Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Ignis 2007r 1.3 benzyna \gaz - gaśnie zaraz po odpaleniu

surag1 26 Feb 2020 14:15 1584 46
  • #1
    surag1
    Level 5  
    Pomocy
    Gaśnie zaraz po odpaleniu obojętnie czy zimny czy gorący.
    Wymieniłem świece, kable, przeczyściłem przepustnice, wyczyszczone krokowy,
    Gdy dojeżdźam do skrzyżowania gaśnie. Na komputerze błąd C1120. :cry:
  • #3
    surag1
    Level 5  
    Niewiem co to PB?
    Gąśnie na paliwie i Gaz musze ciagle gazować
  • #4
    maiami
    Level 23  
    PB to benzyna
    Auto odpala na benzynie czy wtedy też gaśnie?
  • #5
    surag1
    Level 5  
    Pierszy raz odpali na beznzynie ale zaraz gasnie,ponownie odpali i gazuje i jakosc po rozgrzaniu sie jedzie a gdy tylko nie gazuje to gasnie
  • #7
    surag1
    Level 5  
    jedziłem nawet kilka razy po kilka dni na PB
  • #9
    surag1
    Level 5  
    Sprawdziłem kompresje to na jednym było 9
    Na pozostaych 11
  • #10
    maiami
    Level 23  
    surag1 wrote:
    jedziłem nawet kilka razy po kilka dni na PB

    skoro auto robi to na PB to nie jest winna instalacja gazowa, może problem leży w pompie paliwa ?
  • #12
    surag1
    Level 5  
    Może ktosc ma namiary na Mechanika do Suzuki z naciskiem na MECHANIKA.
    Podrawiam
  • #14
    surag1
    Level 5  
    Powiem tak ze byłem u Czterech mechaników kazdy miał inna werseje ostani powiedział ze moj silnik ma swoje zycie i skasował 100zł
  • #16
    E8600
    Level 40  
    Jeśli jest to silnik bez hydropopychaczy to do sprawdzenia luzy zaworowe o ile już nie zostały wypalone gniazda zaworowe, wówczas głowica do regeneracji.
    Silniki Suzuki nie lubią LPG a instalacja pewnie bez lubryfikacji chroniącej gniazda zaworowe.
  • #18
    maiami
    Level 23  
    E8600 wrote:
    instalacja pewnie bez lubryfikacji chroniącej gniazda zaworowe.

    Możesz wyjaśnić z zasadę działania lubryfikacji? bo z tego co się orientuje podajemy ją na zawory ssące a wypalają się wydechowe
  • #20
    E8600
    Level 40  
    Zaznaczam ekspertem nie jestem.
    Tu nie chodzi tylko o wypalanie; LPG się zbyt czysto spala (brak bardzo cienkich osadów/powłok na przylgniach zaworowych pełniących poduszkę bezpieczeństwa dla zaworów i gniazd). Z podobnego powodu dawniej stosowano benzynę "ołowiową" (czteroetylku ołowiu) bo zawory/gniazda były zbyt miękkie.
    Można się obyć bez tego ale wymagana jest częsta inspekcja luzów zaworowych, składu mieszanki oraz dobra instalacja LPG oraz gazownik który wie co robi. Zbyt uboga mieszanka to wolniejsze spalanie a wówczas mieszanka dopala się w jeszcze po otwarciu zaworu wydechowego i to powoduje wypalanie.

    Mówiąc wprost część silników ma za słabe zawory/gniazda pod LPG wówczas poprawnie założona lubryfikacja może wydłużyć okres eksploatacji silnika na LPG.
  • #21
    psooya
    Level 38  
    Co za brednie.
    Bogata dlugo, uboga szybko, porównaj ognisko i rozdmuchiwane ognisko - choćby kolor ognia.
    Nie osad chroni zawory choć mógłby gdyby tam był a z tego co wiem przylgnia jest zawsze czysta. Jest za cieplo przez co uwala gniazda zawory i tloki. Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Nie to nie była awaria gazu.
  • #22
    E8600
    Level 40  
    Przez przypadek kilknąłem pomocny post.
    psooya wrote:
    Bogata dlugo, uboga szybko

    Poszukaj czy aby na pewno nie są to:
    psooya wrote:
    Co za brednie.


    Cytat:
    "Dodatkowo uboga mieszanka spala się znacznie wolniej."
    https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Super...gaz-zaplon-w-silnikach-LPG,artykul,10348.html
  • #23
    psooya
    Level 38  
    Spala sie szybciej generując wyższa temperature bo zostaje tlen a on jest niezbedny do procesu spalania. Porównaj skład mieszanki palnej z wybuchowa. Która spala sie szybciej i ile ma paliwa?
    Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. I co? Sa nieomylni? Zaden nowy KWZ nie zabezpieczy zaworow przy zachowaniu mocy. Przestaw zaplon o 30 stopni moze nie ruszy zaworowy i z miejsca tez moze byc ciężko.

    Dodano po 6 [minuty]:

    E8600 wrote:
    Przez przypadek kilknąłem pomocny post.

    Zglosze by odklikneli spoko.
    Jak już dojdziesz do tego, że gazeo to nie wyrocznia to pogadamy.
    Trzeba pomyśleć a nie pisac co sie uslyszy. O gazie wiem raczej wiecej niż jego producent. Mam rozwiazania problemów jakich nikt nie ma m.in. p2096 kia Hyundai, zawory toyota lexus jakies tam fiatowskie problemy. Oczywiście nadal sie uczę robiąc tylko zgony gazownicze - czytaj gazownik rozkłada ręce.
  • #24
    surag1
    Level 5  
    Panowie z Elektrody pytanie brzmi gdzie moge to zrobic? bo tam gdie mieszkam nie ma fachowców?
    Uzyje jedną odpowiedz od mechanika auto stało u niego dwa dni.... zapytałem sie go co z autem odpowiedział ze nie wie, stwierdził ze "silnik ma swoje zycie " i 100zł sie należy.
  • #26
    surag1
    Level 5  
    Gadałem z Gazownikiem to jest winna silnika na paliwie.
    Jestem Zabrza
  • #28
    maiami
    Level 23  
    psooya wrote:
    Mokry zawor sie nie uszkodzi do puki jest mokry

    Jak zawór wydechowy ma go "namoczyć" lubryfikacja która jest podawana przez zawór ssący, jeszcze jedno pytanie co się dzieje z lubryfikacją jak wciśniemy pedał przyśpieszania do oporu?
  • #29
    psooya
    Level 38  
    Rozwiń umysł a nie kopiuj gazeo, forum, szkoleń, wiedzy nie sprawdzonej. Ja opanowalem silnik hybrydowy 3mz-fxe wiec wiem dokladnie dlaczego siadają. Nie dolewam benzyny ani lubry i nastał cud.
    Ja powiedziałem litr na 100km. Spróbuj i sprawdz potem hejtuj. Ja sie juz natestowalem wystarczająco duzo. Zadziala bo zajdzie inny proces niz "moczenie". Mala ilość chroni moczeniem duza......
    Uzyj wtrysku lubrowego bedzie i na wot i w turbo...
  • #30
    E8600
    Level 40  
    psooya wrote:
    Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku?

    Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot.

    psooya wrote:
    Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry.

    Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze to pozwala bezpiecznie obniżyć ilość LPG, tym samym jeśli zapłon jest wcześniejszy mieszanka spala się w pełni zanim otworzy się zawór wydechowy (zawory nie są wypalane).

    Autor niech pojedzie do kogoś kto sprawdzi szczelność zaworów.
    psooya wrote:
    Jeszcze test szczelności czyli tlok w gmp i kompresorem pakujesz ciśnienie zamiast swiecy. Jak syczy w wydechu lub ssaku a cykl mass sprężania to.... zgon.

    Jeśli nie będzie puszczać na zaworach to próba olejowa bo może pierścienie zapieczone.