Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów

eisenberger 14 Feb 2020 11:18 8586 24
  • #1
    eisenberger
    Level 11  
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?
  • Helpful post
    #3
    NikoTech
    Level 12  
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda
  • #4
    eisenberger
    Level 11  
    dzięki za schematy - moja Corsa jest C z 2005r a tu mamy D - będzie to samo ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda


    na Allegro jest sporo tych sterowników ale raczej żaden nie jest wylogowany ani nie posiada pinu - jak kupię takowy to jest możliwość przypisania go do mojego auta bez pierwotnego pinu ?
  • #5
    NikoTech
    Level 12  
    eisenberger wrote:
    dzięki za schematy - moja Corsa jest C z 2005r a tu mamy D - będzie to samo ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda


    na Allegro jest sporo tych sterowników ale raczej żaden nie jest wylogowany ani nie posiada pinu - jak kupię takowy to jest możliwość przypisania go do mojego auta bez pierwotnego pinu ?

    Bez pinu nie ruszysz. Jeżeli masz czym mozesz sobie go odczytać
  • #6
    eisenberger
    Level 11  
    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    dzięki za schematy - moja Corsa jest C z 2005r a tu mamy D - będzie to samo ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    NikoTech wrote:
    eisenberger wrote:
    Witam, Corsa Żony odmówiła współpracy i rzuciła palenie .... objawy (prócz braku możliwości odpalenia) brak komunikacji z komputerem silnika , kontrolki oleju , check engine, autko z kluczykiem zapalają się po ok 30 sekund po włączeniu zapłonu , uruchamia się sam wentylator... padło na sterownik . Zdemontowałem go i przeczyściłem styki ( pomogło jak umarłemu kadzidło oczywiście) ale przy montażu ponownym uwaliłem nóżkę ... mało miejsca :/ ( jest szansa że ta nóżka jest wolna ? po otwarciu tak mi się wydaje ... ) Pytanie - na 99% muszę kupić nowy używany sterownik i co dalej ? jaka jest procedura aby go adoptować do auta ??? ponadto jak by ktoś miał opis tych pinów z wtyczek sterownika aby sprawdzić jeszcze napięcia czy dochodzą był bym wdzięczny . Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam !!! OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów - na zdjęciu uwalona nóżka ... :/ jest szansa , że wolna ?

    Raczej zadna. Czeka Cie wymiana ECU. Będzie potrzebny pin z Twojego auta i pin z nowego ECU chyba że kupisz wylogowany. Op-com i jazda


    na Allegro jest sporo tych sterowników ale raczej żaden nie jest wylogowany ani nie posiada pinu - jak kupię takowy to jest możliwość przypisania go do mojego auta bez pierwotnego pinu ?

    Bez pinu nie ruszysz. Jeżeli masz czym mozesz sobie go odczytać


    dobrze rozumie - kupię używkę bez PINu jest możliwość odczytania go po podłączeniu do auta ? opcomem np ?
  • #10
    marfur30
    Level 25  
    NikoTech wrote:
    No tak z licznika swoj pin odczyta, ale z nowego ecu juz nie


    No tak zamuliłem się z tym że kolega będzie miał niewylogowane ecu. Pozdro.
  • #11
    kamyczek
    Level 38  
    Oj obawiam się że w corsie c sterownik diagnozuje się po K -line w corsie D po can nie jestem pewny czy bez zmiany oprogramowania sterownika da się dopisać sterownik od corsy D do corsy C . O ile w corsie C opcom przeczyta pin z licznika to w corsie D Ani podstawowa ani chińska wersja z pinem sobie po prostu nie poradzi . Potrzebny jest inny lepszy sprzęt do odczytu i programowania : IO terminal , Op-com w wersji advance , alba carprog .
  • #12
    eisenberger
    Level 11  
    Panowie jest progres :) sprawdzałem napięcia na wtyczce sterownika i na 49 pinie brak plusa - sprawdziłem bezpieczniki (wczeœniej sprawdzałem na przejœcie …) i okazało się , że F33 nie ma napięcia - jak mu podałem z sšsiedniego na 49 pinie pojawił się plus i auto odpaliło :) teraz zostaje ustalić dla czego nie ma tam plusa ? nie jestem elektrykiem ale może ktoœ poprowadzi - podpowie gdzie szukać przyczyny ? podanie plusa na F33 po kluczyku rozwišże problem ale to "pudrowanie pryszcza.... pomórzcie :)
  • Helpful post
    #14
    marfur30
    Level 25  
    Sprawdź jeszcze bezpiecznik F46 czy masz na nim napięcie.
    Jak masz napięcie to sprawdź zasilania i masę głównego przekaźnika , oraz sam przekaźnik.
  • #15
    eisenberger
    Level 11  
    dzięki za odpowiedź , reszta bezpieczników jest ok - jeśli jeszcze mogę prosić o wskazówkę jak zlokalizuje przekaźnik k46 ? i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ?
  • Helpful post
    #16
    marfur30
    Level 25  
    OPEL CORSA 1.2 Z12XEP - sterownik silnika - wymiana - opis pinów

    eisenberger wrote:
    i jeszcze jedno pytanko - co steruje tym przekaźnikiem ?


    Sterownik silnika masą , plusy są stałe.
  • #17
    eisenberger
    Level 11  
    wielkie dzięki ! jutro będę walczyć dalej - jeżeli przekaźnik będzie ok to zapewne sterownik uszkodzony ?
  • Helpful post
    #18
    marfur30
    Level 25  
    Nie koniecznie , może być gdzieś śniedź lub uszkodzona wiązka.
  • #19
    eisenberger
    Level 11  
    po pierwsze jeszcze raz dzięki za pomoc ! przekaźnik jest ok + też dochodzi , także chyba jedna sterownik - na ten moment bezpiecznik F33 dostał + po kluczyku i wszystko działa :) chyba nie ma jakiś większych przeciwskazań aby tak chwilę jeździć ?
  • #21
    eisenberger
    Level 11  
    DriverMSG wrote:
    Sprawdź jeszcze włącznik pedału hamulca. On ma dwie funkcje i lubi ulegać uszkodzeniu.
    chodzi o ten co odpowiada za światło stop ? mam sprawdzić czy jest "stop" czy jakoś inaczej - przepraszam za może głupie pytania ale z elektryki to u mnie słabo ;)
  • #22
    grave digger
    Level 11  
    Co do sterownika, szukaj wylogowanego - mi udało się taki znaleźć do astry G w zeszłym roku i wszystko szybko poszło. Podłączenie, potem pin opcomem i śmiga.
    Gorzej jeżeli nie mamy pinu, albo nie ma wylogowanych. Wtedy pozostaje Ci kupić cały zestaw.. tzn kompa, pętle immo, pastylkę. I po prostu fizycznie wymieniasz i działa.
  • #23
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    eisenberger wrote:
    chodzi o ten co odpowiada za światło stop ? mam sprawdzić czy jest "stop" czy jakoś inaczej
    Tak. chodzi o ten włącznik S13. Ma on 4 piny. 2 z nich włączają światło stop i są normalnie rozwarte. Kolejne 2 są zwarte - łatwo sprawdzić miernikiem.

    Druga sprawa. Patrząc na schemat wynika z niego, że sterownik nie podaje minusa na przekaźnik K46 pin 85. Może sam sterownik ma słabą masę - sprawdź jak jest zamontowany. Na wtyczce nie widać w rozpisce, by jakikolwiek pin był minusem. Jedynie z masy może brać.
  • #24
    kamyczek
    Level 38  
    Na całym zestawie będzie miał w aucie nie swój vin i pewnie inny przebieg . Poza tym z tymi zestawami to jest często tak że niby z jednego kompletu a i tak nie pali . Jak się znajdzie kogoś kto ma dobry sprzęt odczyta pin wyloguje i dopisze bez większego problemu . Urządzeń które czytają potrzebne informacje jest co najmniej kilka .
  • #25
    eisenberger
    Level 11  
    DriverMSG wrote:
    eisenberger wrote:
    chodzi o ten co odpowiada za światło stop ? mam sprawdzić czy jest "stop" czy jakoś inaczej
    Tak. chodzi o ten włącznik S13. Ma on 4 piny. 2 z nich włączają światło stop i są normalnie rozwarte. Kolejne 2 są zwarte - łatwo sprawdzić miernikiem.

    Druga sprawa. Patrząc na schemat wynika z niego, że sterownik nie podaje minusa na przekaźnik K46 pin 85. Może sam sterownik ma słabą masę - sprawdź jak jest zamontowany. Na wtyczce nie widać w rozpisce, by jakikolwiek pin był minusem. Jedynie z masy może brać.


    masa (ten dodatkowy kabelek ) jest solidnie przykręcona , ponadto myślę jak by brakowało masy to podanie plusa na bezpiecznik nic by nie dało ? ale sprawdzę jeszcze miernikiem ten kabelek