Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym:
12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony)
13-brak sygnału czujnika tlenu EOS
14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS
15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu chłodzącego CTS
21-zbyt wysoki sygnał czujnika połozenia przepustnicy TPS
22-zbyt niski sygnał czujnika połozenia przepustnicty TPS
24-brak sygnału czujnika prędkości pojazdu VSS
33-zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym
34-zbyt niski sygnał czujnika ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym
35-uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV
42-brak impulsów odniesienia z modułu bezpośredniego zapłonu DIS
44-zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS
45-zbyt wysoki sygnał czujnika tlenu EOS
51-wadliwe działanie modułu memcal(pamięć EPROM) urządzenia
sterującego ECM
53-zbyt duże napięcie zasilania ECM (ponad 16,9V)
55-wadliwe działanie wewnętrzne ECM
Przyczyny tych błędów:
12-silnik nie przcuje albo czujnik położenia wału korbowego nie jest prawidłowo wyregulowany(szczelina 0,6..0,7 mm)
13-uszkodzony czujnik lub wadliwe połączenie elektr.
14-uszkodzony czujnik temp.płynu chłodzącego lub przebicie do masy
15-uszkodzony czujnik lub wadliwe połączenie elektr.
21-uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub wadliwe połączenia elektr.
22-jak wyżej
24-uszkodzony czujnik prędkości pojazdu lub przekładnia prędkościomie
rza lub wadliwe połączenie elektr.
33-uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym lub wadliwe
połączenie elektr.
34-jak wyżej lub niesprawny przewód podciśnienia łączący czujnik z kolektorem
35-uszkodzony silniczek krokowy zaworu regulacji powietrza,nieszczelne
przewody podciśnienia lub wadliwe połączenie elektr.
42-uszkodzony moduł bezpośredniego zapłonu lub wadliwe połączenie elektr. z modułem zapłonu
44-zbyt uboga mieszanka z powodu nieprzejścia ECM na sterowania składem mieszanki w obwodzie zamkniętym(błąd oprogramowania) niewystarczającego podawania paliwa lub powanego przecieku powietrza do układu dolotowego.Niewystarczające podawanie paliwa
może byc spowodowanw prawie pustym zbiornikiem paliwa,złym
działaniem pompy paliwa,zatkanie siatki pompy lub filtru paliwa,zatka
niem lub zaciśnięciem przewodu paliwa,uszkodzeniem regulatora
paliwa albo uszkodzeniem wtryskiwacza
51-wadliwa pamiąć ECM,utrata danych lub wadliwe połączenie elektr.
53-uszkodzony regulator napięcia
55-wewnetrzne uszkodzenie ECM


12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony)
13-brak sygnału czujnika tlenu EOS
14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS
15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu chłodzącego CTS
21-zbyt wysoki sygnał czujnika połozenia przepustnicy TPS
22-zbyt niski sygnał czujnika połozenia przepustnicty TPS
24-brak sygnału czujnika prędkości pojazdu VSS
33-zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym
34-zbyt niski sygnał czujnika ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym
35-uszkodzenie zaworu regulacji powietrza IACV
42-brak impulsów odniesienia z modułu bezpośredniego zapłonu DIS
44-zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS
45-zbyt wysoki sygnał czujnika tlenu EOS
51-wadliwe działanie modułu memcal(pamięć EPROM) urządzenia
sterującego ECM
53-zbyt duże napięcie zasilania ECM (ponad 16,9V)
55-wadliwe działanie wewnętrzne ECM
Przyczyny tych błędów:
12-silnik nie przcuje albo czujnik położenia wału korbowego nie jest prawidłowo wyregulowany(szczelina 0,6..0,7 mm)
13-uszkodzony czujnik lub wadliwe połączenie elektr.
14-uszkodzony czujnik temp.płynu chłodzącego lub przebicie do masy
15-uszkodzony czujnik lub wadliwe połączenie elektr.
21-uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub wadliwe połączenia elektr.
22-jak wyżej
24-uszkodzony czujnik prędkości pojazdu lub przekładnia prędkościomie
rza lub wadliwe połączenie elektr.
33-uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym lub wadliwe
połączenie elektr.
34-jak wyżej lub niesprawny przewód podciśnienia łączący czujnik z kolektorem
35-uszkodzony silniczek krokowy zaworu regulacji powietrza,nieszczelne
przewody podciśnienia lub wadliwe połączenie elektr.
42-uszkodzony moduł bezpośredniego zapłonu lub wadliwe połączenie elektr. z modułem zapłonu
44-zbyt uboga mieszanka z powodu nieprzejścia ECM na sterowania składem mieszanki w obwodzie zamkniętym(błąd oprogramowania) niewystarczającego podawania paliwa lub powanego przecieku powietrza do układu dolotowego.Niewystarczające podawanie paliwa
może byc spowodowanw prawie pustym zbiornikiem paliwa,złym
działaniem pompy paliwa,zatkanie siatki pompy lub filtru paliwa,zatka
niem lub zaciśnięciem przewodu paliwa,uszkodzeniem regulatora
paliwa albo uszkodzeniem wtryskiwacza
51-wadliwa pamiąć ECM,utrata danych lub wadliwe połączenie elektr.
53-uszkodzony regulator napięcia
55-wewnetrzne uszkodzenie ECM

