Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Farnell IoTFarnell IoT
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trochę wiedzy o pociągach

tomaszo 16 Jan 2021 01:01 628431 3544
  • #3481
    badboy84
    Level 41  
    Chyba źle kolega kojarzy, tam nie ma żadnego "automatu". Jak są wyprostowane to właśnie są prawidłowo spięte.
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • #3485
    kortyleski
    Level 42  
    No to się wypiszę. Ludzie co jest z tą koleją? 3 cm śniegu i minus 10 a Warszawa praktycznie stoi. Opóźnienia po 200 minut. To jak by było _-35 i 30 cm śniegu to by składy do tyłu jeździły?
  • #3487
    Zutket
    Level 35  
    kortyleski wrote:
    No to się wypiszę. Ludzie co jest z tą koleją? 3cm śniegu i minus 10 a warszawa praktycznie stoi. Opóźnienia po 200 minut. To jak by było _-35 i 30 cm śniegu to by składy do tyłu jeździły?
    To niestety są skutki prywatyzacji P.K.P a w zasadzie wydzielanie czego tylko się dało na zewnątrz.
  • #3488
    r103
    Level 29  
    Parowy wrote:
    Chyba zima zaskoczyła drogowców/torowców, czyt. PLKe ;)


    Jakich torowców ??? Tych paru siwych dziadków w pogotowiach awaryjnych co ledwo chodzą :D

    W Warszawie akurat dzisiaj zaskoczyło spółkę Energetyka Kolejowa - urwały się w 2 miejscach druty /Wwa Wschodnia i Zachodnia/ - pociągi pospóźniane po 5 godzin.
    No ale jak się patrzy tylko na zysk /sprywatyzowana/ czyli pracownicy /opss jacy pracownicy zewnętrzne jednoosobowe firmy/ czekają w domach na telefon że jest praca i jechać - to trochę to trwa zanim się zbierze ekipę :D
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • #3489
    Parowy
    Level 22  
    r103 wrote:
    Jakich torowców ??? Tych paru siwych dziadków w pogotowiach awaryjnych co ledwo chodzą


    Ci siedzą na wysokich stołkach ;)
    W tory, na front wysyłają młodych, dziarskich miłośników podkładów :D

    A tak serio to Ci których widuję w pracy raczej do mało ruchliwych nie należą :)
  • #3491
    Interesant
    Level 33  
    ...
    Parowy wrote:

    U nas też się stosuje jazdę bezprądową, bardziej w sytuacjach awaryjnych. Przy prędkościach do 60km/h można bezkarnie w czasie jazdy łączyć ślizgami pantograf z przewodem jezdnym. To że Australijczycy postawili wyższe bramki, tylko po to aby w lokomotywach wewnątrz składu niebyło potrzeby opuszczania pantografu.
  • #3492
    zonku
    Level 13  
    Interesant wrote:
    ...
    Parowy wrote:

    U nas też się stosuje jazdę bezprądową, bardziej w sytuacjach awaryjnych. Przy prędkościach do 60km/h można bezkarnie w czasie jazdy łączyć ślizgami pantograf z przewodem jezdnym. To że Australijczycy postawili wyższe bramki, tylko po to aby w lokomotywach wewnątrz składu niebyło potrzeby opuszczania pantografu.

    U nas jazda bezprądowa a opuszczenie pantografów to dwie różne sytuacje. Jeśli jest wskaźnik jazdy bezprądowej to nie ma potrzeby opuszczania pantografów.
  • #3493
    sanfran
    Level 40  
    Tam jest 25kV 50Hz. Takie odseparowanie ma chyba sens, kiedy nowa sekcja jest w innej fazie, bo wtedy to międzyfazowe będzie raczej spore.
  • #3494
    bestboy21
    Level 39  
    W Polsce często mamy ograniczenia "prędkości tj. prądu " albo nakaz jazdy na biegu jałowym (chociaż fizycznie prąd jest), głównie na jakichś rozjazdach, więc nie jest to zjawisko nadzwyczajne.
  • #3495
    sanfran
    Level 40  
    Maszynista - luzak

    Link


    Jeśli nie znasz holenderskiego, to można włączyć napisy po angielsku. Prosty tekst.
  • #3497
    Łukasz-O
    Admin of electroenergetics
    Rudder wrote:
    Jak się startuje pociągiem symulatorze Maszyna bo on ciągle stoi w miejscu ?

    Jeszcze jakbyś zdradził jakim pojazdem nie możesz ruszyć to byłoby 50% sukcesu.
    Na stronie i forum Maszyny masz instrukcje.
  • #3498
    bestboy21
    Level 39  
    Łukasz-O wrote:
    Rudder wrote:
    Jak się startuje pociągiem symulatorze Maszyna bo on ciągle stoi w miejscu ?

    Jeszcze jakbyś zdradził jakim pojazdem nie możesz ruszyć to byłoby 50% sukcesu.
    Na stronie i forum Maszyny masz instrukcje.


    Instrukcja i choć blade pojęcie o zasadzie działania podstawowej serii ET EU... , instrukcja nie wiele da jeśli wykonamy niektóre czynności w odwrotnej kolejności.
  • #3499
    Interesant
    Level 33  
    ...
    Rudder wrote:
    Jak się startuje pociągiem symulatorze Maszyna bo on ciągle stoi w miejscu ?

    Załącz baterię [j]
    przestaw nawrotnik [d]
    zbij SHP [spacja]
    Podnieś "Patyki" [o]
    ...
    Załącz Wyłącznik szybki [m]
    Załącz sprężarkę [c]
    ...
    Załącz Przetwornicę [v]
    Ustaw Kran w pozycję napełniania [. na numerycznej]
    Zluzuj hamulec lokomotywy/postojowy [7 na numerycznej]
    ...
    ustaw kran w pozycję jazda [4 na numerycznej]
    załącz pierwszą pozycję nastawnikiem jazdy [+ na numerycznej]
    ...
    załącz następne pozycje nastawnikiem jazdy [+ na numerycznej]
    ...
  • #3500
    Łukasz-O
    Admin of electroenergetics
    Interesant wrote:
    ...
    Rudder wrote:
    Jak się startuje pociągiem symulatorze Maszyna bo on ciągle stoi w miejscu ?

    Załącz baterię [j]
    przestaw nawrotnik [d]
    zbij SHP [spacja]
    Podnieś "Patyki" [o]
    ...
    Załącz Wyłącznik szybki [m]
    Załącz sprężarkę [c]
    ...
    Załącz Przetwornicę [v]
    Ustaw Kran w pozycję napełniania [. na numerycznej]
    Zluzuj hamulec lokomotywy/postojowy [7 na numerycznej]
    ...
    ustaw kran w pozycję jazda [4 na numerycznej]
    załącz pierwszą pozycję nastawnikiem jazdy [+ na numerycznej]
    ...
    załącz następne pozycje nastawnikiem jazdy [+ na numerycznej]
    ...

    Gorzej jeśli kurki pantografów będzie musiał przestawiać w przedziale maszynowym albo zwalniać hamulec postojowy :D
    Dlatego niech najpierw napisze czym chce w ogóle ruszyć. Bo "pociąg" to słowo względne ;)
  • #3502
    sanfran
    Level 40  
    Pytanie do MiKoli w Warszawie.
    Co się dzieje z „Warszawą Zachodnią”?
    Demolka peronów trwa w najlepsze, tylko za bardzo nie mogę się dokopać do jakiegoś opracowania jak to będzie wyglądać po zakończeniu robot.

    Link
  • #3503
    Interesant
    Level 33  
    ...
    Przebudowa Warszawy Zachodniej + Budowa Tuneli i przystanków dla tramwajów pod peronami. Na razie są na Etapie przebudowy Magistrali Ciepłowniczej... Warszawa Bema zostanie zaorana, mówiło się że w miejscu Warszawa Bema ma powstać Łącznica od Warszawy Centralnej/Głównej Osobowej do linii 20 w kierunku Warszawy Gdańskiej (Bez obrotów na Szczęśliwicach/Czystym), na ile to prawda ChGW.
  • #3504
    And!
    Admin of Design group
  • #3506
    arekb81
    Level 26  
    Czy jest coś takiego, jak nadużywanie sygnałów dźwiękowych przez maszynistów?

    Przez miasto, w którym mieszkają moi rodzice przejeżdża dość duża ilość pociągów, głownie są to osobowe.

    Ponad połowa przejeżdża bez żadnego trąbienia. Części zatrąbi na krótką chwilę po wyjeździe z lasu i przy zbliżaniu się do osiedla.

    Ale jest grupa maszynistów, którzy trąbią jak "pojechani".
    Codziennie są to te same pociągi głownie Polregio, ale też jest 2-3 maszynistów Intercity, którzy idą na całość i przez prawie całe miasto jadą trąbiąc.
  • #3507
    jdubowski
    Tube devices specialist
    arekb81 wrote:
    Ponad połowa przejeżdża bez żadnego trąbienia. Części zatrąbi na krótką chwilę po wyjeździe z lasu i przy zbliżaniu się do osiedla.


    Sygnał Rp1: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rp_1

    Jakie to miasto?
    Sugeruję spojrzeć jakie wskaźniki stoją przy torach.

    arekb81 wrote:
    ale też jest 2-3 maszynistów Intercity, którzy idą na całość i przez prawie całe miasto jadą trąbiąc.


    Skutek zapewne istnienia znacznej ilości dzikich przejść przez tory w miejscach gdzie widoczność jest ograniczona.
  • #3508
    Rezystor240
    Level 41  
    arekb81 wrote:
    Czy jest coś takiego, jak nadużywanie sygnałów dźwiękowych przez maszynistów?


    Nie ma czegoś takiego, może trąbić ile mu się podoba. To tak w wielkimi skrócie.
    Lepiej zatrąbić i kogoś ostrzec, niż kogoś przejechać. Z takiego założenia wyjdź.
  • #3509
    sanfran
    Level 40  
    arekb81 wrote:
    Czy jest coś takiego, jak nadużywanie sygnałów dźwiękowych przez maszynistów?

    Przez miasto, w którym mieszkają moi rodzice przejeżdża dość duża ilość pociągów, głownie są to osobowe.

    Ponad połowa przejeżdża bez żadnego trąbienia. Części zatrąbi na krótką chwilę po wyjeździe z lasu i przy zbliżaniu się do osiedla.

    Ale jest grupa maszynistów, którzy trąbią jak "pojechani".
    Codziennie są to te same pociągi głownie Polregio, ale też jest 2-3 maszynistów Intercity, którzy idą na całość i przez prawie całe miasto jadą trąbiąc.


    To na pewno pociąg był?

    Link
  • #3510
    dybas
    Level 37  
    Rezystor240 wrote:
    Lepiej zatrąbić i kogoś ostrzec, niż kogoś przejechać.

    Mieszkam przy linii 447, Warszawa-Grodzisk Mazowiecki. Trąbią z przyzwyczajenia. Jest tu park miejski przylegający do torów, kiedyś były dwa dzikie przejścia. Trafiali się samobójcy albo pijak nie zdążył. Odkąd postawili ekrany jest spokój. Ale jest faktem, że Pendolino nadlatuje bezszelestnie.