Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów

eisenberger 14 Feb 2020 11:18 5418 24
  • #1
    eisenberger
    Level 11  
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?
  • Helpful post
    #3
    NikoTech
    Level 12  
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda
  • #4
    eisenberger
    Level 11  
    dzięki za schematy - moja Corsa jest C z 2005r a tu mamy D - będzie to samo ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda


    na Allegro jest sporo tych sterowników ale raczej żaden nie jest wylogowany ani nie posiada pinu - jak kupię takowy to jest możliwość przypisania go do mojego auta bez pierwotnego pinu ?
  • #5
    NikoTech
    Level 12  
    eisenberger wrote:
    dzięki za schematy - moja Corsa jest C z 2005r a tu mamy D - będzie to samo ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda


    na Allegro jest sporo tych sterowników ale raczej żaden nie jest wylogowany ani nie posiada pinu - jak kupię takowy to jest możliwość przypisania go do mojego auta bez pierwotnego pinu ?

    Bez pinu nie ruszysz. Jeżeli masz czym mozesz sobie go odczytać
  • #6
    eisenberger
    Level 11  
    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    dzięki za schematy - moja Corsa jest C z 2005r a tu mamy D - będzie to samo ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda


    na Allegro jest sporo tych sterowników ale raczej żaden nie jest wylogowany ani nie posiada pinu - jak kupię takowy to jest możliwość przypisania go do mojego auta bez pierwotnego pinu ?

    Bez pinu nie ruszysz. Jeżeli masz czym mozesz sobie go odczytać


    dobrze rozumie - kupię używkę bez PINu jest możliwość odczytania go po podłączeniu do auta ? opcomem np ?
  • #10
    marfur30
    Level 25  
    NikoTech wrote:
    No tak z licznika swoj pin odczyta, ale z nowego ecu juz nie


    No tak zamuliłem się z tym że kolega będzie miał niewylogowane ecu. Pozdro.
  • #11
    kamyczek
    Level 38  
    Oj obawiam się że w corsie c sterownik diagnozuje się po K -line w corsie D po can nie jestem pewny czy bez zmiany oprogramowania sterownika da się dopisać sterownik od corsy D do corsy C . O ile w corsie C opcom przeczyta pin z licznika to w corsie D Ani podstawowa ani chińska wersja z pinem sobie po prostu nie poradzi . Potrzebny jest inny lepszy sprzęt do odczytu i programowania : IO terminal , Op-com w wersji advance , alba carprog .
  • #12
    eisenberger
    Level 11  
    Panowie jest progres :) sprawdzałem napięcia na wtyczce sterownika i na 49 pinie brak plusa - sprawdziłem bezpieczniki (wczeœniej sprawdzałem na przejœcie …) i okazało się , że F33 nie ma napięcia - jak mu podałem z sšsiedniego na 49 pinie pojawił się plus i auto odpaliło :) teraz zostaje ustalić dla czego nie ma tam plusa ? nie jestem elektrykiem ale może ktoœ poprowadzi - podpowie gdzie szukać przyczyny ? podanie plusa na F33 po kluczyku rozwišże problem ale to "pudrowanie pryszcza.... pomórzcie :)
  • Helpful post
    #14
    marfur30
    Level 25  
    Sprawdź jeszcze bezpiecznik F46 czy masz na nim napięcie.
    Jak masz napięcie to sprawdź zasilania i masę głównego przekaźnika , oraz sam przekaźnik.
  • #15
    eisenberger
    Level 11  
    dzięki za odpowiedź , reszta bezpieczników jest ok - jeśli jeszcze mogę prosić o wskazówkę jak zlokalizuje przekaźnik k46 ? i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ?
  • Helpful post
    #16
    marfur30
    Level 25  
    OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów

    eisenberger wrote:
    i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ?


    Sterownik silnika masą , plusy są stałe.
  • #17
    eisenberger
    Level 11  
    wielkie dzięki ! jutro będę walczyć dalej - jeżeli przekaźnik będzie ok to zapewne sterownik uszkodzony ?
  • Helpful post
    #18
    marfur30
    Level 25  
    Nie koniecznie , może być gdzieś śniedź lub uszkodzona wiązka.
  • #19
    eisenberger
    Level 11  
    po pierwsze jeszcze raz dzięki za pomoc ! przekaźnik jest ok + też dochodzi , także chyba jedna sterownik - na ten moment bezpiecznik F33 dostał + po kluczyku i wszystko działa :) chyba nie ma jakiś większych przeciwskazań aby tak chwilę jeździć ?
  • #21
    eisenberger
    Level 11  
    DriverMSG wrote:
    Sprawdź jeszcze włącznik pedału hamulca. On ma dwie funkcje i lubi ulegać uszkodzeniu.
    chodzi o ten co odpowiada za światło stop ? mam sprawdzić czy jest "stop" czy jakoś inaczej - przepraszam za może głupie pytania ale z elektryki to u mnie słabo ;)
  • #22
    grave digger
    Level 11  
    Co do sterownika, szukaj wylogowanego - mi udało się taki znaleźć do astry G w zeszłym roku i wszystko szybko poszło. Podłączenie, potem pin opcomem i śmiga.
    Gorzej jeżeli nie mamy pinu, albo nie ma wylogowanych. Wtedy pozostaje Ci kupić cały zestaw.. tzn kompa, pętle immo, pastylkę. I po prostu fizycznie wymieniasz i działa.
  • #23
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    eisenberger wrote:
    chodzi o ten co odpowiada za światło stop ? mam sprawdzić czy jest "stop" czy jakoś inaczej
    Tak. chodzi o ten włącznik S13. Ma on 4 piny. 2 z nich włączają światło stop i są normalnie rozwarte. Kolejne 2 są zwarte - łatwo sprawdzić miernikiem.

    Druga sprawa. Patrząc na schemat wynika z niego, że sterownik nie podaje minusa na przekaźnik K46 pin 85. Może sam sterownik ma słabą masę - sprawdź jak jest zamontowany. Na wtyczce nie widać w rozpisce, by jakikolwiek pin był minusem. Jedynie z masy może brać.
  • #24
    kamyczek
    Level 38  
    Na całym zestawie będzie miał w aucie nie swój vin i pewnie inny przebieg . Poza tym z tymi zestawami to jest często tak że niby z jednego kompletu a i tak nie pali . Jak się znajdzie kogoś kto ma dobry sprzęt odczyta pin wyloguje i dopisze bez większego problemu . Urządzeń które czytają potrzebne informacje jest co najmniej kilka .
  • #25
    eisenberger
    Level 11  
    DriverMSG wrote:
    eisenberger wrote:
    chodzi o ten co odpowiada za światło stop ? mam sprawdzić czy jest "stop" czy jakoś inaczej
    Tak. chodzi o ten włącznik S13. Ma on 4 piny. 2 z nich włączają światło stop i są normalnie rozwarte. Kolejne 2 są zwarte - łatwo sprawdzić miernikiem.

    Druga sprawa. Patrząc na schemat wynika z niego, że sterownik nie podaje minusa na przekaźnik K46 pin 85. Może sam sterownik ma słabą masę - sprawdź jak jest zamontowany. Na wtyczce nie widać w rozpisce, by jakikolwiek pin był minusem. Jedynie z masy może brać.


    masa (ten dodatkowy kabelek ) jest solidnie przykręcona , ponadto myślę jak by brakowało masy to podanie plusa na bezpiecznik nic by nie dało ? ale sprawdzę jeszcze miernikiem ten kabelek