację z pompą, kiedy nie pokazuje poziomu na wyświetlaczu. Tak, potrzebny do tego tester.
  • Multimetr Fluke
  • #3
    Werkam1502
    Level 5  
    Kiedy nie pokazuje nie ma łączności z pompą. Z tego co zaobserwowałem to najpierw powstaje błąd ems8263 któren generuje dwa inne błędy mówiące o braku łączności z pompą. (4106,4108 bodajże).
    Rezystancje mierzy się na pinach w miejscu składania wtyczki?
  • #4
    kamcio_20
    Level 16  
    Mialem podobny temat tez blad dozownika poziom raz wskazywal raz nie pozniej zaczely walic bledy grzalki na probe z innego samochodu podmienilem dozownik i bledy ustaly chodzi wszystko do tej pory jak masz to podmien dozownik nowy chyba ok 400
  • #5
    Chavez
    Level 24  
    Najlepiej rezystancję zmierz na samym dozowniku. Przed wymianą sprawdź instalację elektryczną do dozownika na przejście, zwarcia między sobą i zwarcie do masy.
    Taki brak komunikacji to uszkodzenie pompy lub instalacji zasilania, canów do niej.
  • #6
    Werkam1502
    Level 5  
    Chavez wrote:
    Najlepiej rezystancję zmierz na samym dozowniku. Przed wymianą sprawdź instalację elektryczną do dozownika na przejście, zwarcia między sobą i zwarcie do masy.
    Taki brak komunikacji to uszkodzenie pompy lub instalacji zasilania, canów do niej.


    Ale jak wykonać taki pomiar? Wiem, ze miernikiem i wiem jak go ustawić ale nie mogę nigdzie znaleść jak to się mierzy.
    Na internecie są opisane tylko pomiary rezystorów czyli przykładamy jeden kabelek przed rezystorem i drugi za. A jak to jest w przypadku reduktora? Mierzymy na pinach?
  • #7
    Chavez
    Level 24  
    Tak, mierzysz na pinach w module dozującym.
  • #8
    pylekd
    Level 10  
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?
  • #9
    Werkam1502
    Level 5  
    pylekd wrote:
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?


    U mnie uszkodzony był dozownik adblue.
    Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika
  • #10
    pylekd
    Level 10  
    Werkam1502 wrote:
    pylekd wrote:
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?


    U mnie uszkodzony był dozownik adblue.
    Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika


    Pisząc "dozownik" masz na myśli całą pompę ze sterownikiem adblue ?
  • #11
    Werkam1502
    Level 5  
    pylekd wrote:
    Werkam1502 wrote:
    pylekd wrote:
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?


    U mnie uszkodzony był dozownik adblue.
    Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika


    Pisząc "dozownik" masz na myśli całą pompę ze sterownikiem adblue ?


    Nie, pompa to co innego. Wpisz sobie w google:
    scania 1753208
    To Ci wyskoczą obrazki jak to wyglada.
    Dozownik znajduje się pod aluminiowa blachą osłaniającą tłumik, niedaleko czujnika nox.
  • #12
    bogys430
    Level 10  
    Witam. Może komuś to się przyda na przyszłość. Odnośnie błędu 8263 w moim przypadku zepsuł się moduł dozujący, cewka elektromagnesu nie miała przejścia. Wystarczyło kupić samą cewkę połowa ceny kompletnego modułu.Wymiana cewki to 15-20 minut. Kasowanie kontrolki 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon w odstępach 10-15 sekund.
  • #13
    kamcio_20
    Level 16  
    Czyli tak jak pisalem ze dozownik do wymiany
  • #14
    Dziadek861010
    Level 1  
    Cześć.
    Kod informacyjny 11176
    Błąd EMS 8263
    U mnie tez była uszkodzona cewka dozownika. Po wymianie wszystko gra.

    Objawy-brak pobierania AD-BLUE
    -ograniczenie mocy o 40%
  • #15
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Błędy były kasowane?
  • #16
    DawidScanMerc2110
    Level 4  
    Dziadek861010 wrote:


    Objawy-brak pobierania AD-BLUE
    -ograniczenie mocy o 40%

    ogranicznik da się wyłaczyć