Cześć,
Mam dylemat związany z wyborem stacji ładowania pojazdów elektrycznych, którą chcę zainstalować przy moim miejscu postojowym w garażu podziemnym w bloku mieszkalnym.
To co jest dla mnie ważne to:
a) Muszę mieć możliwość kontrolowania dostępu do ładowania – miejsce jest dostępne dla obcych osób, a nie pragnę sponsorować ładowania. Najlepiej komórką (wifi, bluetooth) ale może być RFID.
b) Miejsce postojowe mam tak nieszczęśliwie, że kabel musi być długi aby sięgnąć do gniazda w samochodzie – 5,5m minimum
c) Ładowarka obsługuje 3 fazy 11kw (stacja może być mocniejsza ale musi mieć możliwość konfiguracji i ograniczenia do 11kw, ponieważ przyłącze mam 12 kw)
d) Bezpośrednio przy moim miejscu postojowym mam swoją komórkę lokatorską i nie ma problemu, żeby umieścić tam część instalacji. Sama komórka ma na otwór, przez który może przejść kabel z wtyczką i dzięki temu mógłbym np. użyć mobilnej stacji ładowania z odpowiednio długim kablem, który przez ten otwór wyjdzie, a przy miejscu postojowym na ścianie byłby tylko uchwyt pozwalający na powieszenie zwiniętego kabla.
e) Interesują mnie tylko ewentualne kwestie techniczne – formalne już mam ogarnięte.
Aktualnie pod rozwagę biorę następujące opcje:
a) allegro.pl/oferta/ladowarka-do-ladowania-ev-22-kw-t2-wallbox-8839934128
b) allegro.pl/oferta/nrgkick-20220-32a-light-7-5m-evse-22kw-typ-2-8927716177 - tu ta opcja z przełożeniem kabla przez otwór i łączenie się przez BT w celu odcięcia możliwości ładowania przez nieupoważnionych. Opcja nieco karkołomna ale – w zamian – jak będę potrzebował pojechać gdzieś dalej, gdzie nie będzie w pobliżu stacji ładowania to mogę ładowarkę zabrać ze sobą i mam do tego dużo przejściówek, z których mogę skorzystać – od standardowego gniazda z siłą po zwykłe 220V na jednej fazie
c) Ładowarka Wallbox Tesli + podłączenie w komórce przez elektryka włącznika sterowanego przez Wifi, który przełączałby przekaźnik (czy jak to się zwie dla prądu zmiennego) dający bądź odcinający prąd od ładowarki. Bo wallbox Tesli nie ma żadnej formy kontroli dostępu? Prawda?
Być może coś mi umyka, być może jest jakieś lepsze rozwiązanie?
Poradźcie proszę co czynić?
Mam dylemat związany z wyborem stacji ładowania pojazdów elektrycznych, którą chcę zainstalować przy moim miejscu postojowym w garażu podziemnym w bloku mieszkalnym.
To co jest dla mnie ważne to:
a) Muszę mieć możliwość kontrolowania dostępu do ładowania – miejsce jest dostępne dla obcych osób, a nie pragnę sponsorować ładowania. Najlepiej komórką (wifi, bluetooth) ale może być RFID.
b) Miejsce postojowe mam tak nieszczęśliwie, że kabel musi być długi aby sięgnąć do gniazda w samochodzie – 5,5m minimum
c) Ładowarka obsługuje 3 fazy 11kw (stacja może być mocniejsza ale musi mieć możliwość konfiguracji i ograniczenia do 11kw, ponieważ przyłącze mam 12 kw)
d) Bezpośrednio przy moim miejscu postojowym mam swoją komórkę lokatorską i nie ma problemu, żeby umieścić tam część instalacji. Sama komórka ma na otwór, przez który może przejść kabel z wtyczką i dzięki temu mógłbym np. użyć mobilnej stacji ładowania z odpowiednio długim kablem, który przez ten otwór wyjdzie, a przy miejscu postojowym na ścianie byłby tylko uchwyt pozwalający na powieszenie zwiniętego kabla.
e) Interesują mnie tylko ewentualne kwestie techniczne – formalne już mam ogarnięte.
Aktualnie pod rozwagę biorę następujące opcje:
a) allegro.pl/oferta/ladowarka-do-ladowania-ev-22-kw-t2-wallbox-8839934128
b) allegro.pl/oferta/nrgkick-20220-32a-light-7-5m-evse-22kw-typ-2-8927716177 - tu ta opcja z przełożeniem kabla przez otwór i łączenie się przez BT w celu odcięcia możliwości ładowania przez nieupoważnionych. Opcja nieco karkołomna ale – w zamian – jak będę potrzebował pojechać gdzieś dalej, gdzie nie będzie w pobliżu stacji ładowania to mogę ładowarkę zabrać ze sobą i mam do tego dużo przejściówek, z których mogę skorzystać – od standardowego gniazda z siłą po zwykłe 220V na jednej fazie
c) Ładowarka Wallbox Tesli + podłączenie w komórce przez elektryka włącznika sterowanego przez Wifi, który przełączałby przekaźnik (czy jak to się zwie dla prądu zmiennego) dający bądź odcinający prąd od ładowarki. Bo wallbox Tesli nie ma żadnej formy kontroli dostępu? Prawda?
Być może coś mi umyka, być może jest jakieś lepsze rozwiązanie?
Poradźcie proszę co czynić?