Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 2010 - Osuszacz bije na max

20 Lut 2020 08:18 225 8
  • Poziom 6  
    Witam,
    Osuszacz zaczął bić tyle powietrze że spuszcza cały czas nadmiarem z boku. Na desce wyświetla komunikat: Niskie ciśnienie 14,9 bar.

    Wyświetla 4 aktywne błędy:

    - Vehicles wet tank air pressure MID 144 PID 46 FMI 0
    - Regeneration control MID 144 PSID 23 FMI 4
    - Air dryer governor MID 144 PSID 24 FMI 4
    - Regeneration status MID 1k44 PPID 312 FMI 7

    Wkład osuszacza był wymieniony przed zimą, ale nie była robiona kalibracja.
    Czy może wystarczy kalibracja?
    Czy to będzie poważniejszy problem?
  • Poziom 18  
    Odłącz przewód sterujący sprężarką gdy będziesz miał te maksymalne ciśnienie
    1. Jeśli jest w nim powietrze, a sprężarka cały czas pompuje - wymień głowiczkę
    2. Jeśli nie ma nim powietrza, a sprężarka pompuje - wymień lub napraw podstawę osuszacza
  • Poziom 23  
    Masz najprawdopodobniej uszkodzona cewke przy podstawie osuszacza
  • Poziom 21  
    Pierwsze co to sprawdź uzwojenie cewki ,jeśli jest w normie to zobacz czy po napompowaniu powyżej 12,5bar pojawiają się na kostce do cewki napięcie. Jeśli nie sprawdź instalacje lub przyczyną może być czujnik który odczytuje wartość ciśnienia.
  • Poziom 6  
    Kolego maxerm, który to jest czujnik?
  • Poziom 21  
    mariusz_e napisał:
    Kolego maxerm, który to jest czujnik?


    Musisz zdjąć plastiki nad pedałami , a czujnik znajduje się nad pedałem gazu tak po prawej stronie trochę schowany. Czujnik jest wkręcony w taką małą aluminiową kostkę do której dochodzi jeden cienki tekslan.
  • Poziom 6  
    Dziękuję za podpowiedzi.
    Przyczynę już znalazłem. Utleniony był czarny przewód zasilający, tak około 10 cm od przyłącza do cewki.
  • Poziom 23  
    Czasami nikt nie widzi przycisku pomocny post ale.
  • Poziom 21  
    Teraz uzupełnie odpowiedzi zakładającego post 😁
    Brak zasilania na pinie 4 ,kolor przewodu czarny ( zasilanie 24v z bezpiecznika F06 (5A)) . Przyczyną był utlenionych przewód.
    Sam się chyba oznaczę 😂