Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1.6 16v AUS 2001R. Po wymianie rozrządu nie pracuje na jednym cylindrze

13 Lut 2020 19:27 309 19
  • Poziom 5  
    Witam wymieniłem rozrząd w golfie 4 1.6 16v
    Ale po wymianie nie chodzi na jednym cylindrze. I zastanawiam się czy któryś kabel nie łączy czy mi przeskoczył rozrząd chyba z tego co wiem to jak by przeskoczył rozrząd to by doszło do uszkodzenia silnika przy próbie jego odpalenia ,albo by w ogóle nie odpalił.Pytam ponieważ nie jestem mechanikiem a samoukiem którego bardzo interesuje mechanika .Rozrząd już wymieniałem w innych autach typu Punto 2 oraz 1 cinquecento, oraz w oplu astrze i było dobrze. Bardzo proszę o pomoc oraz o nie pisanie komentarzy w stylu oddaj do mechanika .
    P.S rozrząd dedykowany INA dobrany według katalogu w sklepie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mam nadzieję że nie pogiołem zaworów.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 20  
    A nie przyszło ci do głowy sprawdzić czy iskra jest na każdym cylindrze?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 5  
    Nie przyszło bo ,od zdjęcia rozrządu by zginęła Panie Kolego .Ale faktycznie słuszna uwaga sprawdzę
  • Poziom 10  
    Sprawdz ustawienie rozrzadu moze sie walnołes o jeden ząbek i chodzi kulawo a ty myslisz ze nie pali na jeden cylinder
  • Poziom 5  
    Ok Panowie kable świece są ok ,zwalam jeszcze raz pasek i go drugi raz będę ustawiał może faktycznie się pomyliłem ,mam tylko nadzieję że to się nie odbije na silniku .
  • Poziom 20  
    Tam na dole na tych kreskach odlewanych można się walnąć.
  • Poziom 5  
    Nie wiem co jest wał był ustawiony na drugiej kresce tak jak to powinno być zrobione obydwa koła wałków rozrządu też były zablokowane pasek włożony na miejsce tak jak powinno to być a dalej lipa po drugiej rozbiórce dalej nie wiem coś jak by waliło tak delikatnie ,gaz LPG jest wyłączony więc wtryski gazu odpadają bo też taki dziwny dźwięk wydają normalnie a teraz są wyłączone. Niby na sucho jak obracałem wałem korbowym po złożeniu za obydwoma razami to nic się nie blokowało i nic nie stukało.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?.
    Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
  • Poziom 5  
    carrot napisał:
    Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?.
    Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"

    Widziałem tego Klina Kolego i i założyłem dobrze nie dokręcałem go niestety kluczem pneumatycznym gdyż niestety mój normalny kompresor jest zatarty tymczasowo a drugi taka marketówa nie daje rady z pneumatem
    Dokręcałem to normalnie kluczem z nasadka 12-kątną 19-tką a blokowałem sobie to koło w ten sposób że wkładałem zwykły klucz nasadowy w to koło prostopadle do paska rozrządu i jak się kręci to ładnie blokuje się o stabilizator (chyba tak to się nazywa, chodzi mi o to do czego jest przykręcony drążek stabilizatora)ale dziękuję bardzo za podpowiedź będę wiedział na następny raz .

    Dodano po 2 [minuty]:

    A czy jest możliwość że pasek w tym aucie ma swoją stronę tzn. Ma się kręcić w konkretną ? Bo może po prostu nie wiem pasek na tych kołach wieloklinowych się jakoś źle układa i może się sam przestawia ? Wydaje mi się że jak by doszło do uszkodzenia głowicy albo zaworów to by albo nie odpalił albo by kompresji nie było prawda ? Mogę się mylić jestem laikiem
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Daniec. napisał:

    A czy jest możliwość że pasek ma swoją stronę tzn. Ma się kręcić w konkretną ? Bo może po prostu nie wiem pasek na tych kołach wieloklinowych się jakoś źle układa i może się sam przestawia ? Wydaje mi się że jak by doszło do uszkodzenia głowicy albo zaworów to by albo nie odpalił albo by kompresji nie było prawda ? Mogę się mylić jestem laikiem

    Nie,jak jest strzałka to tak.Jak blokady pasują to jest dobrze i problem w innym miejscu.Trzeba zobaczyć jak stoi map.
  • Poziom 5  
    koleś kit napisał:
    Daniec. napisał:

    A czy jest możliwość że pasek ma swoją stronę tzn. Ma się kręcić w konkretną ? Bo może po prostu nie wiem pasek na tych kołach wieloklinowych się jakoś źle układa i może się sam przestawia ? Wydaje mi się że jak by doszło do uszkodzenia głowicy albo zaworów to by albo nie odpalił albo by kompresji nie było prawda ? Mogę się mylić jestem laikiem

    Nie,jak jest strzałka to tak.Jak blokady pasują to jest dobrze i problem w innym miejscu.Trzeba zobaczyć jak stoi map.

    Czujnik map ? Teoretycznie komputer to golfa mam ale czy to może mieć związek ze stukaniem ?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
  • Poziom 5  
    koleś kit napisał:
    Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.

    No dobra dzięki , sprawdzę jutro jeszcze raz wszystko i będę się odzywał , A jeszcze pytanie jak wywala mi błąd nieszczelność w układnie dolotowym . I sprawdziłem wszystko i wymieniłem sylikon po przepustnicą przy rurce od EGR to co przepustnicą walnięta czy Sensor MAP czy inny czujnik ? Nadmienię że Zawór recyrkulacji spalin jest zaślepiony bo myślałem że to przez niego głupieje a i jak zapala się kontrolka EPC jak się zapali silnik głupieje jak się zgasi silnik i zapali się ponownie błędu nie ma. A czasami jak się zapali to też pracuje normalnie nie wiem od czego to zależne?
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    jak wywala mi błąd nieszczelność w układnie dolotowym

    Sterownik rejestruje zbyt małą wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, czy faktycznie jest nieszczelność, czy przestawiony rozrząd generuje taki błąd ?
    Weź jakiegoś plaka albo lepiej zmywacz do hamulców, popsikaj w okolicach uszczelek kolektora przy pracującym silniku
  • Poziom 5  
    carrot napisał:
    Cytat:
    jak wywala mi błąd nieszczelność w układnie dolotowym

    Sterownik rejestruje zbyt małą wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, czy faktycznie jest nieszczelność, czy przestawiony rozrząd generuje taki błąd ?
    Weź jakiegoś plaka albo lepiej zmywacz do hamulców, popsikaj w okolicach uszczelek kolektora przy pracującym silniku
    rozrząd ustawiłem jeszcze raz sprawdzałem wszystko 100 razy i dalej stuka coś jak by pod pokrywą zaworów ale nie wiem co

    Dodano po 52 [minuty]:

    Przesyłam filmik w którym widać co się dzieje i słychać takie stuki dobiega to z okolic pierwszego cylindra a jak wyjąłem świece i kręciłem na sucho żeby sprawdzić o co chodzi to stuków nie słychać https://youtu.be/EmD9JdZydQ8

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak sądzę nie jest to normalny dźwięk bo przed remontem nie słyszałem takiego stukotu , chyba że osłony go maskowały .Ale wątpię .
  • Poziom 20  
    No takie lekkie wypadanie zapłonów ma.A co stuka to dalej nie wiadomo może popychacz.Ale takie odsłuchiwanie przez głośniki nic nie da.Ciśnienie sprężania sprawdź na początek.Widzę że przepustnicę masz po tuningu.
  • Poziom 5  
    koleś kit napisał:
    Widzę że przepustnicę masz po tuningu.
    xD trochę ale to nie przeze mnie tylko przez wcześniejszego właściciela , zastanawia mnie to stukanie strasznie, chodzi jak diesel trochę.
  • Poziom 5  
    T5 napisał:
    Zmierz mu kompresję.
    spoko tylko nie mam czym najpierw bym musiał sobie miernik do tego .
  • Admin grupy Samochody
    Kupno zegara wyjdzie taniej niż praca którą włożysz w ciemno wymieniając części.