Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen c5 3.0 v6 mk1 - Ciągłe uszkodzenia mapsensora

20614hdi 20 Feb 2020 14:13 774 6
  • #1
    20614hdi
    Level 9  
    Witam,

    Piszę już ogarnięty zwątpieniem, że znajdę rozwiązanie problemu.
    Posidam cytryne 3.0 v6 z instalacją gazową lpg tech ze sterownikiem tech 516.
    Problem jest taki, że znikąd padają mi mapsensory, mam dwa nowe, które co chwilę wracają na serwis bo wysiadają. Objawia się to następująco:
    Jak jest słaby akumulator, buzzer aktywny i przy odpalaniu samochodu pali bezpiecznik 4A, a jak nie spali to uszkadza się mapsensor i nie widzi ciśnienia gazu.
    Ostatnio jechałem, zatrzymałem się przed pasami i lekko ruszając usłyszałem zapiszczenie buzzera i już po czujniku.




    Ktoś orientuję się gdzie może leżeć przyczyna? Byłem u dwóch gazowników oni w uparte, że to chińskie czujniki sprzedawane przez polskich dystrybutorów. Ale odkąd kupiłem auto miałem prawdopodobnie czujnik PTS01 od nowości instalacji z 2011r, kupiłem taki sam jak i staga PS-04. Obydwa wysiadły. Dodam, że nawet włożyłem raz na próbę (wiem tak się nie robi) bezpiecznik 7,5A tak samo go paliło. Gdzieś jest zwarcie, ale dlaczego objawia się w tak głupi sposób i w którym miejscu.

    Na czerwono zaznaczony o, który bezpiecznik chodzi.

    citroen c5 3.0 v6 mk1 - Ciągłe uszkodzenia mapsensora
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    20614hdi
    Level 9  
    Wczoraj przeglądałem instalacje. Wyciągnąłem nawet sterownik lpg nic podejrzanego nie znalazłem. Na dniach zakładam inny reduktor i zobaczę przewody od elektrozaworu aż do butli. Masę poprawiłem bo w mojej wiązce przy sterowniku był fabryczny bubel na jednym klipie. Teraz wystarczy, że autem przekroczę 3k/4 obrotów i pali bezpiecznik 4.5A.
    Anomalie zaczęły się po tym jak wymieniłem wtryskiwacze na złote hany, z zielonych i wymieniłem reperaturke reduktora i wyczyściłem elektrozawór. Kiedyś problem też był, ale nie w takim stopniu, że przy lekkim bucie pali w/w bezpiecznik. Raz jeszcze rozbiorę odcinek instalacji do wtyskiwaczy. Pamiętam, że przy kalibracji w trybie tech miałem komunikaty o zwarciu na wtryskiwaczach lecz w standardowym algorytmie kalibracja przeszła.
  • #4
    psooya
    Level 38  
    Jesteś pewny że pali ten bezpiecznik a nie od wtrysków? Gdzieś masz przetarta wiązkę lub zle zaizolowane łączenie w niej. Może być za maly bezpiecznik na wtryski. Zakładając prad w piku 4A na wtryskiwacz i zapętlenie 4 wtrysków minimalny bezpiecznik 12A. Prąd ciągły wyniesie około 8A.
  • #5
    20614hdi
    Level 9  
    psooya wrote:
    Jesteś pewny że pali ten bezpiecznik a nie od wtrysków? Gdzieś masz przetarta wiązkę lub zle zaizolowane łączenie w niej. Może być za maly bezpiecznik na wtryski. Zakładając prad w piku 4A na wtryskiwacz i zapętlenie 4 wtrysków minimalny bezpiecznik 12A. Prąd ciągły wyniesie około 8A.


    Tak jestem pewien. Wystraczy, że przygazuje na jalowym i po bezpieczniku. Kiedyś wsadziłem nieświadomy 10a. I już go nie paliło, ale spalało mapsensory.
  • #6
    Megawe
    Level 34  
    MAP sensor ma zasilanie 5V i podaj to napięcie przez stabilizator 5V nie rozwiąże to problemu ale powinno zapobiec paleniu MAP sensorów.
    Pomiary oscyloskopowe pomogły by znaleźć przyczynę.
  • #7
    20614hdi
    Level 9  
    Nie wiem, może głupio myślę. Ale zmierzyłem przejście miernikiem na końcówkach elektrozaworu reduktora i jest między nimi przejście. Czy nie powinno być tak, że tego przejścia nie ma i to oznacza zwarte przewody?