Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso

21 Lut 2020 00:30 120 1
  • Poziom 2  
    Cześć.

    Kupiłem silnik do sterowania linką gazu marki Denso MX100300-1170 z Accorda 1.8 z 1998 roku. Fabrycznie to jest sterowane modułem od Hondy jednak ja chcę ten silniczek sterować przez mikrokontroler. Macie pomysł czym to się steruje? PWM? Napięciem analogowo? I ewentualnie ile mocy trzeba by sterować czymś takim? Normalnie przepustnica stawia dość duży opór bo tam sprężyny są dość mocne więc obstawiam, że całkiem niemało.

    Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso

    Jak trzeba mogę miernikiem pomierzyć, które styki z czym się łączą albo jaką mają oporność ale sprawdzanie wszystkich kombinacji wolałbym sobie zostawić na koniec i w ostateczności. Na początek wolę kierować się radami od osób co mają pojęcie w temacie.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Jak zwykle po wrzuceniu postu na forum, nagle mnie olśniło jak szukać i udało mi się znaleźć na YouTube filmik ilustrujący jak sprawdzić czy moduł działa. Niestety nie mogę dodać linka do więc podaję namiary youtube/y1yX6hZjWAI?t=1265 (nazwa to Honda Cruise Control Troubleshooting and Combination Switch Replacement Accord 2.4L 2004) w 21 minucie jest omawiany moduł na tapecie.

    Ale gdyby kiedyś w przyszłości filmik był niedostępny lub ktoś nie zna angielskiego to w skrócie. Moduł ten posiada zwykły silnik z sprzęgłem elektromagnetycznym. Można sobie ten moduł w łatwy sposób podłączyć i przetestować. W kwestii samych przewodów i ich oznaczeń. Pierwszy przewód to masa do sprzęgła, drugi to plus do sprzęgła, trzeci i czwarty to zasilanie silnika elektrycznego i tutaj jest fajna sprawa, bo silnik ten sterujemy jak dowolnym silnikiem DC np jak silnikiem podnoszenia szyb w aucie. W zależności od kombinacji plus minus silnik poluzowywuje linkę lub ją naciąga. Tyle w teorii, nie jestem pewien jak to wygląda jeszcze w praktyce ale temat uznaję za zamknięty.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 2  
    Cześć.

    Kupiłem silnik do sterowania linką gazu marki Denso MX100300-1170 z Accorda 1.8 z 1998 roku. Fabrycznie to jest sterowane modułem od Hondy jednak ja chcę ten silniczek sterować przez mikrokontroler. Macie pomysł czym to się steruje? PWM? Napięciem analogowo? I ewentualnie ile mocy trzeba by sterować czymś takim? Normalnie przepustnica stawia dość duży opór bo tam sprężyny są dość mocne więc obstawiam, że całkiem niemało.

    Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso Honda Accord Silnik Tempomatu - Jak uruchomić silnik tempomatu marki Denso

    Jak trzeba mogę miernikiem pomierzyć, które styki z czym się łączą albo jaką mają oporność ale sprawdzanie wszystkich kombinacji wolałbym sobie zostawić na koniec i w ostateczności. Na początek wolę kierować się radami od osób co mają pojęcie w temacie.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Jak zwykle po wrzuceniu postu na forum, nagle mnie olśniło jak szukać i udało mi się znaleźć na YouTube filmik ilustrujący jak sprawdzić czy moduł działa. Niestety nie mogę dodać linka do więc podaję namiary youtube/y1yX6hZjWAI?t=1265 (nazwa to Honda Cruise Control Troubleshooting and Combination Switch Replacement Accord 2.4L 2004) w 21 minucie jest omawiany moduł na tapecie.

    Ale gdyby kiedyś w przyszłości filmik był niedostępny lub ktoś nie zna angielskiego to w skrócie. Moduł ten posiada zwykły silnik z sprzęgłem elektromagnetycznym. Można sobie ten moduł w łatwy sposób podłączyć i przetestować. W kwestii samych przewodów i ich oznaczeń. Pierwszy przewód to masa do sprzęgła, drugi to plus do sprzęgła, trzeci i czwarty to zasilanie silnika elektrycznego i tutaj jest fajna sprawa, bo silnik ten sterujemy jak dowolnym silnikiem DC np jak silnikiem podnoszenia szyb w aucie. W zależności od kombinacji plus minus silnik poluzowywuje linkę lub ją naciąga. Tyle w teorii, nie jestem pewien jak to wygląda jeszcze w praktyce ale temat uznaję za zamknięty.