Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen C3 A51 1.6 Blue HDI - Za niskie napięcie ładowania,

merzc280 17 Feb 2020 20:23 2709 9
  • #1
    merzc280
    Level 10  
    Witam. Mam taki kłopot z autem żony, jest to Citroen C3 A51 z 2016r. 1.6 BlueHDI. Zaczęło sie od rozładowanego po nocy akumulatora. Kilkukrotne ładowanie nie pomogło, więcz ostał zakupiony nowy, auto jeździło przez miesiąc bez zarzutu. Potem nastąpiła powtórka - znów nie odpalił po nocy. Aku podładowałem, ale postanowiłem sprawdzić ładowanie, które okazało się za niskie - 12V, mierzone na aku, alternatorze i takie też pokazuje aplikacja na android FAP. Zapadła decyzja o wymianie alternatora. Zamontowano identyczny alternator Valeo z 2017r. Oczywiście bez efektu, wciąż ładowanie 12V. Udało mi się pożyczyć Diagboxa, jednak jest to jakaś starsza weresja, bo łączy się tylko ze sterownikiem klimy i poduszek. Jednak dało się wejść w BSI i zainteresował mnie taki wpis : TRYB AWARYJNY UKŁADU ELEKTRYCZNEGO POJAZDU -AKTYWNY. Doczytałem gdzieś w necie, że w tym trybie BSI steruje alternatorem, by ładował awaryjnie tylko napięciem 12V. W tymże trybie awaryjnym samochód po trzech dniach przestawał odpalać. Z ciekawości odłączyłem małą wtyczkę od alternatora, tzw. magistralę LIN i ładowanie od razu wróciło (14,3V). Teraz pytanko, jak rozwiązać ten kłopot, gdzieś piszą, żeby zestartować BSI, jednak tradycyjna metoda z usypianiem auta, odłączaniem aku i kombinacjami z kluczykiem przez otwartą szybę nie zadziałała. Drugie pytanie, czy w ogóle można jeździć z odłączonym kabelkiem LIN ? Jest w kalkulatorze silnika błąd LIN, a auto jeździ i zachowuje się normalnie. Aku jest ładowane, także pod obciążeniem ładowanie jest w porządku. Będę wdzieczny za wszelką pomoc. Bliźniaczy temat dot. Peugeota 208 był niedawno, jest oznaczony jako rozwiązany, choć rozwiązania nie podano :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18277202#18277202
  • #2
    Aleksander_01
    Level 41  
    Prawdopodobnie uszkodzony scalaczek TJA, on komunikuje się po LIN z alternatorem. Alternator masz sprawny. Dziwne jest tylko to że kontrolka ładowania się nie świeci, a powinna.
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    To na co czekasz ? Zrób tak jak oni, bo coś tu jest nie tak.
  • #5
    merzc280
    Level 10  
    Aleksander_01 wrote:
    To na co czekasz ? Zrób tak jak oni, bo coś tu jest nie tak.


    Nie chcę uwalić BSI, nie mam praktyki z Diagboxem. To czwarty Citroen w rodzinie, ale do tej pory sprawowały się praktycznie bezawaryjnie, więc nie było potrzeby zagłębiania się w tematy diagnostyczne.
    Poprosiłbym ewentualnie o podpowiedź jak to zrobić. Polecany elektronik dał mi termin na 2 marca, a auto potrzebne, więc próbuję sam coś wskórać.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    Jeszcze kable do sprawdzenia, coś mi chodzi po głowie że coś takiego miałem.
    A cóż to za czarnoksiężnik iż wiedział że dopiero będzie miał wolne 2 marca.
  • #7
    merzc280
    Level 10  
    Aleksander_01 wrote:

    A cóż to za czarnoksiężnik iż wiedział że dopiero będzie miał wolne 2 marca.


    Pokazywał kalendarz, faktycznie codziennie jakieś auta zapisane aż do 2.03.
  • #8
    Aleksander_01
    Level 41  
    merzc280 wrote:


    Pokazywał kalendarz, faktycznie codziennie jakieś auta zapisane aż do 2.03.

    Ja sobie nawet nie potrafię tego wyobrazić .
  • #10
    merzc280
    Level 10  
    Kolega z tego wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18277202#18277202 nie był łaskaw podzielić się rozwiązaniem problemu.
    Napiszę dla potomności, bo udało się naprawić auto i ładowanie wróciło, wszystko działa jak powinno.
    Pomogło telekodowanie kalkulatora silnika EDC17C60 w ASO. Temat można zamknąć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poprzez telekodowanie kalkulatora silnika Bosch EDC17C60 w ASO.