Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter 4t pali regulatory napięcia.

stalker1995 26 Feb 2020 21:25 2151 10
  • #1
    stalker1995
    Level 21  
    Witajcie jakiś czas temu wzięło mnie na naprawę braku ładowania w tym wynalazku skuter 4t kingway koyot.
    Silnik przeszedł pełna regenerację wal cylinder głowica uszczelniacze itp.
    Wymieniłem iskrownik na nowy z powodu braku iskry silnik pali od strzała ale problem mam z ładowaniem.
    Spalił już 4 regulatory napięcia.
    Przed regulatorem jest napięcie 30v mierzone względem masy na obu przewodach żółty i biały.
    Za regulatorem natomiast 6v masy wszystkie są od czego zacząć?
    Instalacja była modernizowana przez poprzedniego wlqsciciela ale nie stwierdziłem w niej żadnych nieprawidłowości.
    Jest też z przodu pod lampa rezystor swiatel.
    Jest on podłączony do masy a przewód jego podłączony jest do czarnego przewodu na którym po przekręceniu stacyjki jest 12v.
    Moze to on właśnie jest winowajcą?
    Gdzie powinien być wpięty?
    Z tego co wiem ma on działać jako sztuczne obciążenie instalacji aby nie paliło żarówek.
    Podpowiedzcie bo już szlag mnie trafia ile można wymieniać te regulatory

    A może zastosować jakiś inny?
    Pozdrawiam.
  • #3
    stalker1995
    Level 21  
    Tłumaczę raz Jeszce.
    Że pali regulatory które po uszkodzeniu dają od 5-6,5v napięcia na ladowanie akumulatora.
    Akumulator 12v regulator też.
    Widzę że kolega nie ma pojęcia o czym pisze.
    Widziałeś kiedyś skuter 4t z instalacją 6v?
    Bo ja nie jeśli chodzi o te z silnikiem gy6.
  • #4
    stalker1995
    Level 21  
    Wie ktoś gdzie powinien być podłączony ten rezystor?

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Że schematu widać że przewody od iskrownika idą do regulatora napięcia biały bezpośrednio na regulator a żółty na przelacznik swiatel i elektryczne ssanie i regulator.
    Nie mam już pojęcia co jest nie tak regulatory napięcia oryginalne iskrownik nowy.
    Coś musi być nie tak.
  • #5
    Dzesika
    Level 12  
    Sprawdź czy nie ma za regulatorem zwarcia 12v do masy. Jakie jest napięcie na akumulatorze przy spalonym regulatorze, światła świecą normalnie?
  • #6
    stalker1995
    Level 21  
    Światła tak są ok.
    Napiecie za akumulatorem wynosi 12.6v zwarcia nie ma bo skuter pali na dotyk i nic nie iskrzy przy podłączaniu akumulatora nie zależnie od tego jaka klemę podłącze najpierw.
    Zastanawia mnie czy ten rezystor może mieć coś z tym wspólnego bo na schemacie nigdzie go nie ma.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Skuter stoi rozkręcony do śrubki cała instalacja przejrzana i nic kompletnie zero zwarc.

    Dodano po 9 [godziny] 49 [minuty]:

    Pojawił się nowy kłopot poszedłem jeszcze raz sprawdzić cała instalacje doszedlem do stacyjki i widać że ktoś lutował tam przewody.
    Wie ktoś w jakiej kolejności powinny być przylutowane?
    A więc odciąłem kabel czerwony czyli od regulatora napięcia do stacyjki i... Ta dam.
    Ladowanie jest ale jest z nim kłopot na jednym regulatorze ostatnim jaki kupiłem na jalowych jest 15v po dodaniu gazu idzie po za zakres miernika (ustawiane na 20v) po zmianie zakresu dochodzi do 21v po podłączeniu do akumulatora napięcie wacha się w granicach od 12.88 na jalowo 13.25 przy 4tys obrotów.
    Dalej nie rośnie.
    Drugi modul z czego stary daje napięcia od odpalenia na jalowo około 8v po lekkim dodaniu gazu wchodzi na 11-12v po podłączeniu aku jest 12.60- 12.80v i teraz co robić dalej?
    Skuter miałem palić ręcznie bo po odłączeniu przewodu czerwonego od stacyjki nie działa stop i nie da się uruchomić rozrusznika z przycisku w kierownicy.
    Musiałem zwierać stycznik.
    Co dalej
    Przecież na podłączonym aku powinienem mieć 14.4 na jalowo a ja po odłączeniu mam ponad 20 a przy podłączeniu niecałe 13.
    Jakies sugestie.
    EDIT:zamówiłem nowe 2 regulatory będą na wtorek pozdrawiam.

    Dodano po 2 [godziny]:

    Po podłączeniu stacyjki napięcie zanika do 6v.
    Po odłączeniu stacyjki kostki napięcie na jalowo jesy odpowiednie 14v.
    Ale przy dodaniu gazu do odciny napięcie dokładnie wynosi 45v przy odłączonym akumulatorze.. Przy podłączonym akumulatorze nie przekracza 13v.
    Co jest grane bo już brak pomysłów.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Pinout regulatora pod względem innego ustawienia pinów sprawdziłem od longija nie pasuje nic się nie poprawiło.
    Albo mam zwarcie w stacyjce ladowania do masy ale wtedy było by zwarcie przy podłączaniu akumulatora.
    A tak się nie dzieje.
    Mam nowy iskrownik.
    Możliwe że podaje zbyt duże napięcie?
  • #7
    stalker1995
    Level 21  
    I zero nic nie pomaga.
    Że statora napiecia zmienne względem masy żółty masa 25v
    Biały masa 25v na jalowych pod obrotami rośnie do ponad 50v.
    Gdy instalacja cała odłączona od ladowania napięcie wynosi 14.6 za regulatorem ale przy dodaniu gazu rośnie do 40v.
    Napiecie stałe.
    Gdy podłącze instalacje ladowanie 6v i koniec.
    Stator nowy regulator 4 z kolei.
    Brak pomysłów.
    Światła swieca ok.
    Czyżby stator miał tak duże spadki napiecia?
    Zero zwarc w instalacji rozpruta do ostatniego kabelka włącznie z przełącznikami.
    Ręce opadają.
  • #8
    Dzesika
    Level 12  
    Witam. W którym punkcie sprawdzasz ładowanie akumulatora, na nim czy na przewodzie do stacyjki? Próbowałeś ominąć stacyjkę? Odłącz czerwony kabelek od stacyjki i zewrzyj z czarnym tylko musisz przekręcić kluczyk w pozycję zapłonu bo inaczej będzie blokowała moduł. Ja jeszcze podejrzewam brak masy między kostką a regulatorem stad tak wysokie napięcia tylko z drugiej strony żarówki wtedy świeciły by jaśniej. Jeśli chodzi o ten rezystor, może to jakiś stabilizator ktoś wsadził by światła były sprawne. Jeśli możesz daj zdjęcie tego rezystora.
  • #9
    stalker1995
    Level 21  
    Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora.
    Stacyjka już pominięta.
    Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora.
    Ale wątpię żeby to pomogło.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Regulator reguluje prąd na żarówki.
    Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator.
    Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce do regulatora Podłączyłem czerwona sondę miernika.
    Czarna na silnik i ladowanie na odłączonej klemie akumulatora wynosi 14v na jalowych ale po dodaniu gazu rośnie do nawet 40v.
    Po podłączeniu wszystkiego czyli instalacji i nadal odłączonej klemy plusowej akumulatora mam 6v.
    Wygląda na to że są duże spadki napięcia ale nigdzie nie mam zwarcia.
    Nie wiem już co jest zostaje tylko wymiana iskrownika na używany ze skutera w którym wszystko działa poprawnie.
    Wydaje mi się to bez sensu gdyż stator podaje napięcia zmienne poprawne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzesika wrote:
    Witam. W którym punkcie sprawdzasz ładowanie akumulatora, na nim czy na przewodzie do stacyjki? Próbowałeś ominąć stacyjkę? Odłącz czerwony kabelek od stacyjki i zewrzyj z czarnym tylko musisz przekręcić kluczyk w pozycję zapłonu bo inaczej będzie blokowała moduł. Ja jeszcze podejrzewam brak masy między kostką a regulatorem stad tak wysokie napięcia tak ale między która kostką?
    tylko z drugiej strony żarówki wtedy świeciły by jaśniej. Jeśli chodzi o ten rezystor, może to jakiś stabilizator ktoś wsadził by światła były sprawne. Jeśli możesz daj zdjęcie tego rezystora.
  • #10
    Dzesika
    Level 12  
    Podłącz wszystko tak jak powinno być zgodnie ze schematem włącznie z akumulatorem. Przekręć kluczyk na zapłon tylko nie odpalaj weź miernik i zmierz napięcie na klemach akumulatora jakie jest (powinno być lekko poza 12v), odpal skuterek i ponownie zmierz. Jeżeli na pracującym silniku będziesz miał powyżej 13v nawet lekko (13.2v) a nie przekroczy 15v to wszystko jest ok.
  • #11
    stalker1995
    Level 21  
    Jasne. Ale wątpię w to żeby było ok.
    Przecież jeśli odepnę akumulator na pracującym silniku to na klemach powinienem mieć co najmniej 13v teoretycznie 14.4.
    Ale nie 5v.