Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seagate - Czy nowy dysk jest już niesprawny?

14 Lut 2020 18:16 531 28
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam dysk twardy 1TB od seagate. Padł mi po około pół roku od zakupu, zaczął cykać, wieszać się, a że był na nim system to nawet nie dało się uruchomić windowsa 7.
    Więc oddałem na gwarancję, nawet nie udało mi się sklonować systemu na inny dysk bo wywalało błędy odczytu, to zakupiłem ssd i postawiłem na nim system 10.
    Dysk dość sprawnie wymieniony został na nowy, po odesłaniu w czwartek paczką pocztową (był już w piątek rano w magazynach) w poniedziałek rano przywitał mnie kurier z nowym dyskiem. Dysk podpięty i teraz wyszedł mały problem, co jakiś czas różnie czasami co dłuższą chwilę czasami krótszą dysk cyknie. 8-O
    Uruchomiłem crystal disk info i o dziwo widać, że dysk nowy działa 16 godzin dopiero, ale już coś chyba nie tak :)

    Seagate - Czy nowy dysk jest już niesprawny?

    Jak sądzicie, dysk nowy wadliwy, czy reklamować, czy czekać aż się wysypie całkiem (stary od cykania raz na jakiś czas do cykania ciągłego i błędu odczytu chodził może miesiąc)?

    A może przewrażliwiony jestem i te typy tak mają, a dysk jest OK?
  • Poziom 38  
    Seagate słynie z tego, że można bardzo łatwo w nim wyzerować smart. Zrób test w MHDD i zamieść zdjęcie po wykonaniu skanowania; czasy dostępu powiedzą prawdę.
  • Poziom 10  
    zdjęcie z msdos? jak?
    jeżeli chodzi ci o plik po skanowaniu to lipa nie tworzy mi na pendrive :(
  • Poziom 10  
    coś takiego? :
    Seagate - Czy nowy dysk jest już niesprawny?
  • Poziom 38  
    20 błędów logicznych gdyż niema ich w smarcie (chyba, że się pojawiły po skanie w MHDD jako relokowane sektory).
    Dysk raczej w 100% nowy nie jest pytanie czy na naklejce niema oznaczenia: refurbished/recertified?
    Czy naklejka na dysku niema przypadkiem zielonej ramki? https://www.dobreprogramy.pl/Samurai/Niby-nowe-dyski,49005.html
    Obecnie coraz trudniej kupić 100% nowy dysk talerzowy gdyż małych pojemności się już praktycznie nie produkuje.
  • Poziom 10  
    Zielonej ramki brak, jutro wykręcę z obudowy i sprawdzę czy jest jakieś inne oznaczenie że naprawiany, ale nie widziałem jak wypakowywałem z pudełka.
  • Poziom 10  
    Oglądnąłem go dokładnie dookoła i ani zielonej obwolutki ani zielonej kreski ani żadnych napisów sugerujących naprawę nie widać. Na razie chyba zostawię ten dysk w spokoju i tak nie mam na nim systemu tylko gry filmy więc jak coś save są gdzie indziej :)
    Jeszcze nurtuje mnie jedno pytanie, seagate daje od jakiś 10 lat gwarancjęna swoje dyski na 5lat, ja po rejestaracji dysku który wymieniłem wadliwy i po rejestracji obecnego który otrzymałem po wymianie mam komunikat, że gwarancja ważna jest do 2021r więc co jest grane skoro dysk zakupiony w 2019?
  • Poziom 38  
    Także nie słyszałem ale każda gwarancja ma różne wyłączenia, sprawdź datę produkcji dysku. Gwarancja OEM mogła się już rozpocząć gdy dysk leżał na półce w sklepie.
    https://www.seagate.com/pl/pl/support/warranty-and-replacements/oem-warranty/

    Sam niedawno nabyłem dysk WD (model WD5003ABYZ), który był oficjalnie sprzedawany z 5 letnią gwarancją ale, że gwarancja wyszła od leżnia na półce to kosztował 57 zł za 500 GB i wygląda na nowy. Poniżej wynik z MHDD do porównania.
    Seagate - Czy nowy dysk jest już niesprawny?

    Twój dysk wygląda jakby miał już nalatane ok. 5 tys. godzin pracy a jedynie wyzerowano w nim smart.
  • Poziom 10  
    a ktoś mi powie co oznaczają te errory czerwone po prawej stronie z MHDD mojego dysku?

    Kurde nie wiem co robić z jednej strony nie chce mi się bawić w odsyłanie przysyłanie znów nowego dysku biorąc pod uwagę, że działa, a z drugiej strony odpuszczać im skoro mieli wymienić uszkodzony dysk na taki sam nowy sprawny a tego nie zrobili - to jakoś tak nie po POLSKU :)
  • Poziom 31  
    UNC - sektor uszkodzony, nienaprawialny. Poważne uszkodzenie, które będzie się powiększać.

    Reklamuj, bo będziesz żałować.
  • Poziom 30  
    Reklamacja na nowy. W h Cię robią. Znam to już z tą firmą. Nie raz niby dają nowy a to tylko zresetowany dysk :-/ mógł byś spróbować walczyć o zwrot pieniędzy i lepiej coś z WD kupić Ja kupiłem w sklepie dysk który miał dwa lata ogólnie gwarancji i rok od producenta dodatkowo. Ten dysk z rok w sklepie leżał iż tak się składa że kolega pracował 😁i odziwo jak ktoś tu wyżej pisał nic mi gwarancji nie ukrucilo. Kolega wyżej został oszukany bo gwarancja liczy się od daty zakupu, paragonu.
  • Poziom 38  
    Nie czuje się oszukany. Taka cena i 6 miesięcy rękojmi sklepu za nowy dysk ludzie więcej płacą za "nowe" dyski po zerowaniu SMART. :D
    Dysk mało popularny gdyż przeznaczony do serwerów a kto teraz kupi skromne 500 GB do serweru? Chyba do dziś są na alledrogo w niskiej cenie te dyski bo kończy się im gwarancja OEM producenta.

    Aseri15 napisał:
    Reklamuj, bo będziesz żałować.

    Tak ale mało realne, że nawet przy 5-10 wymianie dostanie w 100% nowy dysk.
    Był już podobny temat na forum i z każdą kolejną wymianą autor dostawał dysk w gorszym stanie od poprzedniego, w końcu zażądał zwrotu pieniędzy.

    Aseri15 napisał:
    UNC - sektor uszkodzony, nienaprawialny. Poważne uszkodzenie, które będzie się powiększać.

    Nie do końca jest to prawdą dopóki niema ich w SMART jako sektory relokowane są jedynie błędami logicznymi. Nie zmienia to faktu, że nowy dysk nie powinien ich mieć.
  • Poziom 31  
    E8600 napisał:
    Był już podobny temat na forum i z każdą kolejną wymianą autor dostawał dysk w gorszym stanie od poprzedniego, w końcu zażądał zwrotu pieniędzy.

    Już chyba po drugiej albo trzeciej wymianie sprzętu masz prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.

    E8600 napisał:
    Nie do końca jest to prawdą dopóki niema ich w SMART jako sektory relokowane są jedynie błędami logicznymi.


    Być może były, ale ktoś SMART wyczyścił, więc ciężko określić czy to błędy logiczne, czy jednak fizyczne.
  • Poziom 10  
    No to po niedzieli odsyłam i czekam na zwrotny i od razu Crystal Disk i MHDD tylko kurde ja płacę za odsyłkę ich błędów, może czas rozpocząć korespondencję listowo/piśmienną by mieć podstawę jak coś, skoro wysyłają gówniany dysk jako niby nowy to przecież powinni się liczyć, że w końcu na ich koszt zacznę to odsyłać, albo zażądam rekompensaty.
  • Poziom 43  
    Powinieneś od razu na ich koszt, to jest reklamacja nie zwrot, więc zawsze na koszt sprzedawcy.
  • Poziom 38  
    Aseri15 napisał:
    Być może były, ale ktoś SMART wyczyścił, więc ciężko określić czy to błędy logiczne, czy jednak fizyczne.

    Jeśli są logiczne to po zerowaniu dysku lub formatowaniu wolnym znikną ale powrócą po czasie.

    Aseri15 napisał:
    Już chyba po drugiej albo trzeciej wymianie sprzętu masz prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.

    Tak ale nie każdy sklep tak ochoczo oddaje kasę wolą wymieniać do skutku.

    Nie wiem gdzie kupiłeś ale tutaj podobny temat wygrzebałem może Ci pomoże: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3568461.html

    Jak pisałem wcześniej dzisiaj nowych HHD małej pojemności się już nie produkuje (te które są dostępne to "odnowione przez producenta" lub leżaki). Nowe HDD to jedyne duże pojemności w tym roku ma wyjść 20 TB upchane w 1 dysku.
    https://ithardware.pl/aktualnosci/seagate_szy..._tb_i_20_tb_hdd_50_tb_do_2026_roku-10656.html
  • Poziom 10  
    Jak pisałem zakup w Media Expert, zwrot już bez pośredników, logowanie na stronie Seagate i zamówienie nowego sprzętu po odesłaniu starego, więc wysłałem na mój koszt. Przysłali w ciągu Czwartek-Piątek-Sobota-Niedziela-Poniedziałek nowy dysk, który właśnie prezentuje, i okazuje się wadliwy.
  • Poziom 30  
    Sprzęt reklamacyjny wg prawa dostawę pokrywa producent. Oszukują Cię... Ewentualnie jak masz anulowaną gwarancję i się klucisz. Walczyłem tak nawet jak mi gwarancję skasowali. Postraszylem ich sądem z odpowiednimi pismami i punktami prawa.. Dostałem nowiutki sprzęcik z nową gwarancją.
    Albo oddajesz w sklepie gdzie kupiłeś dysk albo wysyłasz kurierem na koszt serwisu.
  • Poziom 10  
    winmap napisał:
    albo wysyłasz kurierem na koszt serwisu
    no tak, ale w tym celu potrzebna nazwa firmy kurierskiej z którą ma dany serwis podpisaną umowę a takowej brak, zawsze mogą odmówić przyjęcia bo nie ta firma a wówczas koszt wysyłki i powrotu pokryję ja więc co lepiej stracić 18zł czy 36 i dysk warty 175? Chyba że twoja rada obejmuje informację z jaką firmą kurierską seagate w Polsce ma podpisaną umowę?
  • Poziom 30  
    Musisz skontaktować się z serwisem i oni muszą Ci podać. Ewentualnie w sklepie ale to dłużej zejdzie.
  • Poziom 30  
    Sklep to raczej już do tego nic nie ma skoro skorzystał z gwarancji producenta i ma inny dysk niż mu sklep sprzedał...
  • Poziom 30  
    Jak ma papier to sklep musi przyjąć.
  • Poziom 10  
    Jak można wyczytać na stronie Seagate zasady dotyczące zwrotów obowiązujące w firmie Seagate:

    Cytat:
    Zasady dotyczące zwrotów odnoszą się do produktów Seagate, Maxtor oraz LaCie.
    W sytuacji gdy oddzielna umowa nie reguluje kwestii zwrotów, poniższe zasady odnoszą się do wszystkich zwrotów dokonywanych przez klientów:
    - Wszelkie opłaty za wysyłkę od klienta do nas ponosi klient.
    - Produkt można przesłać do firmy Seagate za pośrednictwem dowolnego przewoźnika. Prosimy o wybranie metody umożliwiającej śledzenie przesyłki. Firma Seagate nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki, w przypadku których przewoźnik nie może przedłożyć dowodu dostarczenia.
    Jeśli produkt jest objęty gwarancją, firma Seagate zapłaci za wysyłkę produktu naprawionego/ zastępczego do klienta. Klient uiszcza wszystkie obowiązujące opłaty, podatki i należności celne nałożone na przesyłki od klienta do firmy Seagate oraz z firmy Seagate do klienta, jeśli nie określono inaczej.
    Firma Seagate nie ponosi odpowiedzialności za straty lub uszkodzenia powstałe podczas transportu. Zalecamy wykupienie ubezpieczenia transportowego dla przesyłek.
    - PRZESYŁKI ZA POBRANIEM NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE bez wcześniejszej zgody firmy Seagate. Docierające do Seagate przesyłki, za które płatność nie została uregulowana, będą odrzucane.
    - Użytkownik powinien zapisać lub utworzyć kopię zapasową danych znajdujących się w dowolnym produkcie zwracanym do firmy Seagate. FIRMA SEAGATE NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TAKIE DANE, ANI ZA JAKIEKOLWIEK USZKODZENIE TAKICH DANYCH LUB ICH UTRATĘ POWSTAŁĄ W CZASIE, KIEDY PRODUKT ZNAJDUJE SIĘ W POSIADANIU FIRMY SEAGATE.
    UWAGA DOTYCZĄCA PRODUKTU ZASTĘPCZEGO
    - Oryginalny napęd NIE zostanie zwrócony użytkownikowi.
    - Produkty zastępcze to fabrycznie certyfikowane produkty.
    - Produkt zastępczy objęty jest gwarancją przez okres równy pozostałej części pierwotnej gwarancji lub przez 90 dni, w zależności od tego, który z tych okresów jest dłuższy.
    - Dostawa odbywa się na podany adres w czasie standardowych godzin pracy.
    - Wszystkie dane i programy zachowane na zwracanym dysku zostaną utracone.
    - Produkty zamienne dostarczane są jako formatowane niskopoziomowo.
    - Wszelkie usługi odzyskiwania danych muszą zostać wykonane PRZED żądaniem przeprowadzenia procesu RMA przez firmę Seagate.
    NUMER RMA (UPOWAŻNIENIA DO ZWROTU MATERIAŁU) WYDANEGO PRZEZ SEAGATE JEST WAŻNY WYŁĄCZNIE DLA ZWROTU NIE SPEŁNIAJĄCYCH WARUNKÓW PRODUKTÓW FIRMY SEAGATE W RAMACH GWARANCJI. Użytkownik zobowiązuje się nie wysyłać żadnych innych produktów, które nie są związane z uznanym roszczeniem gwarancyjnym. Przykładowo, nie należy wysyłać w ramach procesu RMA produktów fałszywych lub utraconych wcześniej poprzez kradzież lub w inny sposób; produktów, których gwarancja upłynęła lub które nie były objęte gwarancją (dowodem na to z reguły jest brak etykiet, są one uszkodzone lub wskazują na obcą ingerencję); produktów, których defekty nie są objęte gwarancją (większość oświadczeń gwarancyjnych nie dotyczy problemów spowodowanych przez wypadek, niewłaściwe użytkowanie, zaniedbanie, wstrząsy, wyładowanie elektrostatyczne, działanie gorąca lub wilgoci, nieprawidłową instalację, obsługę, konserwację lub modyfikację, wykorzystanie innych urządzeń oraz utratę haseł lub przez jakiekolwiek inne użycie niezgodne z instrukcją zawartą w podręczniku użytkownika). Produkty określane jako wolne od problemów (NTF) nie podlegają usługom gwarancyjnym. Przed zwrotem produktu można użyć narzędzia diagnostycznego Seagate SeaTools, aby określić stan dysku i sprawdzić, czy podlega zwrotowi w ramach gwarancji. Firma Seagate zachowuje prawo do zwrotu produktów wolnych od problemów (NTF) do właściciela i może obciążyć go związanymi z tym kosztami wysyłki. W przypadku przesłania do firmy Seagate w ramach procesu RMA produktów nieobjętych uznanymi roszczeniami gwarancyjnymi urządzenia te mogą zostać skonfiskowane. Firma Seagate zachowuje prawo do wykorzystania wszelkich środków prawnych w przypadku prób oszustwa przy zwrocie produktów.
    Ostatnia aktualizacja 9 listopada 2017 r.


    Pogrubiłem najważniejsze.
    Więc jak możemy wyczytać na stronie producenta wysyłka na własny koszt, oraz produkt który dostajemy za uszkodzony to nie nowy dysk a CERTYFIKOWANY.
    Teraz pozostaje mi tylko czekać aż ten certyfikowany padnie i odsyłać :)
    Więc na przyszłość dla potomnych NIE KORZYSTAĆ ZE STRONY REKLAMACYJNEJ SEAGATE jeżeli dysk był zakupiony w sklepie stacjonarnym typu EURO, MEDIA EXPERT, KOMPUTRONIK - udać się do danego sklepu i tam reklamować.
  • Poziom 30  
    Wgl nie brać dysków tej firmy. Walczyłem z nimi kiedyś już. Nie ma że dadzą używany. znam to z doświadczenia. Po straszeniu sądem dostałem nowy ale to parę lat temu.
  • Poziom 10  
    Zgodnie z informacją zwrotu Seagate dysk używany.