Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - Nie odpala po wymiana licznika, reset IPC w opcomie

21 Lut 2020 13:51 756 17
  • Poziom 9  
    Witam
    Astra nie odpala po zresetowaniu IPC chińskim opcomem. Samochód to anglik, zakodowałem licznik europejski UPA-USB i pojawił się problem z możliwością programowania funkcji w liczniku przez co nie mogłem uruchamiać halogenów. Po kilkunastu próbach przeprogramowania zresetowałem IPC opcomem. Teraz nie mogę wejść w immobilizer, ponieważ wywala błąd że PIN jest niepoprawny i wywala błąd, że nie może skomunikować się z licznikiem ponieważ immobilizer jest niepoprawny. Nie posiadam starej pamięci z licznika od tego samochodu, więc nie mogę wgrać wcześniejszego softu do licznika. Macie jakieś pomysły co w tym momencie zrobić i skąd wziąć poprawny wsad z immo do licznika aby poprawnie się skomunikował? Samochód posiada Start stop i po wciśnieciu pojawia się tylko zapłon i nic więcej się nie da zrobić. Dlaczego w funkcji immobilizer nie uznaje pinu z samochodu? Licznik czyta pin, CIM też odczytuje pin poprawnie. Czy opcom uszkodził jakiś inny moduł? Próbowałem TECH2 (VXDIAG) wejść w IPC i tam całkowicie nie widział modułu.
  • Poziom 34  
    Jak zakodowałeś licznik UPA-USB?Zrobiłeś kopie? a stary zegar posiałeś?Dużo tu niejasności albo robisz po kimś lub coś w ten deseń.
  • Poziom 35  
    Po kilkunastu próbach pozostaje laweta do fachowca .Kabelek z Chin nie dał rady , zepsułeś wszystko co mogłeś z tego miejsca nie ma szybkiego powrotu .Poza tym Upą nie koduje się żadnego zegara , można owszem odczytać zawartość eep i to by było na tyle . Podmiana wsadu i zegara na oryginalny nić tu już nie zmieni .
  • Poziom 34  
    kamyczek napisał:
    Po kilkunastu próbach pozostaje laweta do fachowca


    czuje ze tak się może skończyć,wydaje mi się ze autor wszystkiego nie powiedział albo chciał tylko o czyms zapomniał.

    samo to!!!!!

    dawix1496 napisał:
    Dlaczego w funkcji immobilizer nie uznaje pinu z samochodu?


    do tego nie ma się nijak bo to ten sam moduł i musi przyjąć jak jest OK

    dawix1496 napisał:
    CIM też odczytuje pin poprawnie


    Tak naprawdę to idzie się pogubiuć
  • Poziom 9  
    Immobilizer już działa, najprawdopodobniej coś z opcomem było nie tak i dopiero po zresetowaniu opcoma wchodzi w immo. Licznik do Astry J robiłem UPA i bez problemu śmiga. Więc teraz problem jest tylko taki że Opcomem nie mogę wejść w programowanie wariantów w IPC. Wgrałem oprogramowanie z innego licznika, wpisałem PIN i VIN i przebieg odczytuje, ale przycisk Start Stop nie działa poprawnie i załącza tylko zapłon. Jak to wszystko do siebie zakodować?
  • Poziom 35  
    Oryginalny op-com koduje zegar chinol raz że jest nielegalny , dwa że nie obsługuje poprawnie wielu funkcji .
    Poza tym to że się komunikuje z immo nie oznacza że auto odpali nawet na oryginalnym zegarze ale to już insza inszość ;)
  • Poziom 9  
    Za brak odpalania najprawdopodobniej jest odpowiedzialny sterownik silnika, gdyż po wejściu w niego wyświetla się błąd CIM (Steering Column module) wrong environment identifier oraz wrong transponder key. Dlaczego ECU nie widzi poprawnie CIM oraz kluczyka? Kluczyk normalnie włącza zapłon i wyświetla się że jest poprawnie zakodowany.
  • Poziom 35  
    Jesteś pewny tego co piszesz , wiesz co oznacza ten błąd i jaki jest powód jego wystąpienia . Z całą pewnością to co piszesz i robisz to równia pochyła w kierunku lawety do serwisu , z wiedzą którą posiadasz , choć lepiej było by napisać bez wiedzy , po prostu nie zrobisz już nic .Moja rada jest taka nie grzeb bo się pogrążasz i każdą kolejną próbą podrażasz koszt naprawy .
  • Poziom 16  
    dawix1496 napisał:
    Za brak odpalania najprawdopodobniej jest odpowiedzialny sterownik silnika, gdyż po wejściu w niego wyświetla się błąd CIM (Steering Column module) wrong environment identifier oraz wrong transponder key. Dlaczego ECU nie widzi poprawnie CIM oraz kluczyka? Kluczyk normalnie włącza zapłon i wyświetla się że jest poprawnie zakodowany.

    Wrong environment identifier - jak sama nazwa brzmi, wskazuje na błąd środowiskowy B3901. Blat był ruszany więc odpowiedź jest powiązana z tym błędem. UPA-USB używam do odczytu eepromu w celu uzyskania PIN i nic więcej tam nie grzebię - w szczególności jak to jest "chiński klon".
    Jak zmieniasz IPC na inny to najpierw, trzeba go wylogować wpisując PIN dawcy, zaprogramować VIN itd.
    Dla przykładu w Vectra C przy wymianie IPC gdy padła elektronika - wystarczy wylutować eeprom ze swojego, wylutować eeprom z dawcy i zamienić je - ma działać po złożeniu, podpięciu licznika bez interwencji OP-COM bo w eepromie siedzi przebieg, VIN, PIN.

    Wracając do Twojego problemu - wiem, że chciałeś zrobić to na własną rękę ale przy aktualnym problemie poszukaj w okolicy osoby/warsztatu, która ma oryginał OP-COM, TECH2, a jak chcesz namiar na zaufanego człowieka, który nie raz reanimował mi auta gdzie inni nie dawali szans to odezwij się do Jokerro (nie chcę być tu złośliwy ale lawetę ma na stanie, z Kielc do Mielca ok 100 km).
  • Poziom 9  
    F50 napisał:
    dawix1496 napisał:
    Za brak odpalania najprawdopodobniej jest odpowiedzialny sterownik silnika, gdyż po wejściu w niego wyświetla się błąd CIM (Steering Column module) wrong environment identifier oraz wrong transponder key. Dlaczego ECU nie widzi poprawnie CIM oraz kluczyka? Kluczyk normalnie włącza zapłon i wyświetla się że jest poprawnie zakodowany.

    Wrong environment identifier - jak sama nazwa brzmi, wskazuje na błąd środowiskowy B3901. Blat był ruszany więc odpowiedź jest powiązana z tym błędem. UPA-USB używam do odczytu eepromu w celu uzyskania PIN i nic więcej tam nie grzebię - w szczególności jak to jest "chiński klon".
    Jak zmieniasz IPC na inny to najpierw, trzeba go wylogować wpisując PIN dawcy, zaprogramować VIN itd.
    Dla przykładu w Vectra C przy wymianie IPC gdy padła elektronika - wystarczy wylutować eeprom ze swojego, wylutować eeprom z dawcy i zamienić je - ma działać po złożeniu, podpięciu licznika bez interwencji OP-COM bo w eepromie siedzi przebieg, VIN, PIN.

    Wracając do Twojego problemu - wiem, że chciałeś zrobić to na własną rękę ale przy aktualnym problemie poszukaj w okolicy osoby/warsztatu, która ma oryginał OP-COM, TECH2, a jak chcesz namiar na zaufanego człowieka, który nie raz reanimował mi auta gdzie inni nie dawali szans to odezwij się do Jokerro (nie chcę być tu złośliwy ale lawetę ma na stanie, z Kielc do Mielca ok 100 km).


    Ogarnąłem problem sugerując się wpisem na innym forum o wymianie CIM, zresetowałem wszystkie moduły UEC, REC, IPC i zakodowałem je ponownie a w międzyczasie w TECH2 zmieniłem ustawienie w CIM na skrzynie Manualną (chiński opcom przestawił na automat i a po próbie przeprogramowania nic się nie zmieniało, przez co źle działał przycisk start stop) i wszystko działa i nie ma żadnego błędu, po prostu nie wiedziałem że po wymianie jednego modułu trzeba resetować wszystko po kolei i programować od nowa, niestety bez próbowania i uczenia się nie zdobędę tej wiedzy, którą posiada kolega kamyczek, który zapewne zrobiłby to wszystko szybciej i sprawniej bez pytania na forum. Na szczęście nie wydałem ani złotówki na naprawę, a wiedza którą przy tym zdobyłem na pewno mi pomoże w przyszłości i nie będę musiał zadawać bezsensownych pytań na które i tak uzyskałbym odpowiedź - laweta/serwis. A co do chińskich rzeczy to na czymś się trzeba nauczyć, żeby potem pokupować oryginały.

    Według mnie UPA usb (z dodatkowym zasilaniem) działa bardzo dobrze na tych pamięciach co odczytywałem i programowałem, jedynie miał problem z pamięcia M35080 i jej całkowitym czyszczeniem, ale zawsze można po prostu kupić nową pamięć i na nią wgrać wsad bo nie jest to ogromny koszt.

    Dzięki za pomoc! Pozdro!
  • Poziom 12  
    Dzięki dawix1496 pomogłeś mi.
    Tym "wiem, ale nie powiem" już dziękujemy.
  • Poziom 35  
    Po prostu trzeba sobie zdawać sprawę że oryginalny op-com dzieli przepaść od OP-klona który można kupić w Chinach . To że program robi podstawowe rzeczy ,nie oznacza że będzie działał tak jak oryginał i zazwyczaj nie działa . Jeśli masz TECH2 mogłeś całą procedurę wymiany zrobić tym urządzeniem , poza odczytaniem pinu z licznika UPĄ nie ma w zasadzie sensu z niczym więcej kombinować . Klon op-coma to jakaś z przedpotopowych wersji obecny oryginał obsługuje auta do 2020 i znacznie więcej modułów Moim zdaniem to jedno z lepszych urządzeń do obsługi aut marki opel .Zdecydowanie odradzam używanie klonów w warsztacie bo kosztuje to słono .
  • Poziom 35  
    A o co dokladnie pytasz to co robilem to zrobił nie miałem problemu . To czego brakuje sukcesywnie trafia do programu .
  • Poziom 38  
    kamyczek napisał:
    A o co dokladnie pytasz to co robilem to zrobił nie miałem problemu . To czego brakuje sukcesywnie trafia do programu .

    Która wersja Polska jest ostatnia?
  • Poziom 35  
    Wersja polska 160115A ale fejs działa na,wersji polskiej i angielskiej więc można używac ostatniej dostępnej wersji .
  • Poziom 19  
    Witam dołączę do tematu miałem ostatnio problem z Corsa D,po wymianie akumulatora migala kontrolka immo i nie odpalał kupiłem op-com v1.78 I co najśmieszniejsze udało się zrestartować IPC BCM oraz dodać klucze.Oprogramowanie w wersji Polskiej nie łączyło się z niektórymi modułami ciągle jakieś błędy,dopiero w wersji Angielskiej działał bez zająknięcia.Są klony i klony klonów jak to się mówi w Aso chcieli od razu aktualizować moduły przez obd2 i online bo na tego typu przypadek wg ich sprzętu jakaś poprawka jest.Także przy odrobinie wiedzy trzeba się jakoś ratować.
  • Poziom 35  
    Z ASO sprawa wygląda tak że nikt kto ma wiedzę i umiejętności nie będzie pracował za jałmużnę która tam płaca , tylko założy własny warsztat . Jedyna przewaga to dostęp do informacji i niektórych rzeczy online bo reszta sprowadza się chyba tylko do do tego że ten na miejscu potrafi wyłączyć i włączyć wtyczkę do testera i kliknąć kilka przycisków . Serwisy niezależne mogą korzystać z innych urządzeń , i znacznie większej wiedzy i tu jest już po ptokach ...