Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jak ustawić (wyzerować) Meratronik V690

18 Lut 2020 00:38 276 11
  • Poziom 7  
    Dzień dobry, mam problem z Meratronik V640 a dokładnie z wyzerowaniem, nie znam się na tym sprzęcie, ale czy pokrętło Zero R powinno chodzić lekko?
  • Poziom 37  
    Co masz na myśli lekko? Może potencjometr wyrobiony i dlatego lekko chodzi.

Zasłyszałem kiedyś że nie które modele wymagały baterii <1.5V inaczej był problem z zerowaniem.

Wstaw akumulatorek 1.2V i sprawdź czy się wyzeruje.
  • Poziom 14  
    zdzisiek1979 napisał:

Zasłyszałem kiedyś że nie które modele wymagały baterii <1.5V inaczej był problem z zerowaniem.

Wstaw akumulatorek 1.2V i sprawdź czy się wyzeruje.

Bo to prawda. Pierwsze modele wymagały baterii rtęciowej 1,2V. Później zmieniono układ tak, że działało także na zwykły R6 1,5V.
  • Poziom 7  
    Wsadzona jest bateria 1,5v ogólnie sprzęt jest zasilany 220v tylko nie wiem jak ustawić by wyniki były rzetelne ale zauważyłem że można ustawić tą igłę mechanicznie przez śrubkę w obudowę i te dwa potecjometry nie znam się na tym i chciałbym porady fachowców
  • Poziom 37  
    Może tak:
    Wyłącz miernik. Ustaw wskazówkę na 0 mechanicznie śrubokrętem.
    Włącz mierni wciśnięty przycisk +
    Odczekaj kilkanaście minut.
    Zrób zwarcie gniazda + i -
    Ustaw zakres 1.5mV
    potencjometrem zero DC ustaw wskazówkę na 0

Po tym miernik będzie trzymał zerowanie w tych samych warunkach temperaturowych.

Potem wyzeruj omomierz.
  • Poziom 7  
    Zrobiłem tak jak kazałeś ale uruchamiam volty i mierzę napięcie bateri a wychodzi poza skalę wiem że jest śrubka z boku urządzenia morze ona zawiniła i trzeba ją wyregulować
  • Pomocny post
    Poziom 37