Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes actros mp4 - Podlaczenie przetwornicy

WscieklyMisio_93 17 Feb 2020 13:53 8349 37
Przewód Toplex
  • #1
    WscieklyMisio_93
    Level 3  
    Witam Wszystkich Serdecznie.
    Panowie, krótko i na temat.
    Pacjent mercedes actros mp4, potrzebuje podłączyc przetwornice tylko ze wyprowadzanie kabli z aku i jakies gniazdy zapalniczek, nie wchodzą w role.
    Chciałbym to zrobic na mikado, tzn podlaczyc sie pod plus i minus, glowny w kabinie.
    Wytłumaczcie gdzie co jest jak zielonemu bo nigdy nie mialem mercedesa.
    Aa i jakies bezpieczniki nie bezpieczniki dodatkowe na kablu nie wiem, wszystkie dobre rady rozwazę.
    Dzięki z góry i pozdrawiam :)
  • Przewód Toplex
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Główny plus i minus dostępny w kabinie to doprowadzenie prądu do skrzynki bezpieczników. Jak otworzysz maskę i ściągniesz widoczny dekiel to zobaczysz dwa grube kable ze śrubkami: czarny i czerwony. Dostępne są również od strony kabiny po zdjęciu dekla do wymiany bezpieczników. Tylko że te kable można obciążyć dodatkowo prądem 10 amper - czyli przetwornica do laptopa lub telewizora LED. Jeżeli masz kod wyposażenia na dodatkowe odbiorniki prądu, to nad tymi kablami co opisałem są dodatkowe dwa i tam można podać ok. 70-80 amperów. W przypadku większej przetwornicy trzeba ciągnąć kable od skrzynki bezpieczników za kabiną.
  • #3
    WscieklyMisio_93
    Level 3  
    Dzieki kolego, ja potrzebuje 3A to jest gora a nawet za duzo
    Powiedz mi jak dostac sie do tych kabli w bezpiecznikach, w kabinie??
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    3A to spoko. Kierowcy zazwyczaj chcą 2000 Wat - to prawie 100 Amperow!
    Napisalem ci powyzej: sciagasz od strony kabiny dekiel do wymiany bezpiecznikow i od razu zobaczysz dwie sruby z nakretkami na klucz 13. To glowne doprowadzenie (plus i minus)
    Poniżej masz widok tych śrubek od strony kabiny:
    Mercedes actros mp4 - Podlaczenie przetwornicy
    A tutaj widok od strony przedniej (pod maską):
    Mercedes actros mp4 - Podlaczenie przetwornicy
  • #5
    WscieklyMisio_93
    Level 3  
    Oki dzieki wielkie
  • #6
    mikefly
    Level 2  
    Gerri wrote:
    3A to spoko. Kierowcy zazwyczaj chcą 2000 Wat - to prawie 100 Amperow!
    Napisalem ci powyzej: sciagasz od strony kabiny dekiel do wymiany bezpiecznikow i od razu zobaczysz dwie sruby z nakretkami na klucz 13. To glowne doprowadzenie (plus i minus)
    Poniżej masz widok tych śrubek od strony kabiny:
    Mercedes actros mp4 - Podlaczenie przetwornicy
    A tutaj widok od strony przedniej (pod maską):
    Mercedes actros mp4 - Podlaczenie przetwornicy


    Witam
    podepne sie pod rozmowe jezeli mozna, mam dwa pytania gdzie jest ta cholerna skrzynka na bezpieczniki i czy pod te srubki 13-stki moge podpiac przetwornice 3000 wat(1500 stalej mocy) od razu napisze ze nie wykorzystam w pelni mocy przetwornicy (moze jakies 400) taka dostalem i cos z tym fantem musze zrobic.
    Dzieki za ew odpowiedz
  • Przewód Toplex
  • #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    mikefly wrote:
    gdzie jest ta cholerna skrzynka na bezpieczniki

    A jak ci w trasie walnie bezpiecznik - to co zrobisz? Też będziesz się na forum użalać? Zero przygotowania do eksploatacji pojazdu...
    Instrukcję masz? Może być w obcym języku - są obrazki. Zapoznaj się.
    mikefly wrote:
    czy pod te srubki 13-stki moge podpiac przetwornice 3000 wat(1500 stalej mocy) od razu napisze ze nie wykorzystam w pelni mocy przetwornicy (moze jakies 400)

    Ja te bajki dobrze znam. Zazwyczaj przetwornica zostaje podpięta bez dodatkowego bezpiecznika - wtedy bazuje na bezpieczniku znajdującym się na tej przetwornicy własnie. Czyli dla pełnej mocy. Nawet jak zostanie założony bezpiecznik o zmniejszonym amperażu, to w końcu znajdzie się ktoś, kto dojdzie do wniosku że bezpiecznik jest za słaby w odniesieniu do mocy przetwornicy i wymieni go na "odpowiedni". To samo dotyczy się dodatkowego bezpiecznika na kablu. W którymś momencie przepali się po raz kolejny i ktoś dojdzie do wniosku, że na tak wielki kaloryfer bezpiecznik powinien być mocniejszy.
    Jak nie chcesz się bawić dodatkowymi kablami, to zamontuj przetwornicę w kabinie, zamontuj do niej grube kable z krokodylkami o długości odpowiedniej do podpięcia się pod przyłącza rozruchowe nad skrzynką z bezpiecznikami za kabiną. Te, co służą do odpalania auta. Możesz wtedy wykorzystywać pełną moc przetwornicy. Bedziesz sobie podpinal na postoju w razie potrzeby.
  • #8
    mikefly
    Level 2  
    Przyjacielu
    U nimca nikt się nie pyta czy się znasz czy nie,czy umisz czy nie, przyszedłeś do roboty to tu masz kluczyki,telefon do dispo i śmigaj.
    A że do mercedesa wsiadłem po raz pierwszy w życiu to postanowiłem się zapytać na forum, gościa który ma obok nicku napisane "Spec od Mercedesa" żebym wiedział gdzie szukać jak mi bezpiecznik walnie :)A instrukcji w aucie nie ma,ani takiej z obrazkami ani takiej bez i ani takiej napisanej po naszemu i anie takiej napisanej po ichniemu.Ale dobra dam sobie radę,najwyżej będę się na forum użalał jak mi bezpiecznik padnie.

    A co do drugiego pytania to napisze dokładniej o co mi biega.
    Dostałem na urodziny przetwornice 3000-1500w z tym że ja w życiu nie wykorzystam jej mocy,do życia w kabinie potrzebuje ok 15-17A MAX więc zapytuje czy do tych śrub wyjściowych mogę podłączyć tę przetwornicę przy czym wykorzystuje MAX 25% jej możliwości??
    I nie ma opcji żebym podłączał bezpośrednio do aku lub wyprowadzał jakiekolwiek kable bo powiedziano mi we firmie że zwarcie,spięcie,pożar i w ogóle sodomia i gomoria:)
    Także nie denerwuj się kolego bo faktycznie laik jestem trochę ale po to są fora takie jak to żebym mógł chociaż zapytać.

    Pozdrawiam i dzięki za ew.odpowiedź
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Skrzynka bezpieczników jest zazwyczaj w miejscu bez problemu dostępnym - nie bardzo wiem, jak jaśniej wytłumaczyć jej umiejscowienie w tym aucie. Siądź na miejscu pasażera i lekko kopnij nogą do przodu. Właśnie kopnąłeś w pokrywę skrzynki bezpieczników. Są dwa wykonania tej pokrywy: wcześniejsze ma takie klameczki plastikowe, późniejsze tylko wyprofilowane uchwyty - wystarczy szarpnąć.
    A co do drugiej części, to dalej nie jestem przekonany do twoich zapewnień. No cóż - robisz to na swoją odpowiedzialność.
    mikefly wrote:
    nie ma opcji żebym podłączał bezpośrednio do aku lub wyprowadzał jakiekolwiek kable bo powiedziano mi we firmie że zwarcie,spięcie,pożar i w ogóle

    Tylko że w takim przypadku ryzykujesz najwyżej zjaranie swoich kabli. Jak przeciążysz i uszkodzisz instalację oryginalną i coś się stanie, to koszty idą w dziesiątki tysięcy złotych. Nie pomyliłem się: DZIESIĄTKI. Bo pracodawca naprawi to w ASO na oryginalnych częściach i zedrze z ciebie kasę bez litości.
    Tak jak napisałem wcześniej - dopuszczalny prąd który można czerpać dodatkowo z tych śrubek to 10 amperów. Czyli mała przetwornica o mocy 250 watów. Najlepiej byś zrobił, jak byś po prostu wymienił tą dużą przetwornicę na małą zamiast trzymać w kabinie kaloryfer który nigdy nie będzie w pełni wykorzystany, a stwarza tylko ryzyko pożaru.
    Można jeszcze sprawdzić po numerze podwozia, czy auto nie jest wyposażone w podłączenie dla dodatkowych odbiorników (co by znacznie uprościło sprawę)
  • #10
    mikefly
    Level 2  
    Dzięki kolego czyli mam nietrafiony prezent,opędzluje przetwornice na allegro w takim razie i nie będę sobie d...zawracał.
    Jeszcze raz dzięki i najlepszego!!!
    Pozdrawiam
  • #11
    squreczkaaa
    Level 10  
    Czy przetwornica 700watt z chwilowa 1000watt można podłączyć pod te dwa bolce w bezpiecznikach?
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Czytałeś powyżej? Chyba nie...
  • #13
    squreczkaaa
    Level 10  
    No z tego co czytałem była mowa że zniesie 10A wiec 2300 watt
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    Kropnąłeś się o jedno zero :)
  • #15
    squreczkaaa
    Level 10  
    przeliczałem na kalkulatorze internetowym
  • #16
    Gerri
    Mercedes specialist
    P=U*I
    P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów
    Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
  • #17
    squreczkaaa
    Level 10  
    masz racje mój błąd, a masz jakieś zdjęcie gdzie są te kable co więcej zniosą ?
  • #18
    saron22
    Trucks specialist
    Szaman108 dysponuje filmem jak przetwornicy nie należy podłączać. Może wrzuci jako ciekawostkę
  • #19
    squreczkaaa
    Level 10  
    Ciekawi mnie ile tak na prawdę potrzebuje prądu ale podejrzewam że koło 400-450W bo 350W mi nie pociągnęło a 500W już dalo radę ale to i tak za dużo na te bolce w bezpiecznikach skoro zniosą tylko 10A a z tego co patrzę nie mam nic nad nimi, pozostaje mi ciągnąć od skrzynki za kabina czy od aku?
  • #20
    Gerri
    Mercedes specialist
    Przetwornica ma zmienny pobór prądu - zależnie od obciążenia. To, że się świeci po załączeniu nie znaczy że możesz ją obciążyć pełną mocą.
  • #21
    squreczkaaa
    Level 10  
    Tak wiem dlatego mówię że ta przetwornica 700W pociągnie mi może 450W
    Na kompie pisze INPUT: 19,5 Vdc 6.9A czyli że co nie pociągnie więcej niż 6.9 ampera? Trochę mało 165Watt a przetwornica 350Watt szlak trafił bo lapek za dużo chciał prądu
  • #22
    Gerri
    Mercedes specialist
    Wtedy niestety musisz pilnować obciążenia - bo jak walniesz większe obciążenie, to przetwornica zażąda więcej z instalacji auta. Powstanie nadmierny spadek napięcia i albo spalisz jakiś bezpiecznik, albo ci się wszystko w aucie powyłącza lub spalisz drut zasilający SAMA-a
  • #23
    squreczkaaa
    Level 10  
    No niestety nie ma jak monitorować więc pozostaje Podłączyć pod aku
  • #24
    Gerri
    Mercedes specialist
    Przetwornica ma przeważnie swój bezpiecznik. Wsadź taki, żeby się nie dało przekroczyć dopuszczalnego maksimum.
  • #25
    squreczkaaa
    Level 10  
    W 500W miałem 25A wsadzone i była pod gniazdko normalnie, i tobie chodzi żeby 10A włożyć i Podłączyć pod te bolce dobrze rozumiem?
  • #26
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nie myślałeś o tym, żeby kupić zasilacz do laptopa na 24 wolty i pominąć przetwornicę? Można też kupić reduktor napięcia 24/12 na 10 amperów i kupić zasilacz na 12V
  • #27
    squreczkaaa
    Level 10  
    Już kupiłem przetwornice i chce ja wykorzystać a zasilacz jest do 350w i mi nie pociągnie łapka a ja potrzebuje gniazda do golarki jeszcze, teraz patrzę że ja na gniazdku mam maksymalnie 15A

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    Zmieniłem bezpieczniki w przetwornicy na 15A takie jakie jest napisane maksymalne na dekielku od gniazdka i wszystko ok nie wywala sprawdzałem pod obciozeniem czyli odpaliłem Fifę a mam komputer Gamingowy więc trochę ciągnie i wszystko ok
  • #28
    Gerri
    Mercedes specialist
    Tak wygląda ponadstandardowe podłaczenie do odbiorników dodatkowych. W kółkach żółtych standardowe podłaczenie prądu do skrzynki, w kółkach czerwonych wyposażenie dodatkowe.

    Mercedes actros mp4 - Podlaczenie przetwornicy
  • #29
    Benziu
    Level 5  
    Witaj @Gerri
    Mam podobny problem w mp4
    W skrzynce pod nogami pasażera plus zasilany jest cienkim czerwonym kabelkiem... boję się tam podłączać przetwornicy . Czy to aby napewno zasilający czy z tylu skrzynki jest jak grubszy, a to kabel od gps badz innego urządzenia...
    Potrzebuje na laptopa gejmingowego ok 500w.
  • #30
    Gerri
    Mercedes specialist
    Powyżej napisałem:
    Gerri wrote:
    W kółkach żółtych standardowe podłaczenie prądu do skrzynki

    Doprowadzenie prądu do modułu SAM jest od strony maski - a nie od strony bezpieczników. Chociaż 500W to 20 amperów, a dopuszczalny prąd dodatkowy dla standardowej wersji zasilania skrzynki to 10A. Masz w aucie te kable oznaczone czerwonymi kółkami na powyższym obrazku?