Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat tipo II powyzej 3tys. Obrotow wyrzuca na benzyne

Daltonik85 27 Feb 2020 19:40 759 29
  • #1
    Daltonik85
    Level 3  
    Witam. Pacjent fiat tipo II 2017r. 1.4 ben+gaz tartarini. Samochod szarpal po osiagnieciu 3tys ale szedl, po zdjeciu reduktora , wyczyszczeniu go, ponownym zlozeniu z nowymi filtrami , jedzie ale przy gwaltownym gazie odcina na benzyne. Jak delikatnie przyspiesza to nie wyrzuca , mozna osiagnac ponad 4tys obrotow i idzie ale trzeba delikatnie mu gazowac. Moze ktos podac jak wyregulowac ten parownik. Sa na nim trzy sruby regulacyjne. Jedna z gory i dwie obok siebie z boku reduktora. Jak ustawic bez jazdy do gazownika. Malo kto robi tartarini.
  • #2
    maiami
    Level 23  
    należy ustawić odpowiednie ciśnienie gazu na reduktorze, aby to zrobić trzeba mieć podgląd programu
  • #3
    Daltonik85
    Level 3  
    No wiadomo ze trzeba miec, ale podglad kosztuje gruby hajs ...tartarini malo kto obsluguje. U mnie w okolicy jest tylko jeden gazownik . Termin za trzy tygodnie. Ktos ma wiedze ktora srubka co sie reguluje ?
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Jaki to reduktor? Ile auto ma KM?
    Jak zamierzasz wyregulować śrubką bez podglądu? Po omacku?
  • #5
    Daltonik85
    Level 3  
    Czekam na kable do gazu w tej chwili. Wyposazylwm sie w soft do tartarini. Zobaczymy czy sie polacze. 95kw , 1.4 fiatowski , tartarini etagas. Nie pierwszy raz zabieralem sie za czyszczenie reduktora, ale pierwszy raz bez efektu. Membrana cala. Uszczelki ok. Szczelnosc jest. Przepatrzylem juz listwe wtryskowa i tez jest ok. Przedmuchana.
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Ewidentnie ciśnienie kręci na łeb. To reduktor do 140KM na papierze, auto ma 130KM więc tu bym upatrywał problemu.
  • #7
    Daltonik85
    Level 3  
    Auto przejechalo juz 270tys.km , w sumie tylko raz przy 130rys jak zaczal szarpac to wyczyscilem reduktor, zmiana filtrow i swiec.
  • #9
    Daltonik85
    Level 3  
    Dziś poczułem gaz w aucie. Coś gdzieś jest rozszczelnione. Przemywałem wodą z mydłem reduktor na rozgrzanym i nie znalazłem nieszczelności a jednak w kabinie gaz jest wyczuwalny. Nawet kiedy nie jest włączony gaz czuć go w środku. Czyżby gdzieś na instalacji coś się rozszczelniło ? Co do reduktora jestem pewny na 95%. Będę sprawdzał jeszcze tą szczelność. Może to znajdę ? Jaki odcinek mogę wykluczyć skoro czuć gaz w momencie gdzie nie jest włączony ? czy mogę wykluczyć odcinek od reduktora do listwy wtryskowej ?
  • Helpful post
    #10
    psooya
    Level 38  
    Najczęściej wycieki są z króćca listwy wtryskowej - patent rodem z piekła i jakości przewodu gazowego od reduktora do listwy. Pewnie masz 10mm wąż, wymień na parkera, zastosuj opaski sprężyste i nowy oring czujnika temperatury gazu podginajac jego mocowanie by jak najmniejszy miał luz. Dodatkowo dorób wspornik przewodu gazowego tuż obok listwy żeby nie obruszał czujnika.
  • #11
    Daltonik85
    Level 3  
    jeden przewód dochodzący do listwy wtryskowej nie był do końca włożony ( oczywiście bez obejmy tylko na sprężynce ściskowej. Wcisnąłem go tak by wszedł na króciec cały ale zostawiłem tą sprężynkę. Sprawdzę jeszcze raz tą szczelność na wszystkich połączeniach.
  • #13
    Daltonik85
    Level 3  
    Powiem ci ze wlot jest dziwna konstrukcja. Spinka w zasadzie nie dociska , wiec jezeli nie bedzie odpowiedniego oringu to faktycznie moze puszczac. Sprawdze kolego to polaczenie. Pytanie sie nasuwa czy jezeli jest nieszczelnosc w tym miejscu moze wybijac z gazu na benzyne?
  • #15
    g107r
    Level 41  
    Daltonik85 wrote:
    Sa na nim trzy sruby regulacyjne. Jedna z gory i dwie obok siebie z boku reduktora.

    Takie? https://www.google.com/search?q=tartarini+eta...iw=1440&client=firefox-b#imgrc=stkVpY5IIvsKzM
    Może dalej głupio zapytam, https://nagaz24.pl/sruba-zabezp-prowad-tartarini-red-etagas/ takie śruby?
    Bo oring sugeruje, że ją się tylko wkręca.

    Masz manometr do 2 bar?
    https://autogaz.com.pl/download/instrukcje/fiat/60799000 Fiat Punto Evo 1,4 8v - 350A1000 Euro 5.pdf
    Tu podane są dwa ciśnienia, 1 i 1,5 bar.
  • #16
    Daltonik85
    Level 3  
    Wlasnie pytanie do czego one sluza ? Bo w sumie to nie wiem.
  • #17
    g107r
    Level 41  
    Coś jest pod spodem, a pytanie jest takie, czy są dokręcone, czy się ruszają, bo/ale poluzowanie to ewentualna nieszczelności na tym oringu.
    Ja nie mam, i do środka nie zajrzę, ale do regulacji może być tylko ta centralna śruba.
    Może jest gdzieś przekrój parownika, zresztą rozbierałeś, trzeba było się przyjrzeć :|
    Tak w ogóle, w temacie jest 2017 rok i 270 tys km.
    Nie wnikam że 100 tys na rok, ale ty go tylko rozbierasz i czyścisz?
    Przy takim przebiegu, to parownik do wymiany, lub regeneracji powinien być.
    Znowu regeneracja może skrócić resurs parownika, membrany zamienniki mogą krócej dobrze działać, dochodzi mechaniczne uszkodzenie zaworka gazu, przytarty już być może, bo ruszał się i tarł przez 270 tys km.
    Pomijając już ten wężyk, na czym polega ta pewność?
    Daltonik85 wrote:
    Co do reduktora jestem pewny na 95%.
  • #18
    Daltonik85
    Level 3  
    Kilka razy już czyściłem ten reduktor. Za każdym razem po wyczyszczeniu objawy szarpania lub wyłączania z gazu ustawały. Nigdy nie wymieniałem uszczelek. Samo czyszczenie. Zresztą nigdzie nie znalazłem zestawu naprawczego do tego reduktora.
  • #19
    sebap
    Level 41  
    sebap wrote:
    Gdzie masz pomiar ciśnienia?
  • #20
    Daltonik85
    Level 3  
    Czy ktoś wie od czego są te dwie śrubki z przodu reduktora? Co do ciśnienia to fakt, można by sprawdzić, mam manometr do 10 bar do cylindrów, można by było podłączyć. Właśnie pod tymi śrubkami chyba jest gwint na 1/4 więc raczej złapie bez problemu.
  • #22
    Daltonik85
    Level 3  
    Gdzie mozna uzyskac klucz sprzetowy ?
  • #24
    Daltonik85
    Level 3  
    Kiedys wiozlem do nich auto i nie mam z nimi dobrych relacji. Nie bede opowiadal co i jak ale nie polecam tej firmy.
  • #26
    Daltonik85
    Level 3  
    Mozesz mi wytlumaczyc co to jest ten klucz ? Czy to jest kod ktory gdzies wpisujemy i gdzie swoja droga ?
  • #28
    Daltonik85
    Level 3  
    Ile to cie kosztowalo ?
  • #30
    Daltonik85
    Level 3  
    Po znalezieniu dwóch nieszczelności tj. na listwie wtryskowej oraz odziwo z filtra fazy ciekłej pojazd odżył. Nie wyrzuca z gazu na benzynę. Ma moc i chodzi normalnie.