Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407Sw 1.8 - Montaż świateł dziennych

Albercik 321 23 Feb 2020 11:14 1164 18
Relpol
  • #1
    Albercik 321
    Level 25  
    Witam. Czy posiada ktoś schemat świateł przednich ( mijania, postojowe, przeciwmgłowe ) z Peugeota 407 SW 1.8 16V?
    Chcę zamontować światła dzienne z wykorzystaniem automatycznych świateł z czujnikiem zmierzchu.
  • Relpol
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Jak masz deko pojęcia o elektryce to schemat ci nie potrzebny, wystarczy probówka żarówkowa.
    Podłączenie w sposób w jaki chcesz jest banalnie proster, potrzebujesz tylko znaleźć przewód zasilający pozycyjne w reflektorze, do tego zasilanie dziennych i podłączone.
  • Relpol
  • #3
    Albercik 321
    Level 25  
    Chyba nie wiesz o czym piszesz.....
    Widziałeś kiedyś BSI/BSM w tym samochodzie? Mam siedzieć przy aucie z miernikiem czy próbnikiem, latać do środka, włączać i wyłączać światła postojowe, mijania, przeciwmgłowe i sprawdzać na którym kabelku mi się zaświeci probówka albo miernik wskaże napięcie? Nie po to piszę na tym forum. Mając schemat od razu wiem, w który kabelek celować. I nie muszę tracić kilku godzin, żeby sprawdzać od czego jest poszczególny kabelek W BSI/BSM.
    Ktoś ma mądrzejsze i bardziej konkretne odpowiedzi?
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Albercik nie grzeb lepiej w aucie bo z twoimi zdolnościami będziesz latać z buta😁
  • #5
    Albercik 321
    Level 25  
    Ty się nie martw o mnie. Jak sam nie wiesz jak to zrobić, to po prostu nie pisz, a nie nabijaj niepotrzebnie postów. napisałeś już dwa i żadnej sensownej odpowiedzi. Po prostu potrzebuję schemat i tyle. Jaki masz problem? Jak będę latał z buta to ja , a nie ty. Moje auto i ja je sobie zepsuję. Poza tym skąd zaraz takle podejście, że sobie nie poradzę? Jestem akurat elektrykiem i wiem do czego służą schematy, chyba w przeciwieństwie do ciebie...Ale wyjaśnię ci - po to ktoś wymyślił schematy, żeby wiedzieć jaki przewód gdzie i do czego leci. Po prostu są po to, żeby ułatwić robotę jak coś trzeba naprawić bądź w tym przypadku dołożyć.
    Szkoda tylko, że dzięki takim poradom jak twoje elektroda cierpi...Porada - nie masz schematu, nie znasz się - nie pisz. Tyle.
  • #7
    Ireneo
    Level 42  
    Dokładnie.Kilka godz nie trzeba szukać😀😀.
  • Helpful post
    #8
    F50
    Level 16  
    Albercik 321 wrote:
    Witam. Czy posiada ktoś schemat świateł przednich ( mijania, postojowe, przeciwmgłowe ) z Peugeota 407 SW 1.8 16V?
    Chcę zamontować światła dzienne z wykorzystaniem automatycznych świateł z czujnikiem zmierzchu.

    Coś takiego znalazłem u siebie.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Albercik 321 wrote:
    Jak sam nie wiesz jak to zrobić, to po prostu nie pisz, a nie nabijaj niepotrzebnie postów. napisałeś już dwa i żadnej sensownej odpowiedzi.

    W pierwszym poście napisałem w jaki sposób podłączyć dzienne w tym aucie, nie trzeba kopać w żadnym BSM a tym bardziej w BSI bo kabel potrzebny jest jeden, to pozycyjne i znajdują się w kości reflektora, nie potrzeba do tego żadnych przeciwmgielnych, mijania drogowych itd . Mój post zrozumie bez problemu 99% osób minimalnie rozeznanych w elektryce samochodowej,ty jednak jesteś w tym 1 procencie którzy braki wiedzy rekompensują cwaniactwem i awanturnictwem. A poza tematem-w elektryce samochodowej siedzę już ponad 25 lat :D
  • #10
    Albercik 321
    Level 25  
    Wszystko ok. Rozumiem cię. Tylko że ja nie chcę zrobić druciarstwa z postojówkami tylko chcę to mieć zrobione porządnie. Tak jak są oryginalne w innych samochodach - włączasz silnik, włączają się dzienne. Włączasz mijania lub robi się ciemno, dzienne się wyłączają. W Peugeocie 407 mam czujnik zmierzchu. Mam też automatyczne światła mijania, których obecnie nie wykorzystuję, bo i tak trzeba jeździć cały czas na włączonych mijania albo dziennych. I chcę ten czujnik zmierzchu wykorzystać podłączając do niego nie mijania, a dzienne.
    Dlatego potrzebowałem schemat, żeby wiedzieć gdzie jest jaki przewód przy BSI. Bo sam moduł też będzie przy BSI a do tego nie będę musiał ciągnąć kabli przez pół komory silnika, a wszystko ograniczy się do BSI.
    Do modułu muszę podłączyć stały plus, plus od mijania, plus po stacyjce i masę. Do tego muszę jeszcze albo zamienić przekaźnik świateł oryginalny, który jest zwierny na zwierno-rozwierny albo dołożyć drugi zwierny, żeby wykorzystać czujnik zmierzchu. Do tego musiałbym mieć plus nie po stacyjce tylko plus po włączeniu silnika.
    Schemat samych świateł już mam. Pozostał tylko problem z plusem po stacyjce albo z plusem po włączeniu silnika. Myślę, żeby się podłączyć pod zasilanie pompy wspomagania. Tylko nie wiem, czy to dobry pomysł, bo pompa leci po CAN. I nie wiem, czy mogę ten plus z pompy wykorzystać. Chyba, że jako doświadczony elektryk samochodowy wiesz, gdzie pod maską jest bplus ze stacyjki bądż po włączeniu silnika. Dodam jeszcze, że nie jest łatwe szukanie z probówką czy miernikiem, bo auto ma system uśpienia po minucie. Więc na każdy przewód lub bezpiecznik potrzebuję ponad minutę czasu. Jak liczyć wszystkie bezpieczniki to wyjdzie dość sporo straconego czasu. A do tego trzeba jeszcze doliczyć razy trzy, bo muszę szukać zasilania po stacyjce, po włączeniu silnika i żeby gasło po wyłączeniu silnika.
    Jak widzisz jak chciałbyś to zrobić porządnie, bez druciarstwa z postojówkami to nie ma 10 minut, jak nie masz schematu.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Przecież czujnik zmierzchu będzie działał bez żadnych przeróbek,podłączasz dzienne do zasilania,po wzroście napięcia dzienne załączą się(oczywiście dzienne z modułem kontroli napięcia czyli praktycznie każde markowe) gdy włączysz światła lub zrobi to czujnik,dzienne wyłączą się bo otrzymają sygnał włączenia pozycyjnych-cała filozofia.
  • #12
    Albercik 321
    Level 25  
    No i problem widzisz w tym, że za bardzo filozofujesz... Zamiast konkretnie pomóc. No ale jak tu pomóc, jak się nie wie jak...Mój moduł nie ma żadnej niestety kontroli napięcia. W Peugeocie 407 ( i kilku innych markach i modelach ) nic by to nie dało, bo zasada działania alternatora jest nieco inna niż standardowo. No ale jesteś przecież elektrykiem, więc powinieneś wiedzieć...Zatem dziwne, że mi podsunąłeś rozwiązanie ze wzrostem napięcia...No i z tymi pozycyjnymi też namieszałeś, bo czujnik zmierzchu włącza nie pozycyjne, a pozycyjne wraz z mijania. A to jest ważna różnica. Dlatego też m.in. w 407 moduł dziennych musi być najzwyklejszy, z przekaźnikiem który przełącza światła po włączeniu mijania.
    No i szkoda, że się tylko chwalisz, że jesteś elektrykiem, a nic za bardzo nie pomagasz i za dużo dyskutujesz. Z twoja pomocą to zaplanowanie roboty tydzień wcześniej, to mało..Chcę się za to wziążć w sobotę, ale nie wiem, czy do soboty znajdę na tym forum jakąś pomoc.
    Ale przejdźmy do konkretów - skoro jesteś tym elektrykiem samochodowym, to zapewne wiesz ( i schemat ci do tego nie jest potrzebny ), gdzie pod maską jest plus po stacyjce, albo plus po uruchomieniu silnika. Jeżeli jest jak piszesz, to proszę, odpowiedz na moje proste, dla ciebie, pytania. Bez żadnych w twoim stylu porad typu pojedź do elektryka, nie ró tego sam, bo nie umiesz itd. Pokaż, jakim jesteś elektrykiem - czy umiesz pomóc, czy tylko pisać.
  • #13
    Albercik 321
    Level 25  
    No i tak oto nasz elektryk samochodowy poległ z Peugeotem 407. Jak nie druciarstwo to nic...
  • #14
    vorlog
    Level 38  
    A jak myślisz, komu chce się pomagać osobnikowi, którego 90% zawartości postów polega na obsikiwaniu nogawek interlokutora?
    Co do światełek- czemu nie zapytasz na forum, gdzie ludzie znają takie tematy od podszewki, np. Peugeot Klub Polska?
    Tylko tam odpuść sobie ton wypowiedzi, to może ktoś Cię potraktuje poważnie...
    V.
  • #15
    Albercik 321
    Level 25  
    A jak inaczej potraktować odpowiedzi na tym forum? Jak myślisz? Zadałem konkretne pytanie i co? Odpowiedź elektryka samochodowego - robię to w 10 minut....Tylko, że takiego druciarstwa to raczej mało kto chce robić w swoim aucie...Takie druciarstwo to pamięta czasy maluszków i Polonezów. A jak chcę zrobić coś porządnie i proszę o radę, to niestety nie ma kto pomóc...
    Zastanawia mnie sens tego forum - ktoś przychodzi po pomoc, i jedyna pomoc jaką dostaje, to porada, żeby pojechać do mechanika. ewentualnie porada doświadczonego 25 letnim stażem elektryka, jak to podrutować. Kto w dzisiejszych samochodach montuje światła dzienne z postojowymi???? A potem się okazuje, że elektryk z 25 letnim doświadczeniem nie umie zrobić porządnie świateł dziennych w tak prostym Peugeocie...A wystarczyłoby, żeby ów elektryk ( oczywiście jeżeli jest tym, kim się podaje ) zerknął do schematu i napisał, albo po prostu schemacik zapodał na forum. Bo każdy szanujący się elektryk samochodowy wie, że schematy to podstawa, bo bez nich można nieźle namieszać w aucie. No i każdy szanujący się elektryk samochodowy ma dostęp do schematów.
    Ehhh, szkoda gadać i szkoda nerwów na to forum...
  • #16
    vorlog
    Level 38  
    Albercik 321 wrote:
    Zastanawia mnie sens tego forum - ktoś przychodzi po pomoc, i jedyna pomoc jaką dostaje, to porada, żeby pojechać do mechanika. ewentualnie porada doświadczonego 25 letnim stażem elektryka, jak to podrutować. Kto w dzisiejszych samochodach montuje światła dzienne z postojowymi???? A potem się okazuje, że elektryk z 25 letnim doświadczeniem nie umie zrobić porządnie świateł dziennych w tak prostym Peugeocie...A wystarczyłoby, żeby ów elektryk ( oczywiście jeżeli jest tym, kim się podaje ) zerknął do schematu i napisał, albo po prostu schemacik zapodał na forum. Bo każdy szanujący się elektryk samochodowy wie, że schematy to podstawa, bo bez nich można nieźle namieszać w aucie. No i każdy szanujący się elektryk samochodowy ma dostęp do schematów.
    Ehhh, szkoda gadać i szkoda nerwów na to forum...

    Trzeba to było wysmarkać nosem :D
    Jesteś masochistą czy jaka cholera? Nie uzyskuję pomocnej odpowiedzi to szukam gdzie indziej, nie marnuję klawiatury i czasu na pitolenie jaki to jestem nieszczęśliwy i z jakimi penisami wokół mam do czynienia, bo guano to kogo obchodzi...
    TO NIE JEST FORUM SPECJALISTÓW OD PEUGEOTA! Kleisz waść? :)
    Poleciłem Ci PeugeotKlub bo sam z niego korzystam, równie dobrze możesz pogrzebać na forach Citroena, bo C5 jest bardzo podobny i może tam ktoś coś takiego już robił.
    V.
  • #17
    Albercik 321
    Level 25  
    Chłopie, nie spinaj się, bo ci spermy zabraknie....Napisałem tylko jakich to elektryków na elektrodzie mamy. Samo druciarstwo i tyle. Po co to forum w ogóle istnieje? I nie chodzi tylko o mój temat. Takich jest całe mnóstwo. Jest konkretne pytanie, a temat ciągnie się dniami, bez żadnej konkretnej odpowiedzi.
    A jeżeli to nie forum specjalistów od Peugeota, to po co się w ogóle odzywasz? Po co się odezwał pseudo elektryk samochodowy z druciarstwie, co robi światła dzienne w 10 minut...Sami fahofcy....Temat do zamknięcia, bo pomocy na tym śmiesznym forum i tak nie było i nie będzie...