Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r420 euro5 adblue 8263 - ADBLUE - nie wyświetla poziomu roztworu Błąd EMS

Werkam1502 13 Feb 2020 14:13 4620 15
Testo
  • #1
    Werkam1502
    Level 6  
    Witam,
    Mam problem z moim adblue, a mianowicie po włączeniu zapłonu pokazuje mi procentową ilość adblue, a po chwili (około 30sec) pojawia się kreska —.
    Za każdym razem po włączeniu zapłonu jest tak samo.
    Błąd aktywny:
    EMS 8263 dozownik reduktora.
    Według opisu błędu może być jakaś przerwa w przewodach i stad moje pytanie:
    Jakie powinno być napięcie na przewodzie(wtyczce) wpisanej do dozownika reduktora bo po zmierzeniu u mnie pokazuje 8.8V. Powinno być 24v?
    I drugie moje pytanie jak zmierzyć rezystancję dozownika?
  • Testo
  • #2
    Chavez
    Level 25  
    Moduł dozujący sterowany jest sygnałem PWM. Rezystancja 12 - 16 ohm.
    Sprawdź czy masz komunikację z pompą, kiedy nie pokazuje poziomu na wyświetlaczu. Tak, potrzebny do tego tester.
  • Testo
  • #3
    Werkam1502
    Level 6  
    Kiedy nie pokazuje nie ma łączności z pompą. Z tego co zaobserwowałem to najpierw powstaje błąd ems8263 któren generuje dwa inne błędy mówiące o braku łączności z pompą. (4106,4108 bodajże).
    Rezystancje mierzy się na pinach w miejscu składania wtyczki?
  • #4
    kamcio_20
    Level 16  
    Mialem podobny temat tez blad dozownika poziom raz wskazywal raz nie pozniej zaczely walic bledy grzalki na probe z innego samochodu podmienilem dozownik i bledy ustaly chodzi wszystko do tej pory jak masz to podmien dozownik nowy chyba ok 400
  • #5
    Chavez
    Level 25  
    Najlepiej rezystancję zmierz na samym dozowniku. Przed wymianą sprawdź instalację elektryczną do dozownika na przejście, zwarcia między sobą i zwarcie do masy.
    Taki brak komunikacji to uszkodzenie pompy lub instalacji zasilania, canów do niej.
  • #6
    Werkam1502
    Level 6  
    Chavez wrote:
    Najlepiej rezystancję zmierz na samym dozowniku. Przed wymianą sprawdź instalację elektryczną do dozownika na przejście, zwarcia między sobą i zwarcie do masy.
    Taki brak komunikacji to uszkodzenie pompy lub instalacji zasilania, canów do niej.


    Ale jak wykonać taki pomiar? Wiem, ze miernikiem i wiem jak go ustawić ale nie mogę nigdzie znaleść jak to się mierzy.
    Na internecie są opisane tylko pomiary rezystorów czyli przykładamy jeden kabelek przed rezystorem i drugi za. A jak to jest w przypadku reduktora? Mierzymy na pinach?
  • #7
    Chavez
    Level 25  
    Tak, mierzysz na pinach w module dozującym.
  • #8
    pylekd
    Level 11  
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?
  • #9
    Werkam1502
    Level 6  
    pylekd wrote:
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?


    U mnie uszkodzony był dozownik adblue.
    Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika
  • #10
    pylekd
    Level 11  
    Werkam1502 wrote:
    pylekd wrote:
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?


    U mnie uszkodzony był dozownik adblue.
    Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika


    Pisząc "dozownik" masz na myśli całą pompę ze sterownikiem adblue ?
  • #11
    Werkam1502
    Level 6  
    pylekd wrote:
    Werkam1502 wrote:
    pylekd wrote:
    Witam
    U mnie taka sama sytuacja ze Scanią , czy udało się naprawić ? jakieś wnioski ?


    U mnie uszkodzony był dozownik adblue.
    Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wiec jeśli masz takie same objawy to pewnie będzie to samo. Dla pewności zmierz oporność/rezystancje dozownika


    Pisząc "dozownik" masz na myśli całą pompę ze sterownikiem adblue ?


    Nie, pompa to co innego. Wpisz sobie w google:
    scania 1753208
    To Ci wyskoczą obrazki jak to wyglada.
    Dozownik znajduje się pod aluminiowa blachą osłaniającą tłumik, niedaleko czujnika nox.
  • #12
    bogys430
    Level 11  
    Witam. Może komuś to się przyda na przyszłość. Odnośnie błędu 8263 w moim przypadku zepsuł się moduł dozujący, cewka elektromagnesu nie miała przejścia. Wystarczyło kupić samą cewkę połowa ceny kompletnego modułu.Wymiana cewki to 15-20 minut. Kasowanie kontrolki 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon w odstępach 10-15 sekund.
  • #13
    kamcio_20
    Level 16  
    Czyli tak jak pisalem ze dozownik do wymiany
  • #14
    Dziadek861010
    Level 1  
    Cześć.
    Kod informacyjny 11176
    Błąd EMS 8263
    U mnie tez była uszkodzona cewka dozownika. Po wymianie wszystko gra.

    Objawy-brak pobierania AD-BLUE
    -ograniczenie mocy o 40%
  • #15
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Błędy były kasowane?
  • #16
    DawidScanMerc2110
    Level 6  
    Dziadek861010 wrote:


    Objawy-brak pobierania AD-BLUE
    -ograniczenie mocy o 40%

    ogranicznik da się wyłaczyć