Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jaki monitor odsłuchowy do Behringer Europower PMP2000

Kowal4xr 14 Feb 2020 20:22 549 14
  • #1
    Kowal4xr
    Level 4  
    Witam,
    Doradzicie mi jakie dwa monitory odsłuchowe ze stajni Behringera kupić do powermixera Behringer Europower PMP2000.
    Mam je zakupić do szkoły, wiec nie jakieś za tryliony monet mają one parę razy w roku obsłużyć przeglądy piosenek.
    I jak macie chęć to podzielcie się złotymi radami.
    Dziękuje
    Kacper
  • #2
    DjMapet
    Level 43  
    Kowal4xr wrote:
    monitory odsłuchowe

    W technice scenicznej, nazywa się tak zestawy głośnikowe, ustawiane tuż przed wykonawcą i skierowane w jego stronę a służące mu jako odsłuch tego, co jest emitowane z zestawów frontowych.
    O to Ci chodzi, czy jednak mają to być zestawy głośnikowe nagłośnienia frontowego?

    pozdrawiam.
  • #3
    Kowal4xr
    Level 4  
    DjMapet wrote:
    Kowal4xr wrote:
    monitory odsłuchowe

    W technice scenicznej, nazywa się tak zestawy głośnikowe, ustawiane tuż przed wykonawcą i skierowane w jego stronę a służące mu jako odsłuch tego, co jest emitowane z zestawów frontowych.
    O to Ci chodzi, czy jednak mają to być zestawy głośnikowe nagłośnienia frontowego?

    pozdrawiam.

    Tak. Chodzi mi o odsłuch dla wykonawcy. U nas na auli główne kolumny nie pokrywają sceny i wykonawcy się skarzą, że nie słychać podkładu na scenie.
    Znalazłem dwie opcje:
    https://www.ceneo.pl/17253981 nie wiem w jakim celu ma on gniazdo kabla głośnikowego oprócz jack ,
    https://www.ceneo.pl/40546481 podoba mi się bardziej z powodu, że ma tylko gniazda jack.
    I teraz pytanie, który będzie lepszy i czy będzie współpracował z powermixerem.
    Jaki kabel jack do nich wybrać?
    Dzięki
  • #4
    DjMapet
    Level 43  
    Pierwsza sprawa: na profesjonalnej estradzie do łączenia wzmacniaczy z kolumnami używa się wyłącznie kabli z bezpiecznymi, bezzwarciowymi złączami speakon. Coraz rzadziej i to głównie w tanim sprzęcie amatorskim, do takich połączeń używa się wyłącznie złącz typu jack, lub speakon + jack. W tym drugim przypadku chodzi o to by można użyć albo kabli ze złączem jack, lub speakon.

    Druga sprawa: dałeś linki do pasywnych kolumn odsłuchowych i tu moje pytanie; w jaki sposób chciał byś je zasilić? Chodzi o to, czy masz jakiś osobny wzmacniacz/końcówkę mocy do zasilenia pasywnych odsłuchów, czy chcesz te odsłuchy zasilić jednym kanałem (LEFT MONITOR) powermiksera PMP-2000?

    Mimo wszystko z kilku względów, optował bym za odsłuchem aktywnym, czyli takim z wbudowanym w kolumnę odsłuchową wzmacniaczem, np.: https://www.thomann.de/pl/the_box_ma120_mk_ii.htm można do niego dodatkowo podłączyć odsłuch pasywny.
    Lub: https://www.thomann.de/pl/behringer_f1220_eurolive.htm

    Pozdrawiam.
  • #5
    Kowal4xr
    Level 4  
    DjMapet wrote:
    Pierwsza sprawa: na profesjonalnej estradzie do łączenia wzmacniaczy z kolumnami używa się wyłącznie kabli z bezpiecznymi, bezzwarciowymi złączami speakon. Coraz rzadziej i to głównie w tanim sprzęcie amatorskim, do takich połączeń używa się wyłącznie złącz typu jack, lub speakon + jack. W tym drugim przypadku chodzi o to by można użyć albo kabli ze złączem jack, lub speakon.

    Druga sprawa: dałeś linki do pasywnych kolumn odsłuchowych i tu moje pytanie; w jaki sposób chciał byś je zasilić? Chodzi o to, czy masz jakiś osobny wzmacniacz/końcówkę mocy do zasilenia pasywnych odsłuchów, czy chcesz te odsłuchy zasilić jednym kanałem (LEFT MONITOR) powermiksera PMP-2000?

    Mimo wszystko z kilku względów, optował bym za odsłuchem aktywnym, czyli takim z wbudowanym w kolumnę odsłuchową wzmacniaczem, np.: https://www.thomann.de/pl/the_box_ma120_mk_ii.htm można do niego dodatkowo podłączyć odsłuch pasywny.
    Lub: https://www.thomann.de/pl/behringer_f1220_eurolive.htm

    Pozdrawiam.
    \
    Wytłumaczyłbyś mi jak można podpiąć odsłuch pasywny, a jak aktywny i co do tego jest potrzebne.
    Dzięki, że mi pomagasz pierwszy raz na tym forum ktoś mile odpowiada.
    Pozdrawiam
  • #6
    DjMapet
    Level 43  
    Czyli z tego co napisałeś, można wywnioskować że nie masz osobnego wzmacniacza do zasilenia pasywnych odsłuchów?
    Jeśli nie masz, to pasywny odsłuch o impedancji 4, lub 8 om (ew. dwa o impedancji 8 om połączone z sobą równolegle), można zasilić jedną (L) z dwóch (L i R) końcówek mocy powermiksera PMP-2000. W takim przypadku wzmacniacz nie pracuje w konfiguracji stereo a w konfiguracji 2x mono, bo jedna końcówka mocy (kanał prawy (RIGHT)) zasila kolumny frontowe a druga (kanał lewy (LEFT)) zasila odsłuchy sceniczne.
    Sprzęt konfigurujemy następująco:
    Do wyjścia kolumnowego RIGHT/MONO MAIN powermiksera, podłączamy równolegle dwie pasywne kolumny frontowe, czyli sygnał z tego wyjścia podajemy na pierwszą kolumnę frontową a następnie z drugiego gniazda pierwszej kolumny frontowej, podajemy sygnał do drugiej kolumny frontowej.
    UWAGA! Obie kolumny frontowe nie mogą mieć mniejszej impedancji jak 8 om!

    Analogicznie, do wyjścia kolumnowego LEFT/MONITOR powermiksera, podłączamy jeden pasywny odsłuch sceniczny o impedancji 4 lub 8 om. Jeśli chcemy podłączyć dwa pasywne odsłuchy sceniczne, to jak w przypadku pasywnych kolumn frontowych, nie mogą mieć mniejszej impedancji jak 8 om.

    Przełącznik MODE na froncie panela powermiksera, przełączamy w pozycję dolną MON/MAIN, wtedy potencjometr wzmocnienia sumy MAIN LEVEL oraz equalizer MAIN SECTION, jest przypisany do regulacji kolumn frontowych a potencjometr wzmocnienia sumy MONITOR LEVEL oraz equalizer MONITOR SECTION, jest przypisany do regulacji odsłuchów scenicznych. Potencjometrami kanałowymi MON, regulujemy poziom głośności danego kanału w miksie monitorowym.

    Teraz monitor aktywny, lub pasywny zasilany dodatkowym wzmacniaczem:
    Na wejście (IN/INPUT) aktywnego monitora (lub pasywnego, zasilanego dodatkowym wzmacniaczem), sygnał należy podać z wyjścia MONITOR (gniazdo jack), znajdującego się na dole prawej strony panela frontowego powermiksera. Potencjometrami kanałowymi MON, regulujemy poziom głośności danego kanału w miksie monitorowym a potencjometrem MONITOR LEVEL wzmocnieniem sumy wyjścia monitorowego.
    Oczywiście w tym przypadku, powermikser ma pracować w trybie stereo, czyli przełącznik MODE jest ustawiony w pozycji górnej LEFT/RIGHT a do obu wyjść kolumnowych LEFT i RIGHT, mają być podłączone kolumny frontowe.

    Co do okablowania, zależne jest to od tego, jakie gniazda będą w monitorze (monitorach) jaki będziesz chciał kupić.

    pozdrawiam.
  • #7
    Kowal4xr
    Level 4  
    Przepraszam jeżeli Cię zdenerwuje ale minimalnie tego nie rozumiem.
    Czyli jak chce podłączyć 2 monitory pasywny o impedancji 8 ohm to mogę je podpiąć bezpośrednio do mixera do gniazda MONITOR i od pierwszego kablem łącze drugi monitor. A przełącznik MODE ma być na pozycji MON/MAIN.
    I powinno działać? :)
    I jeżeli monitory posiadają gniazda Jack 1/4 to łacze je między sobą np. takim kablem https://muzyczny.pl/189707_Klotz-przewod-glosnikowy-2x15mm-TS-TS-10m.html

    A jak potrzebuje do pasywnych wzmacniacz do podeślesz link i jak on ma być podłączony.
    Dzięki i pozdrawiam.
  • #8
    DjMapet
    Level 43  
    Kowal4xr wrote:
    zyli jak chce podłączyć 2 monitory pasywny o impedancji 8 ohm to mogę je podpiąć bezpośrednio do mixera do gniazda MONITOR

    Konkretnie, do wyjścia kolumnowego LEFT/MONITOR na tylnym panelu powermiksera!
    Tak jak na rys. 5,2 w tym manualu: http://downloads.music-group.com/software/behringer/PMP2000/PMP2000_POL_Rev_C.pdf

    Kowal4xr wrote:
    i od pierwszego kablem łącze drugi monitor

    Tak.

    Kowal4xr wrote:
    A przełącznik MODE ma być na pozycji MON/MAIN

    Tak.

    Kowal4xr wrote:
    I jeżeli monitory posiadają gniazda Jack 1/4 to łacze je między sobą np. takim kablem https://muzyczny.pl/189707 Klotz-przewod-glosnikowy-2x15mm-TS-TS-10m.html

    Tak.
    Ale czemu tak drogim? :-)

    Kowal4xr wrote:
    A jak potrzebuje do pasywnych wzmacniacz do podeślesz link i jak on ma być podłączony.

    Jak nie masz żadnego wzmacniacza do zasilenia pasywnych monitorów i musisz go kupować, to lepiej kupić monitor/monitory aktywne. Te - oprócz wbudowanego wzmacniacza - często mają też na pokładzie korekcję barwy, więc odpada konieczność kupowania dodatkowego equalizera by mieć możliwość korekcji barwy na monitorach zasilanych dodatkowym wzmacniaczem.

    Monitory można konfigurować na wiele sposobów, więc musisz to przemyśleć i zdecydować, czy kupić tylko jeden/dwa monitory pasywne i zasilić je z jednego kanału powermiksera PMP-2000, czy kupić jeden/dwa monitory pasywne + wzmacniacz do ich zasilenia + korektor barwy, czy kupić jeden/dwa monitory aktywne jak np. Behringer F1220D Eurolive, czy jeden monitor aktywny np. https://www.thomann.de/pl/the_box_ma120_mk_ii.htm z wyjściem na dodatkowy monitor pasywny, np.: https://www.thomann.de/pl/the_box_pa_m_12_eco_mkii.htm

    Ile masz mniej/więcej kasy na monitor (y) i ile ostatecznie chcesz ich mieć: jeden lepszy/droższy, czy dwa tańsze?

    Pozdrawiam.
  • #9
    Kowal4xr
    Level 4  
    DjMapet wrote:
    Kowal4xr wrote:
    zyli jak chce podłączyć 2 monitory pasywny o impedancji 8 ohm to mogę je podpiąć bezpośrednio do mixera do gniazda MONITOR

    Konkretnie, do wyjścia kolumnowego LEFT/MONITOR na tylnym panelu powermiksera!
    Tak jak na rys. 5,2 w tym manualu: http://downloads.music-group.com/software/behringer/PMP2000/PMP2000_POL_Rev_C.pdf

    Kowal4xr wrote:
    i od pierwszego kablem łącze drugi monitor

    Tak.

    Kowal4xr wrote:
    A przełącznik MODE ma być na pozycji MON/MAIN

    Tak.

    Kowal4xr wrote:
    I jeżeli monitory posiadają gniazda Jack 1/4 to łacze je między sobą np. takim kablem https://muzyczny.pl/189707 Klotz-przewod-glosnikowy-2x15mm-TS-TS-10m.html

    Tak.
    Ale czemu tak drogim? :-)

    Kowal4xr wrote:
    A jak potrzebuje do pasywnych wzmacniacz do podeślesz link i jak on ma być podłączony.

    Jak nie masz żadnego wzmacniacza do zasilenia pasywnych monitorów i musisz go kupować, to lepiej kupić monitor/monitory aktywne. Te - oprócz wbudowanego wzmacniacza - często mają też na pokładzie korekcję barwy, więc odpada konieczność kupowania dodatkowego equalizera by mieć możliwość korekcji barwy na monitorach zasilanych dodatkowym wzmacniaczem.

    Monitory można konfigurować na wiele sposobów, więc musisz to przemyśleć i zdecydować, czy kupić tylko jeden/dwa monitory pasywne i zasilić je z jednego kanału powermiksera PMP-2000, czy kupić jeden/dwa monitory pasywne + wzmacniacz do ich zasilenia + korektor barwy, czy kupić jeden/dwa monitory aktywne jak np. Behringer F1220D Eurolive, czy jeden monitor aktywny np. https://www.thomann.de/pl/the_box_ma120_mk_ii.htm z wyjściem na dodatkowy monitor pasywny, np.: https://www.thomann.de/pl/the_box_pa_m_12_eco_mkii.htm

    Ile masz mniej/więcej kasy na monitor (y) i ile ostatecznie chcesz ich mieć: jeden lepszy/droższy, czy dwa tańsze?

    Pozdrawiam.


    Co do budżetu szkoła mi nic nie powiedziała.(ale ma być jak najtaniej)
    Zależy mi aby było to nie skomplikowane w obsłudze przez uczniów, którzy odziedziczą tą fuchę po mnie . Czy możesz podesłać mi podesłać wzmacniacz do monitorów pasywnych(czy jest to coś w tym stylu? https://www.ceneo.pl/54087191;pla?se=YxWbm1iq...M1AI2wkaAnIgEALw_wcB#tab=click&shop=147428861 i wtedy ustawiam to odpowiednio i łącze xlr na Jack z mixerem, a z wyjścia Jack-Jack z monitorem pasywnym),
    a co do korekcji myślę, że wystarczy korektor graficzny na mikserze MONITOR SECTION (chyba).
  • #10
    DjMapet
    Level 43  
    Kowal4xr wrote:
    Co do budżetu szkoła mi nic nie powiedziała.(ale ma być jak najtaniej)

    To najtaniej i nie najgorzej wychodzą te the box.
    Kowal4xr wrote:
    Zależy mi aby było to nie skomplikowane w obsłudze przez uczniów, którzy odziedziczą tą fuchę po mnie

    Więc najprościej będzie zastosować monitor/monitory aktywne a najtaniej:
    DjMapet wrote:
    jeden monitor aktywny np. https://www.thomann.de/pl/the box ma120 mk ii.htm z wyjściem na dodatkowy monitor pasywny, np.: https://www.thomann.de/pl/the box pa m 12 eco mkii.htm


    Kowal4xr wrote:
    Czy możesz podesłać mi podesłać wzmacniacz do monitorów pasywnych,

    To jest najdroższa i najbardziej skomplikowana opcja, ale jak akurat takiej wymagasz, to: monitory pasywne: https://www.thomann.de/pl/the_box_pa_m_12_eco_mkii.htm lub: https://www.thomann.de/pl/behringer_vp_1220f.htm
    Wzmacniacz do ich zasilenia: https://www.thomann.de/pl/the_tamp_e400.htm korektor barwy: https://www.thomann.de/pl/behringer_fbq800.htm

    Kowal4xr wrote:
    a co do korekcji myślę, że wystarczy korektor graficzny na mikserze MONITOR SECTION (chyba).

    Nie da się, bo korekcja miksera PMP-2000, nie ma wpływu na wyjście MONITOR. Z tego wyjścia wychodzi sygnał bez korekcji, dlatego trzeba zastosować zewnętrzny korektor barwy.

    Opcja z MONITOR SECTION, jest możliwa tylko w tym przypadku, który opisałem już wyżej, czyli:
    "pasywny odsłuch o impedancji 4, lub 8 om (ew. dwa o impedancji 8 om połączone z sobą równolegle), można zasilić jedną (L) z dwóch (L i R) końcówek mocy powermiksera PMP-2000. W takim przypadku wzmacniacz nie pracuje w konfiguracji stereo a w konfiguracji 2x mono, bo jedna końcówka mocy (kanał prawy (RIGHT)) zasila kolumny frontowe a druga (kanał lewy (LEFT)) zasila odsłuchy sceniczne.
    Sprzęt konfigurujemy następująco:
    Do wyjścia kolumnowego RIGHT/MONO MAIN powermiksera, podłączamy równolegle dwie pasywne kolumny frontowe, czyli sygnał z tego wyjścia podajemy na pierwszą kolumnę frontową a następnie z drugiego gniazda pierwszej kolumny frontowej, podajemy sygnał do drugiej kolumny frontowej.
    UWAGA! Obie kolumny frontowe nie mogą mieć mniejszej impedancji jak 8 om!

    Analogicznie, do wyjścia kolumnowego LEFT/MONITOR powermiksera, podłączamy jeden pasywny odsłuch sceniczny o impedancji 4 lub 8 om. Jeśli chcemy podłączyć dwa pasywne odsłuchy sceniczne, to jak w przypadku pasywnych kolumn frontowych, nie mogą mieć mniejszej impedancji jak 8 om.

    Przełącznik MODE na froncie panela powermiksera, przełączamy w pozycję dolną MON/MAIN, wtedy potencjometr wzmocnienia sumy MAIN LEVEL oraz equalizer MAIN SECTION, jest przypisany do regulacji kolumn frontowych a potencjometr wzmocnienia sumy MONITOR LEVEL oraz equalizer MONITOR SECTION, jest przypisany do regulacji odsłuchów scenicznych. Potencjometrami kanałowymi MON, regulujemy poziom głośności danego kanału w miksie monitorowym".

    Pozdrawiam.
  • #11
    Kowal4xr
    Level 4  
    Dobrze już rozumiem i według twoich rad myślę zrobić to w następujący sposób. Od miksera puszczam kabel jack na xlr i wpinam go do gniazda LINE IN w tym monitorze https://m.ceneo.pl/37000226;pla?se=YxWbm1iqQx...sbS64kpoz-lf36XE3hpxO0aAm1WEALw_wcB#tab=click
    A następnie drugim kablem jack-xlr podłączam drugi monitor ale już pasywny.
    I tylko czy te kable będą dobre?

    Dodano po 38 [minuty]:

    Jack ma być TS czy TRS?
  • #12
    DjMapet
    Level 43  
    Kowal4xr wrote:
    Od miksera puszczam kabel jack na xlr i wpinam go do gniazda LINE IN w tym monitorze https://m.ceneo.pl/37000226;pl...E3hpxO0aAm1WEALw wcB#tab=click

    Zgadza się. Kabel ma być symetryczny ze złączami TRS 6,3mm - XLRm, czyli potocznie duży jack stereo - XLR męski.

    Kowal4xr wrote:
    A następnie drugim kablem jack-xlr podłączam drugi monitor ale już pasywny

    Tu już się nie zgadza, bo akurat ten monitor nie ma wyjścia na monitor pasywny. Na aktywny owszem, ma wyjście sygnałowe.
    Z tego co widzę, z tanich kolumn, wyjście na kolumnę pasywną mają tylko monitory The box i Laney.

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #14
    DjMapet
    Level 43  
    Kowal4xr wrote:
    Najprawdopodobniej zakupie dwa monitory aktywne behringer.

    To będzie najprostsze rozwiązanie. Ponadto, można będzie jednego/dwóch odsłuchów użyć na jakichś mniejszych eventach.
    Kowal4xr wrote:
    Zależy mi aby było to nie skomplikowane w obsłudze przez uczniów, którzy odziedziczą tą fuchę po mnie

    Najlepiej od razu dobrać sobie chętną i pojętną osobę z młodszej klasy do przyuczenia, lub ew. poznaczenia/opisania poszczególnych kabli co do ich przeznaczenia.
    Kiedyś tak zrobiłem kumplowi, jak nieodpowiednimi połączeniami spalił mikser i przedwzmacniacz kolumny aktywnej i nierzadko kablami sygnałowymi podłączał do wzmacniacza kolumny. Przy każdym złączu wszystkich kabli, nakleiłem mu karteczki z opisem gniazda, do którego ma dane złącze wpiąć, ale i tak jak ma wątpliwości, to do mnie dzwoni. :-)

    Pozdrawiam.