Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polonez caro plus 1,4 rover

marniu 27 Sep 2005 19:22 3538 4
  • #1
    marniu
    Level 25  
    Witam więc tak nie bardzo wiem gdzie mogłem ten temat zamieścić to zamieszczam tutaj , ewentualnie prosze moderatorów o przeniesienie do odpowiedzniego działu !

    zaczne od tego że mam do kupna Poloneza Caro Plus z silnikiem ROVERa 1,4 16 V z gazem z 1997r. (cena 3900 pln do negocjacji) chciałbym wiedziec czy warto nabyc tego Plusika z tym silnikiem i czego moge się po nim spodziewać czy jest awaryjny i jak drogie są naprawy (odpukać) , na co mam zwrócic szczególna uwage przy zakupie !

    jesli ktos z forumowiczów posiada takie autko to prosze o jakies informacje , słyszałem rózne opinie jedne dobre drugi złe , kazdy mówi co innego

    z góry dzieki za co kolwiek

    pozdrawiam marniu
  • #2
    007Daniel
    Level 14  
    jaki gaz ma to auto?
    jesli silnik w bdb stanie to ok ale jesli silnik juz jest w stanie srednim to uwazaj bo ceny do tego "urzadzenia" sa naprawde drogie (wkoncu to Rover).
    Co do standardowych usterek polonezow to: z rzeczy mechanicznych most most i jeszcze raz most hehehe. poza tym koncowki drazkow kierowniczych, regulacja swiatel ( w zyciu nie widzialem sprawnej :D )
    Co do karoserii to niestety przykro sie o tym mowi ale rdza jest dodawana w standardowym wyposazeniu: nosek, spody drzwi, progi, klapa, maska.
    Jesli chodzi o wady fabryczne to z tego co pamietam. Atu mialy cieknaca tylna szybe (poczatkowe modele)

    Ogolnie wspominam ten pojazd z sentymentem i mimo tego ze wymienilem ci tu wszystkie chyba extremalne wady tego auta to pamietaj ze dobrze zagazowany i utrzymany polonez to duzy rozsadny samochod do jazdy z ktorego mozna miec wiele przyjemnosci. (duze i wygodne siedzenia ;) )

    w tej cenie jesli bezywpadkowy wydaje mi sie ze warto
  • #3
    marniu
    Level 25  
    Witam jaki ma gaz to jeszcze niewiem, sprzedawca zapewnia ponoc ze jest bezwypadkowy no ale nigdy nic nie wiadomo ! z tego co sam zauważyłem to progi były robione bo sa nie domalowane , a tak ogołnie wizualnie jest ok , nie wiem jeszcze co z silnikiem

    dzieki i prosze o jeszcze jakies opinie na temat silniczka

    pozdrawiam marniu
  • Helpful post
    #4
    007Daniel
    Level 14  
    glowne rzeczy na ktore musisz znac odpowiedz to:
    - czy rozrzad byl wymieniany (dosyc duzy koszt ewentualnej wymiany lub kosmiczny koszt w razie peknietego paska)
    - na jakim oleju jezdzi obecnie silnik - to tez wiele ci powie co do stanu silnika
    - sprawdz kompresje na cylindrach
    - pamietaj ze ewentualna naprawa glowicy to tez duzy koszt bo tu jest 16 zaworkow angielskich a nie polskich!
    - przy jezdzie zwroc uwage czy silnik nie ma tendencji do przegrzewania sie
    - zwroc tez uwage na prace silnika: na wolnych obrotach rowna i cicha oraz pamietaj ze silniki te lubia byc wyzej niz standardowo krecone - to ich zywiol obroty i tam nie ma mowy o tym zeby silnik ten sie "jąkał"
    po wiecej radzil bym pytac specow od polonezow do ktorych i ja pare lat temu nalezalem i mam nadzieje ze na forum www.fso.ptk.prv.pl znajdziesz wiele porad co jak i dlaczego.

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    ale pamietaj zeby most byl zdrowy bo zartowalem sobie pare postow wyzej a to wcale nie jest smieszne bo po 103 koniami one o wiele szybciej padaly. Sam mialem 1,6 GLE po wielu modyfikacjach (nie powiem ile horsow) i mosty musialem zmieniac raz na rok. A dodam ze nie nalezalem do tych co pala gume.... poprostu ta konstrukcja nie wyrabiala takiej mocy.
  • #5
    marniu
    Level 25  
    Witam odpuściłem sobie tego poloneza i temat uważam za zamknięty

    pozdrawiam marniu