Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seat Leon 1M 2005 ARL - F129

13 Lut 2020 21:09 99 5
  • Poziom 5  
    Auto w temacie. Problem z czujnikiem F129 (przerwa lub zwarcie do masy). Czujnik 3 pinowy

    Zaczynając od początku.
    Kiedyś zaczęło mi palić bezpiecznik numer 5, końcowo okazało się że to przez wtyczkę F129 i po wyjęciu jej przestało go palić. Z wtyczki ewidentnie śmierdziało spoiwem elektrycznym takim. Wtedy też pokazywał się ten cały błąd. Dmuchem czujnik i wtyczkę, przesmarowałem kontaktem. Końcowo wymieniłem czujnik na nowy z ASO(chyba to hella jest). Wszystko ładnie grało...

    Dzisiaj zobaczyłem znowu ten sam błąd, po kasowaniu cały czas się pokazuje gdy climatronik pracuje. Klimatyzacja o dziwo pracuje(tamtym razem nie pamiętam), w VCDS pokazuje się prawidłowe dane, typu za niskie ciśnienie, potem praca sprężarki, potem za wysokie itd.

    1. Zastanawia mnie jedno, czy po odłączeniu czujnika nie powinien wyskoczyć inny błąd? No bo po odłączeniu jego dalej cały czas to samo pokazuje.

    2. Drugie nie ma jakieś możliwości żeby miernikiem sprawdzić czujnik czy jest dobry. Albo jakieś piny we wtyczce połączyć żeby jakiś efekt testowy uzyskać czy cokolwiek?

    Najbardziej zastanawia mnie ta wtyczka... Próbowałem dzisiaj wyjąć te piny skoro z niej dalej śmierdzi, bo może tamtym razem skoro paliło to może coś we wtyczce nie było halo czy coś. Po włożeniu klucza do wyjmowania pinów one w ogóle ani rusz nie chcą ruszyć, a dla jasności piny potrafię wyciągać.

    EDIT: Podłączyłem na sucho i na aucie stary czujnik i to samo jest.
  • Poziom 5  
    KOD 00792 / 31-00 Przerwa / Zwarcie z masą

    Zweryfikowałem informacje i źle tam napisałem. Gdy ten błąd jest klimatyzacja nie chodzi kompletne.

    Cały opis mam tylko nie wiem jak ugryźć temat bo posprawdzałem właśnie wtyczkę odnośnie czy jest napięcie +12V miedzy 1-3 i jest takowe. Najlepsze jest to, że czujnikiem mogłem poruszać lewo prawo jakby nie był dokręcony i jak tak poruszałem nim, wpiąłem potem wtyczkę klimatyzacja wystartowała, sprzęgło zaczeło kręcic itd. Czyli nie jest możliwe że ciśnienie klimatyzacji jest za niskie. Ale po chwili wyrzuciło że za wysokie ciśnienie z kodem błędu jak wyżej. Spróbuje jutro to powtórzyć, jak znowu to wyjdzie to dokręcę ten czujniczek i zobaczę co będzie. Jak nie to zastanowie się nad wymianą wtyczki bo z nią i tak coś nie halo jest :/

    Z resztą na odpiętej wtyczce raz pokazuje za wysokie ciśnienie, raz za małe, nawet jak podałem prąd z 3 na 2 to powinno pokazywać za wysokie ciśnienie cały czas a i tak jest jak jest.


    Po za tym mam takie pytanie, czy na czujniku ciśnienia miedzy 1-3 powinien mi miernik na teście diody piszczeć? Bo w ogóle nie piszczy.
  • Poziom 34  
    Wtyczka i wiązka dobra , Ciśnienie w układzie poprawne? Biały kabelek 2 =12v brązowo czarny 1= masa. czarno niebieski 3 sygnał do sterownika silnika.
    W sterowniku silnika w blokach pomiarowych możesz podejrzeć ciśnienie jakie widzi sterownik silnika. Jeżeli zrobisz to równolegle z pomiarem bezpośrednim ciśnienia manometrem to będziesz wiedział czy czujnik jest sprawny.
  • Poziom 5  
    Możesz mi powiedzieć w którym bloku jest ta wartość? Niestety ja wszystkie bloki od 1-10 przejechałem i nigdzie nie ma w etykiecie opisu, aby był pomiar ciśnienia w bar czy w voltach.

    "010,3,Pressure Switch,(F129)" pokazuje jedynie wartość 0.0(gdy gra) lub 1.0 gdy dla "001,1,Comprossor,Shut-Off" jest wartość 1.0(za wysokie) lub 3.0(za niskie)

    Byłem na klimatyzacji rano, podłączył mi manometry, że tym można sprawdzić w jakimś stopniu nabicie klimatyzacji... Mówił że wszystko gra... Niestety kiedyś już chciałem sprawdzić ciśnienie klimatyzacji, jednak niestety nie mogłem tego znaleźć.

    Dzisiaj podłączyłem w obwód miernik prądu i masę przez kabel do wtyczki i jak się okazało... Czujnik w ogóle prądu nie pobiera, a sprawdzałem na zakresach 10A, 200mA, 2000mA.

    Tak w ogóle ja mam podłączenie takie:
    1 - MASA - brązowo czarny
    2 - SYGNAŁ - biały
    3 - 12V po zapłonie - czarno niebieski

    Tak jest na schemacie i w rzeczywistości.
  • Poziom 5  
    Poszedłem tropem niskiego poboru prądu przez czujnik. Zakupiłem nowy czujnik, błąd od razu się skasował i wszystko śmiga.