Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trochę wiedzy o pociągach

tomaszo 11 Mar 2020 16:49 596607 3368
  • #3361
    misiekpb
    Poziom 20  
    Hmmm, a czemu za mało wody doprowadza do eksplozji? Robi się para przegrzana czy inne zjawiska następują?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3363
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    misiekpb napisał:
    a czemu za mało wody doprowadza do eksplozji?


    Bo skrzynia ogniowa musi być w całości zalana wodą - jesli po jednej stronie ściany skrzyni ogniowej mamy ogień a po drugiej wodę to wszystko jest w porządku, jesli zamiast wody jest para to ta nie jest w stanie przejąć ciepła i ściana rozgrzewa sie do temperatury rzędu 700 stopni przy której wytrzymałosć stali spada 6-krotnie i nieszczęście gotowe.

    Trochę wiedzy o pociągach

    Żółtym kolorem zaznaczyłem ścianę skrzyni ogniowej która jako pierwsza ulega odsłonięciu przy spadku poziomu wody poniżej dopuszczalnego minimum.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #3366
    Teres5
    Poziom 18  
    Krótkie uzupełnienie do drlukasz: w oznaczeniu tendrzaków występowała litera k od słowa krótki czyli kusy. Bo tendrzaki są
    krótkie w porównaniu do "normalnych" parowozów. Tender parowozu wcale nie jest "kompleksową" czyli nierozłączną częscią parowozu, co może niektórym wydawać się dziwne. Parowozy, które jechały do naprawy głównej np, do ZNTK Bydgoszcz, wracały do jednostki macierzystej z innym tendrem. To wszystko musiało być odnotowane w książce parowozu. ZNTKi nie robiły tego zawsza bo naprawiony tender doczepiali do innego parowozu i w ilosci szt. wszystko grało. W dokumentacji parowozu nie. Trwało poszukiwanie tendra aby odnotować gdzie "wysłany" z parowozem tender powędrował.
    Taka była to "biurokracja"
  • #3368
    Justyniunia
    Poziom 33  
    Dlatego zaobserwowanie sygnału na tarczy nie zwalnia maszynisty z obserwacji sygnału na semaforze (przepisy i logika)
    Różne rzeczy mogą się w międzyczasie wydarzyć.
  • #3369
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    Pracowałem na nastawni, takie rzeczy zdarzały się dość często. Szczególnie po dość dużych deszczach, gdy tory i odcinki izolowane (zdezelowane) dobrze zamokły..., lub wczesną wiosną po roztopach śniegu...