Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Pathfinder 2,5 td - automatyczna skrzynia biegow, brak wstecznego

pikasiak11 28 Feb 2020 16:10 4353 26
  • #1
    pikasiak11
    Level 10  
    Witam.
    Mam nietypowy problem ze wstecznym w automatycznej skrzyni biegów, w samochodzie nissan patfinder 2,5l. Rano gdy zapale silnik i włączę wsteczny działa bezproblemowo. Rusza na zaciągniętym wstecznym i ciągnie jeszcze przyczepę od traktora 3,5 tony. Jedzie na wstecznym normalnie. Jechałem raz w celu sprawdzenia jakieś 5 kilometrów, zatrzymując się ruszając, przełączałem na neutral wbijałem wsteczny i jechał. W momencie kiedy przełączę na D i pojadę trochę do przodu, koniec, amba fatima, znika wsteczny. Nie słychać przełączania biegów nie ma szarpnięcia nic się nie dzieje, jest tak jak by na neutralu. do przodu jedzie normalnie, (jeżdżę tak już od pół roku), Wieczorem zostawiam auto rano przychodzę i dzień świstaka, jadę do tylu ile chce, staje zmieniam na neutral, przyspieszam ostro, hamuje, ruszam do czasu kiedy nie wbije D. Samochód może być zimny, gorący nic to nie zmienia. wbicie D powoduje ze wsteczny znika :D
    Miał ktoś taki przypadek?
    Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.
  • #2
    Martin Wójcik
    Level 10  
    Ogólnie to automaty mają zabezpieczenia żeby nie wrzucić np z D przy 100km/h na wsteczny ale że pan się zatrzyma do zera i nic z tego tak?
  • #3
    pikasiak11
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedz. Tak Auto stoi, z tym ze wczoraj jechałem 5km na wstecznym i dziś już ne ruszył w ogóle. Do przodu jedzie jak by nigdy nic. rozgrzałem silnik sprawdziłem olej i okazało się ze jest dużo za dużo. Olej sprawdzałem na pracującym silniku.
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Który rocznik Nissana ??
  • #5
    pikasiak11
    Level 10  
    rocznik 2006. jak jest zimny silnik i nie pracuje,olej ledwo jest na bagnecie. po rozgrzaniu, na pracującym silniku z 2cm powyżej kreski max.
  • #6
    Martin Wójcik
    Level 10  
    Olej w silniku do skrzyni nie za bardzo koleruje. Sama skrzynia śmiga, a próbował Pan jechać driwe zgasic silnik i odpalić wrzucić "r" po ok minucie jak zadziała to jakiś czujnik. Sam olej ma też znaczenie w automacie wymieniał Pan olej w skrzyni? Sam mam automata świrowały mi obroty silnika do poziomu skrajnego czujnik i oleje w skrzyni i jak ręką oddjąć

    Dodano po 16 [minuty]:

    Nie sprawdza się oleju na pracującym silniku. Raczej czeka się chwilę żeby olej chyba obciekl (jestem lakiernikiem ale pracuję na warsztacie więc obcuje z mechanikami) przy pracy motoru smok zasysa z miski olejowej i pompa leje od gury smarowanie takie tam, wracając do tematu czy da się wrzucić r po d? Czy jest to mechanicznie nie możliwe gałką zmiany . dalej czy jeśli tak to rozumiem że wtedy skrzynia "auto" mimo iż jest " r" ni huhu do tyłu tak?
  • #7
    pikasiak11
    Level 10  
    olej był zmieniany razem z filtrem. Poziom oleju w automacie wszędzie piszą ze sprawdza sie na pracującym silniku. Auto jest na R. i nie ma żadnych oznak ze jest na R. tak jak by było na N lub P, przy wrzuceniu R obroty o 100 obr się podnoszą, i tyle. Tylko że wczoraj na zimnym sprawdzałem z 15min czy sie nie ślizga, czy nie zanika. Przełączałem z N na R. Z R na P i stawał ruszał aż nie przełączyłem na D, wtedy wszystko zniknęło a silnik juz dawno był rozgrzany. nie ślizgało sie ruszało na ręcznym ciągnąłem przyczepę. Wtedy wykluczyłem zużyte tarcze. Teraz nie wiem.
  • #8
    Martin Wójcik
    Level 10  
    Uszkodzony tłok zaworki od wstecznego, który znajduje sie na samym końcu w skrzyni lub sterowanie elektrohydrauliczne ale to już raczej by oznaczało regenerację skrzyni. Ale dwie rzeczy może Pan sam sprawdzić po pierwsze sam kosz zmiany biegów po drugie jak ma Pan bagnet do poziomu oleju w skrzyni i spust oleju z automatu to proponuję wlać więcej oleju do skrzyni i wtedy sprawdzić (wlać jak wszystko będzie chłodne) i koniecznie komputer czy nie ma błędów
  • Helpful post
    #9
    romuald-f
    A/T specialist
    W swoim autku masz skrzynię biegów RE5R05A. Jesteś w dziale dla początkujących i nie sądzę abyś sam ją "ogarnął", jest dość "ciężka" w naprawie. Częstą usterką tych skrzyń to przedostawanie się płynu chłodzącego do oleju w skrzyni biegów. Firma, która sprzedaje części do tych skrzyń posiada nawet w swojej ofercie "zestaw przeciw wodzie" ( https://www.midparts.com.pl/pl/p/RE5R05A-ZESTAW-PRZECIW-WODZIE-W-SKRZYNI/4709 ). Następna dość często usterka to płyta sterująca, nie wspominając o sprzęgle hydrokinetycznym.
    Ps. olej w skrzyni biegów sprawdzamy na uruchomionym silniku.
    https://www.youtube.com/watch?v=a_hseAMiEf8
    https://www.youtube.com/watch?v=CJ1pImv5KCA
    https://www.youtube.com/watch?v=BoM5Rfi16gM
    W part.1 41,10 minuta to właśnie kosz biegu wstecznego.
  • #10
    pikasiak11
    Level 10  
    Jestem w dziale dla początkujących, ale jestem doświadczonym mechanikiem, z tym ze nigdy nie zdarzyło mi sie naprawiać automatu. Mam drugą taką samą skrzynie właśnie po zalaniu płynem, brakuje w niej tylko sterownika tcm, tak jest cała kompletna ze sprzęgłem kinetycznym. Dlatego wrzuciłem tutaj post żeby zasięgnąć języka od ludzi z doświadczeniem, gdzie szukać na co zwrócić uwagę. Samą naprawę posiadając dwie skrzynie biegów ogarnę. Auto na razie jeździ a ja testuje wsteczny. Na początku w ciemno założyłem ze tarcze od wstecznego, poczytałem instrukcje od tej skrzyni biegów, był tam punkt ze zużyte tarcze sprawdza się na ręcznym. Tak zrobiłem, na zimnym kiedy wsteczny jest. Okazało się ze nic się nie ślizga a auto potrafi uciągnąć na wstecznym nawet ciężką przyczepę od traktora z zaciągniętym ręcznym. Na następny dzień, bo po pojechaniu do przodu wsteczny zniknął, zacząłem jechać ok 5 km do tyłu, robiłem wszystko, stawałem ruszałem, ruszałem ostro wachlowałem gałką zmiany biegów we wszystkich konfiguracjach z wyjątkiem D. Wbiłem D przejechałem z 500m stanąłem i R nie zadziałał. Ja nie znający się na automatycznych skrzyniach, wydedukowałem ze będzie to problem elektroniki. ale komputer nie pokazuje błędów. WOW i Delphi, ale nie jestem biegły w sprawdzaniu tymi programami automatów bo pierwszy raz to robiłem, w sumie ograniczyłem sie do podpięcia komputera i stwierdzenia braku błędów jakichkolwiek. Gdyby wsteczny nie działał w ogóle to bym juz ją miał na stole, puki działa będę testował i szukał wszelkich okoliczności po których znika R. Dlatego zdecydowałem sie na forum, bo może ktoś doświadczony wskaże mi światełko w tunelu :) Jest jakiś program, np. Tylko do skrzyń?
  • #11
    romuald-f
    A/T specialist
    Aby sprawdzić czy to elektronika to odłącz wtyczkę od gniazda przy skrzyni biegów i "sprowokuj" tryb awaryjny. Skrzynka powinna ruszyć i jechać na trzecim biegu plus bieg wsteczny. Jeżeli nie pojedzie na R usterka mechaniczna kosza biegu wstecznego lub płyty zaworowej (hydrauliki). Nissan Pathfinder 2,5 td - automatyczna skrzynia biegow, brak wstecznego
  • #12
    pikasiak11
    Level 10  
    Ok. dzięki za super linki. wtyczkę odłączę i za parę dni się odezwę bo wyjazd mam. Płytę zaworową mam na wierzchu wiec podmiana nie zajmie długo. brakuje mi w niej tylko 2 zaworów bo ten od kogo kupiłem ta skrzynie wyjął ja tylko po elektronikę. chciał chyba wyjąć zawory i je ułamał:). wyczyszczę ja tylko dokupię zawory i podmienię.
    W tym samym sklepie gdzie jest ten zestaw wodny dokupię te zawory?
    Sprawa jazdy w awaryjnym na 3 biegu... Jak wejdzie w awaryjny będzie można przełączyć na 3 bieg? Teraz jest tak ze wbijam 1 i jak nie pojadę nie przeskoczy na wyższy bieg. Mowie o trybie manualnego przełączania + =.
  • #13
    romuald-f
    A/T specialist
    ....... W tym samym sklepie gdzie jest ten zestaw wodny dokupię te zawory? ........ przypuszczam że tak, ale ja nie kupuję u nich, bo wysokie ceny.
    Tak jak napisałem, tryb awaryjny to tylko trzeci bieg (bez możliwości zmiany) plus wsteczny.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do elektrozaworów to wypychamy je z "drugiej" strony a nie wyciągamy. Jaką wersję masz płyty zaworowej ? Nissan Pathfinder 2,5 td - automatyczna skrzynia biegow, brak wstecznego
  • #14
    pikasiak11
    Level 10  
    ta po środku. A mogę się nieśmiało zapytać gdzie kupić takie zawory? :) mam urwane 3. 1,2 i 4. właśnie sprawdzając zobaczyłem. w ogole gdzie kupować, w końcu będę potrzebował wiele uszczelek chociażby.
  • #16
    pikasiak11
    Level 10  
    1wszy. EPC N/V 2gi. TCC N/V i 4ty. front brake N/V
  • Helpful post
    #17
    romuald-f
    A/T specialist
    Adres na pw. Masz cenę nowych (chińskich, dobre) i regenerowanych (oryginalnych, też dobre). U nich kupisz kpl. uszczelek w dobrej cenie.
    Te trzy sztuki są takie same, zamienne.
    Ps. nie montuj sprzęgła od skrzyni, do której dostał się płyn chłodzący.
  • #18
    pikasiak11
    Level 10  
    Dzieki wielkie za pomoc. "nie montuj sprzęgła od skrzyni, do której dostał się płyn chłodzący" chodzi o to hydrokinetyczne czy tarcze?
  • #19
    romuald-f
    A/T specialist
    Rozchodzi się o hydrokinetyczne. Do skrzyni biegów (oleju) jeżeli dostanie się płyn chłodzący to wszystkie tarczki cierne, uszczelnienia gumowe (o-ringi, tłoki), taśma hamulca, wyrzucam. W sprzęgle hydrokinetycznym jest tarcza lock-up, dlatego ponownie się nie montuje (do regeneracji). Płyn chłodzący z olejem w skrzyni na tych częściach robi "spustoszenie". Jeżeli nie od razu to po niedługim czasie cierniwo na tarczkach i taśmie będzie odpadać.
  • #20
    pikasiak11
    Level 10  
    Już nie jeździ do tyłu w ogóle:) po tym 5cio kilometrowym rajdzie na wstecznym już nie jedzie do tyłu. Po wbiciu R ruszy się kilka cm i staje, tak jak by chciał ale nie mógł. Z górki stoi i na zimnym stoi by po chwili zacząć zjeżdżać jak na neutralu. Ponieważ jak kilka dni temu jechałem na wstecznym dosyć ostro, i na pewno nie było jakichkolwiek objawów ślizgania, obstawiam ze coś co było przytkane w hydraulice zatkało do końca. na pierwszy ogień pójdzie do wymiany sterownik hydrauliczny. Musze tylko ten co mam rozkręcić wyczyścić dokupić uszczelki i zawory. Zobaczymy.
  • #21
    romuald-f
    A/T specialist
    Czy występują jakieś błędy w komputerze skrzyni biegów. Delphi dobrze "czyta" przez Nissan Nawara.
  • #22
    pikasiak11
    Level 10  
    Tak był jeden ale po skasowaniu nie powrócił. P1815 Przełącznik-obwód trybu recznego.
  • #23
    pikasiak11
    Level 10  
    Witam od nowa:) Wiec jest tak. Po rozebraniu sterownika okazało sie ze jedna ze sprężynek, która powinna być pod kulką była zaparta o ściankę i kulkę. a wiec cokolwiek ona nie robi, nie spełniała swej roli. Do tego ze trzy tłoczki słabo chodziły, ogólnie środku było czarno i dużo syfu. po przeczyszczeniu wszystko ładnie chodzi. Mam pytanie. Elektrozawory, przed demontażem zrobiłem zdjęcie ale przy wkładaniu okazało się ze każdy ma inny symbol. moje pytanie jest, czy kolejność ma jakieś znaczenie? Wiadomo ze są 3 rodzaje z wyglądu i wsadziłem je jak było tylko na pewno moglem zamienić jeden z drogim z tych co są identyczne. zdjęcie położenia sprężynki i kulki Nissan Pathfinder 2,5 td - automatyczna skrzynia biegow, brak wstecznego

    Dodano po 5 [minuty]:

    a w ogóle jest jakaś możliwość sprawdzenia elektrozaworów? Który zawór odpowiada za wsteczny?
  • #25
    pikasiak11
    Level 10  
    Ok dzięki za link. Pomierzyłem rezystancje elektrozaworów i była mniej więcej ok, jeden miał 7,2. Ale wykryłem poważną usterkę jednego z nich bo jest zawieszony. Na schemacie wyraźnie pokazane jest gdzie jest otwarte jak prąd nie dochodzi i zamknięte jak dochodzi. Jeden był otwarty cały czas w momencie kiedy powinien byc zamknięty. Mógł to być nawet ten od wstecznego, bo to ten ze stożkiem u góry. Czekam na uszczelki i składam mam nadzieje ze wyczyszczenie płyty wymiana elektrozaworu, ustawienie sprężynki, uruchomi wsteczny :)
  • #26
    pikasiak11
    Level 10  
    Nie udało się. Jestem w punkcie wyjścia. Sterownik złożyłem wszystko działa wstecznego brak. Jutro otwieram skrzynie i dostaje się do wstecznego. Mam zamiar wymienić tylko to co jest potrzebne by zregenerować wsteczny. Oczywiście organoleptycznie posprawdzam wszystko co sie da. Mógłby ktoś poradzić co pozamawiać poza tarczami, co może tam być potrzebne żeby wymienić wszystko to co jest odpowiedzialne za działanie wstecznego? W sensie czy jest jakaś paczka podzespołów, którą mogę zamówić żeby zregenerować wsteczny i będzie tam wszystko bez wyjątku.
  • #27
    pikasiak11
    Level 10  
    witam.
    Mam takie pytanie. Dostałem sie do kosza wstecznego i nie wiem czy tarcze sa zużyte. Dziwnie wyglądają, sa w połowie czarne w połowie takie miodowe jak inne. Połowa, mam na myśli po okręgu. Grubość jest poniżej nominału. Ma byc 1,62, a każda ma 1,5-1,55. I tak juz będę wymieniał wszystkie, ale mam pytanie czy takie małe zużycie może mieć wpływ ze nie jedzie do tyłu, zwłaszcza ze inne tez sa zużyte nawet więcej niż te od wstecznego. Co mógłbym jeszcze wymienić skoro już mam całą rozebraną? Na filmie 1cz. na samym końcu gość używa takiego klucza/ściągacza żeby wyjąc coś z dna. Coś tam jest istotnego dotyczącego wstecznego? Musze to ściąga żeby coś tam wymienić.