Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Boxer 2.2 faluja obroty przy dodaniu gazu

13 Lut 2020 22:28 171 9
  • Poziom 3  
    W bokserze 2.2 euro 5 po przekladce slupka i sterownika silnika faluja obroty przy dodaniu gazu.
    Na wolnych obrotach silnik pracuje rowno. Przy dodaniu gazu i pozostawieniu na np. 2tys obrotow , slychac jak w motorze cyklicznie w jednej pozycji spadaja obroty ,pozniej znow wraca i tak w kolko. Pytanie podstawowe brzmi czy po przekladce trzeba przyuczac wszystkie elementy osprzetu jak egr czy pompa cr itd ?
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że to silnik "puma". Przekładał Pan słupek, czyli domniemam, że osprzęt Pan przełożył? Czy układ zasilania ma Pan Denso? Jeżeli tak, konieczna będzie adaptacja wtryskiwaczy i zaworu regulującego ciśnienie paliwa. Zapewne podczas falowania obrotów silnik ba wyczuwalnie bardziej stukową pracę? Wysoce prawdopodobne, że pomoże.
  • Poziom 3  
    Tak , caly osprzet zostal przelozony. Sprobuje dzis przepatrzec bledy i ew. Wykonac przyuczenia. Wrzuce wiadomosci by mozna bylo diagnozozowac dalej.

    Dodano po 57 [minuty]:

    Blad ktory sie poojawia na sterowniku sid 208 to u014087
    Boxer 2.2 faluja obroty przy dodaniu gazu


    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodatkowo w sterownika bsi zapisano bledy jak na zdjeciu
    Boxer 2.2 faluja obroty przy dodaniu gazu

    Dodano po 4 [minuty]:

    W trakcie sprawdzania pojawil sie nowy blad na sterowniku silnika Boxer 2.2 faluja obroty przy dodaniu gazu
  • Poziom 9  
    Zatem elektronika. Najpewniej defekt wiązki lub któregoś z konektorów. Może coś uległo uszkodzeniu przy przekładce?
  • Poziom 3  
    Okazalo sie ze wiazka wychodzaca ze sterownika silnika nie stykala. Po poruszeniu wiazka udalo sie skasowac bledy. Pojawil sie nowy blad dotyczacy zaworu egr.
    Po skasowaniu bledow silnik pracowal rowno. Nawet po dodawaniu gazu nie szarpal,lecz gdy wyjechal na droge po osiagnieciu 2500 obrotow zapalil sie check i silnik wszedl w tryb awaryjny. Po diagnostyce dwa bledy :
    Blad pierwszego przyuczenia egr oraz nie wlasciwa pozycja zaworu egr ( pozycja zbyt otwarta ).
    Po probie przyuczenia egr blad przyuczenia zgasl . Na ten moment jest tylko ten drugi z niewlasciwa pozycja.
    Z tego co pamietam rozbieralem go przed zalozeniem na auto (chcialem zobaczyc czy jest brudny ). Czy mozliwe jest ze jakos go zle zlozylem i stad ten blad? Sprawdzony zostal na krotko i silniczek obraca sie i otwiera zawor.
  • Poziom 3  
    Dzis zdjalem egr. Zauwazylem przy sciaganiu ze faktycznie sikniczek od egr ustawia zawor w pozycji troszke otwartej. Dlaczego ? Probowalem przyuczac i skladac cala obudowe w innych pozycjach ale efekt ten sam. Na koniec zrobilem zaslepke egr i przy wpietej wtyczce wskakiwal check i tryb awaryjny a po odpieciu wtyczki i zaslepionego egr blad nie wyskakuje lecz po pierwszym zgaszeniu auta wlaczylo sie wypalanie dpf. Jakies pomysly z tym egrem ? Kupowac nowy ?
  • Poziom 9  
    Cieszę się, że z wiązką trafiliśmy ;) W przypadku tego sterownika zaślepienie zaworu EGR nie pomoże, musiałby zostać wymazany że sterownika. Teoretycznie jeżeli przyuczenie nie pomaga, a zawór pozostaje nie dotmknięty należy go wymienić. Dziwne jednak, że wcześniej działał...
  • Poziom 3  
    Dziwne jest to ze ustawia sie w takiej pozycji. Na jalowym powinien sie zamknac ....a ja zdjąłem przy odpalonym motorze silniczek egr i zauwazylem ze jak go podnosilem to wtedy dopiero zamknal sie do konca zawor.
  • Poziom 9  
    No właśnie... Wygląda to tak jakby sterownik celowo nie domykał zaworu. Nie rozumiem jednak dlaczego. Czy w diagnoskopie jest funkcja testu EGR? Albo chociaż podgląd na pozycję zaworu? Warto byłoby jeszcze sprawdzić czy prawidłowo czyta jego położenie. Prawdopodobne jest, że sterownik widzi zawór zamknięty, a w rzeczywistości jest uchylony. Jeżeli tak, to wina leży po stronie zaworu.
  • Poziom 3  
    Co moze panowie wplywac na egr tak ze na jalowym nie domyka do konca? Czy winny moze byc przeplywomierz lub cos innego ? Zauwazylem rowniez ze sam dolot jest w sumie czysty ale jakby mokry, nie wiem skad to moze byc. Wydaje mi sie ze dolot raczej powinien byc suchy.hmm.

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    Wrzucam filmik z moim egr. Chodzi mi o to dlaczego zeby nalozyc obudowe musze przesunac zawor na troche otwarty by zalozyc ten silniczek. Tak to powinno wygladac ?