Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna I 1.8 16V - Wysoka temperatura płynu chłodzącego

19 Lut 2020 22:04 225 7
  • Poziom 7  
    Kupiłem nie dawno lagune I ph2 kombi 1.8 od kolegi. Wszystko było dobrze przez około 3 tyś km. Niestety auto niedogrzewalo się i zmieniłem termostat, a raczej mechanik. Nie kupowałem cudów bo Gatesa. Niestety zaczął świrować wskaźnik bo temperatura zaczęła praktycznie dochodzić do końca skali lecz nigdy nie zaświeciła się kontrolka przegrzania. Pojechałem jeszcze raz do mechanika stwierdził że pewnie wadliwy termostat, kupiłem oryginał jest to samo. Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury. Nic to nie dało, raz spadnie do połowy raz jest na maxa. Pożyczyłem nawet korek od brata bez zmian. Po powrocie do domu dotknąłem chłodnicy lecz ona była letnia, podobnie jak zbiorniczek i dolny wąż od chłodnicy, jedynie wąż od termostatu i od nagrzewnicy były gorące. Podejrzewam że problem leży w złym odpowietrzeniu układu. Tylko pytanie gdzie są odpowietrzniki w tym układzie chłodzenia? A może pompa padła - jest na zewnątrz rozrządu. Ogrzewanie w aucie jest że aż chce oparzyć z nawiewów. Z góry dziękuję za wszelkie informacje
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    luke12.1989 napisał:
    Tylko pytanie gdzie są odpowietrzniki w tym układzie chłodzenia? A może pompa padła - jest na zewnątrz rozrządu. Ogrzewanie w aucie jest że aż chce oparzyć z nawiewów. Z góry dziękuję za wszelkie informacje
    Jak jest ogrzewanie to działa mały obieg, problem jest z dużym obiegiem. Odpowietrzniki powinny być na obudowie termostatu - klucz 14, chłodnica - górna część z lewej jak patrzysz z góry duży krzyżak, na wejściu do nagrzewnicy - plastikowy korek.
    Jak to nie pomoże wymontuj termostat, odpowietrz ponownie i sprawdź jak się zachowuje bez termostatu.
    luke12.1989 napisał:
    auto niedogrzewalo się i zmieniłem termostat, a raczej mechanik.
    Jak się nie dogrzewało to pompa i chłodnica powinny być ok. Nie wiemy czy mechanik..
  • Poziom 12  
    Ja u siebie z Meganką miałem podobny problem. Wymiana termostatu i odpowietrzenie pomogło, a czujnik temperatury łatwo sprawdzić czy sprawny, sprawdzając rezystancje i porównać z tabelą wyników dla Renault
  • Poziom 2  
    popraw masę na skrzyni biegów
  • Poziom 9  
    Jesli nagrzewnica jest ciepła to układ nie jest zapowietrzony. Kontrolnie możesz sprawdzic czy jest drożny cienki przewód do zbiorniczka wyrównawczego i czy płyn wraca równym strumieniem. Moim zdaniem przyczyna jest zwarcie.
  • Poziom 7  
    Dzięki wszystkim za odpowiedź, po kilku dniach zaczęły świrować wskaźnik, okazał się pęknięty kabel masowy i dlatego tak zachowywały się zegary