Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes sprinter 2.2 cdi - Mercedes Sprinter 906 2008 rok długo kręci Czy to zi

wega-trans 14 Feb 2020 19:43 2220 15
  • #1
    wega-trans
    Level 9  
    Witam panowie Pacjent to Mercedes Sprinter 2008 rok 906 2.2 CDI problemem jest długie kręcenie rozrusznika żeby uruchomić silnik nie ma różnicy czy jest to silnik ciepły czy jest to silnik zimny cały czas wymaga długiego po kręcenia żeby go uruchomić wymieniłem rozrusznik Dany jest nowy akumulator czujnik położenia wałka rozrządu nadal problem nie ustępuje ciekawostką jest to że przy przekręceniu rozrusznika dosłownie o jeden obrót wyłączeniem zapłonu i jeszcze raz wystartowaniem auto odpala od strzała wtryski cały komplet robiony rok temu po naprawie wtrysków problem dalej był taki sam czyli długo kręciła zwykle uczyliśmy rozrusznik zapowietrzać też się nie Zapowietrza auto nawet po długiej trasie po zgaszeniu zapłonu i od razu szybkim odpaleniu samochodu nadal długo kręci żeby odpalił także problem zapowietrzanie się też wykluczam Proszę o jakieś sugestie Bo już nie wiem w co celować ja osobiście obstawiam coś z elektryką i z kompem ale to taka mają sugestia.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Uprzedzam sugestie na forum nie znalazłem żadnego rozwiązania tej sytuacji były podobne tematy które zostały podjęte ale nikt nie napisał rozwiązanie
  • #2
    ManoiCr
    Level 9  
    Witam, moim zdaniem coś jest z ECU , tak na szybką diagnozę. A co jest, przyczyną? Sprawdź masy na początek. I napięcia na bezpiecznikach. Tak tylko spekuluje. Może to. Pozdrawiam.
  • #3
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jeżeli ukł się nie zapowietrza na 100% wygląda to na nastawnik w pompie
  • #4
    ManoiCr
    Level 9  
    Sorki, że tak tu się w temat wkręcam . Można sprawdzić ciśnienie na "Listwie wtrysków" czy buduje odpowiednie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    PS; Na ramie Aby Moderator nie miał za złe używania terminów ;P

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rampie
  • #5
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Podejrzewa że takie rzeczy już na samym początku zostały sprawdzone jak ciśnienie na rampie korekcję etc
  • #6
    ManoiCr
    Level 9  
    PS; robienie wtrysków. To jest ciężki temat. Jak nowe założysz aby, sprawdzić to wszystko wyjaśni. Naprawdę
  • #7
    świerszcz.UK
    Level 22  
    ManoiCr wrote:
    PS; robienie wtrysków. To jest ciężki temat. Jak nowe założysz aby, sprawdzić to wszystko wyjaśni. Naprawdę


    Co o co tu chodzi????
  • #8
    ManoiCr
    Level 9  
    Sprawdzają, na stole niby ok. A tak naprawdę nie, tak samo z pompami. Bo są w normach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale nikt nie uwzględnia zużycia silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    A najlepsze są, wtryski których się nie regeneruje. Ale regenerują i są cuda.
  • #9
    wega-trans
    Level 9  
    Wszystkie wasze sugestie są bardzo trafne i wskazują na rzeczy które żeście wymienili aczkolwiek najbardziej zaskakuje mnie sytuacja że auto przy zastosowaniu sekwencji przekręcenie zapłonu i 0.5 obrotu rozrusznika wyłączenie zapłonu kolejne załączenie zapłonu i odpala od strzała gdyby wszystkie rzeczy o których piszecie typu ciśnienie wtryski inne podzespoły były wadliwe auto nie zagadał Oby od razu od strzała tylko normalnie rozruch odbywał się z dużym opóźnieniem jak przy normalnym odpalaniu samochodu

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mimo że samochód nie pokazuje żadnych błędów Zastanawia mnie czy któryś z czujników typu na kole zamachowym Bądź z przodu może być uszkodzony Ale z drugiej strony gdyby tak było i gdyby nie zgrywaj mu się obroty wywalił by błąd poza tym Auto zachowuje się jak najbardziej normalnie jest zrywny silny posiada odpowiednią ilość mocy z załadowanym towarem na tylko ten jeden mankament długo kręci przez co rozrusznik dostaje strasznie po tyłku
  • #10
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Ja obstawiam nastawnik w pompie częstą przypadłość w tych silnikach
    Pompa na stół i do sprawdzenia
  • #11
    wega-trans
    Level 9  
    świerszcz.UK wrote:
    Ja obstawiam nastawnik w pompie częstą przypadłość w tych silnikach
    Pompa na stół i do sprawdzenia

    Podmienie pompę z innego i zobaczymy czy coś się zmieni
  • #12
    świerszcz.UK
    Level 22  
    Jeżeli jest tylko taka możliwość to jak najbardziej, nie ma na co czekać
  • #13
    wega-trans
    Level 9  
    zanim wyrwę tą pompę jest to możliwe że jeśli nastawnik jest wadliwy po ruszeniu rozrusznikiem wyłączeniu zapłonu i ponownym wystartowaniu auto odpala po jednym obrocie jak nówka ???
  • #15
    motocykl8410
    Level 8  
    Do sprawdzenia ciągłość przewodów,styki,stacyjka kombinować dociskać kluczyk,pokazuje obroty wału,odpalasz na wciśniętym sprzęgle czy nie,stop działa,masa silnika,szukać zieleniny.
  • #16
    OlekZo
    Level 1  
    Mam ten sam problem. Czy ten udało się rozwiązać?