Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ł34 SW680 - Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala

18 Lut 2020 20:25 171 6
  • Poziom 16  
    Witam,

    Maszyna Ł34 z 1997 (lub ciut starsza) silnik Sw680, silni kręci, ale nie chcę odpalić. Ładowarka miała remont skrzyni więc była okazja do poprawy elektryki. Zostało zamontowanych trochę nowych lamp ledowych, starej instalacji nie ruszałem bo była w kiepskich stanie. Poprawiłem przewody przy alternatorze, masę itp. Maszyna po remoncie odpaliła, ale po dość krótkim czasie zgasła. Dość często zapychają nam się filtry (miejskie wysypisko, ciężki teren do pracy), ostatnio silnik pracował nierówno, ale po wyczyszczeniu filtrów było ok. Obecnie paliwo spokojnie dochodzi do pompy sekcyjnej, ręczna pompka pompuje na pompę. Ostatnim elementem, który był fizycznie wymieniony to czujnik wstecznego (ciśnieniowy) na skrzyni biegów, w tej chwili ma odłączony przewód, ale on chyba nie odpowiada za uruchomienie, tylko za sygnał wstecznego?. Jest to ta starsza pompa, silnik gasi się przez dźwignie.

    Czy w tym silniki jest jakiś element w układzie, który nie pozwala uruchomić silnika? (czujnik itp.), może coś nie chcący zostało odłączone (na pewno wywaliłem przekaźnik z przełącznika kierunkowskazów (nie mamy). Chciałbym się jeszcze upewnić do alternatora.

    Wyjścia mają numery:
    10 kontrolka? (nie mam jej na schemacie)
    18 do regulatora
    19 (śrubowe) do rozrusznika

    Ja stawiam na problem z samą pompą wtryskową bo wcześniej były problemy jak pisałem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    Usterki szukałbym na dojściu paliwa, filtry, potem na wysokim ciśnieniu, pompa, wtryskiwacze. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zapowietrzona pompa wtryskowa. Co do alternatora - wygada na polski 9 diodowy i tak jakby do niego podłączono regulator od starszego typu na 6 diod. Jest wolny pin od diod wzbudzenia, gdzie zwykle podłączony jest regulator elektroniczny, ale jak działa to nie ma co tam pchać rąk.
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    Dziękuje, była tylko zapowietrzona. Teraz jak na złość nie działa dobrze skręt w lewo po uruchomieniu, masakra :).
  • Poziom 39  
    Witam.
    heniek07 napisał:
    Usterki szukałbym na dojściu paliwa, filtry, potem na wysokim ciśnieniu, pompa, wtryskiwacze. Trzeba najpierw sprawdzić czy nie zapowietrzona pompa wtryskowa. Co do alternatora - wygada na polski 9 diodowy i tak jakby do niego podłączono regulator od starszego typu na 6 diod. Jest wolny pin od diod wzbudzenia, gdzie zwykle podłączony jest regulator elektroniczny, ale jak działa to nie ma co tam pchać rąk.
    Pozdrawiam.

    Te alternatory były 6-cio diodowe,natomiast kontrolka ładowania była sterowana przez przekaźnik .Cewka przekaźnika była zasilana z z końcówki konektorowej izolowanej (jest to środek gwiazdy uzwojenia stojana).
  • Poziom 19  
    Trochę mnie to zdziwiło, bo kol. Lukasino napisał: Maszyna Ł34 z 1997 (lub ciut starsza). W '97 to już powinno być 9 diod. Mój "Fiatoski" w C330 na pewno jest starszy i ma 9.
    Dziękuję więc kol. nikusert za informację dla mnie i czytających wątek.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Być może nowsze Ł34 miały alternator 9-cio diodowy mogę się mylić.Ja miałem do czynienia z starszym rocznikiem , więc tak było jak piszę.Lecz to jest bardzo łatwo sprawdzić jak zasilany jest regulator napięcia ,lub sprawdzić czy jest i jakie jest napięcie na szczotkotrzymaczu. Te alternatory były powszechnie stosowane w pojazdach jak również w sprzęcie budowlanym.Były bodajże 9-cio diodowe w nowszych modelach Stara.Te alternatory występowały w wersji 14V z minusem jak również z plusem na masę.