Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault T,VOLVO FH4 - Podstawa osuszacza APM, komunikacja,zasada działania.

21 Lut 2020 21:28 120 3
  • Poziom 3  
    Witam

    Zakupiłem ostatnio na Allegro przewód diagnostyczny do diagnozowania podstawy osuszacza powietrza do Renault i VOLVO EURO 6(kabel wpinamy do podstawy, podajemy zewnętrze zasilanie z akumulatora i wpinamy się w tester). Byłem trochę sceptyczny do zasady komunikacji za pomocą tego kabla,bo jak mi wcześniej było wiadomo komunikacja z tą podstawą odbywa się poprzez sterownik VMCU i nie myliłem się, za pomocą tego kabla nie można zdiagnozować tej podstawy z ominięciem instalacji w aucie. Nie jest to problem jaki chciałem poruszyć,bo byłem na to przygotowany :). Coś co mnie zdziwiło to to, że podstawa się nie odzywa po podaniu napięcia przez ten kabel(sprawdziłem zasilania i są dobrze podłączone) Wcześniejsza wersja APM w euro 5, po podaniu zasilania, pracowała nawet wyciągnięta z auta na stole warsztatowym a ta się nie odzywa.

    Pytanie jest takie - czy ona potrzebuje, mieć podpięty sterownik VMCU,by po CAN-IE wzbudził ją do pracy ?

    Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 21  
    Kolego zajmujemy się regeneracją pneumatyki hamulcowej w samochodach ciężarowych i przerabialiśmy ten temat 😂 . Napiszę ci w skrócie bo temat rzeka . Zapomnij że uruchomisz to na stole , ale owszem nr. ID zmienisz i zaprogramujesz i tylko tyle. Potrzebujesz praktycznie wszystkie sterowniki nawet od durnej klimy 😂 czyli samochód na stole.......
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 3  
    A jak by wyłapać ramki CAN które nim sterują ? Mój znajomy kiedyś uruchamiał tak modulatory EBS z ciągnika na stole. Badał CAN, analizatorem logicznym , wyłapywał ramki sterujące modulatorem i uruchamiał go na stole. Jest to zadanie bardzo czasochłonne ale da się to zrobić. Próbowaliście tą metodą?
  • Poziom 21  
    Tak nic ci to nie da bo ten "zasraniec APM" co chwila komunikuje się prawie że wszystkim w samochodzie. Dla tego potrzebujesz praktycznie wszystko.