Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen DS5 Hybryda 2,0 diesel - Citroen DS5 Hybryda, zapala i gaśnie po kilku s

Robo6 29 Feb 2020 15:17 5772 24
  • #1
    Robo6
    Level 2  
    Witam
    Citroen DS5 Hybryda, silnik 2,0 diesel zapala i gaśnie po kilku sekundach. Wyświetlany jest komunikat „napraw samochód usterka elektryczna” Po podłączeniu Diagboxa w kalkulatorze falownika HCU1 aktywne są błędy p1A45, U1209, U1218 i P0513 oraz w parametrach Kodowanej Blokady Rozruchu informacje : „kalkulator zablokowany, sparowany- pojedyncze zablokowanie. Odpowiedź inteligentnego modułu sterującego nieprawidłowa”. Podjąłem próbę adaptacji najpierw akumulatora trakcyjnego wysokiego napięcia (wymóg programu Diagbox) następnie kalkulatora HCU1. Jednokrotnie nastąpiło połączenie z HCU1 znikło kilka poprzednich błędów (pozostały 4 wymienione wcześniej) jednak uzdrowienie auta nie nastąpiło. Kolejne próby adaptacji kończą się komunikatem o „niemożności ukończenia procedury adaptacji. Auto kupiłem w takim właśnie stanie niesprawne, oraz z uszkodzonym lekko zderzakiem tylnym i po wystrzale napinaczy pasów bezpieczeństwa (pasy wymieniłem, kontrolkę Airbag zgasiłem). W serwisie oceniono że koszt naprawy wyniesie ok. 30 tys. (przekraczające wartość auta) a podobno wymiana na używany falownik HCU1 nic nie da gdyż jest on przypisany numerem VIN do samochodu.
    Czy ma ktoś może jakiś pomysł na uzdrowienie tego problemu? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    tomala78
    Level 2  
    Czesc. udało ci się ogarnąć auto u mnie to samo tyle tylko ze po strzale odpalal, postal jakies 3 miesiące mam błąd akumulatora trakcyjnego uszkodzona izolacja odpala i gasnie może cos masz na ten temat
    pozdrawiam
  • #3
    Robo6
    Level 2  
    tomala78 wrote:
    Czesc. udało ci się ogarnąć auto u mnie to samo tyle tylko ze po strzale odpalal, postal jakies 3 miesiące mam błąd akumulatora trakcyjnego uszkodzona izolacja odpala i gasnie może cos masz na ten temat
    pozdrawiam


    Ja ciągle poszukuję rozwiązania. U ciebie mogło coś zawilgnąć lub zaśniedzieć. Posprawdzałbym najpierw wszystkie połączenia wtyków, następnie sprawdzić błędy Diagboxem i ewentualnie spróbować adaptacji.
  • #4
    tomala78
    Level 2  
    Ogarnalem temat jak coś to dzwon siedziałem dziś do 2.20 i poszlo
  • #5
    chojinka
    Level 29  
    tomala78 wrote:
    Ogarnalem temat jak coś to dzwon siedziałem dziś do 2.20 i poszlo
    można napisać rozwiązanie aby każdy mógł spokojnie przeczytać. Jeżeli upierasz się jednak aby dzwonić to podaj tutaj swój numer telefonu, aby każdy mógł w razie problemu zadzwonić.
  • #6
    tomala78
    Level 2  
    Witam ponownie. To nie jest takie proste bo zacząłem już tak kombinować ze nie świeciła już żadna kontrolka. Nr wysłałem ci na prv może jak ty ogarniesz to napiszesz. Chyba ze dziś na trzeźwo pomyśle i opisze. Co najlepsze próbowałem połączyć się on line z public.server Peugeot Citroen. Po zakupieniu żetonów nie wiem czy przez to ze interfejs jest jaki jest po jednym podłączeniu i teście globalnym pisało ze kredyt wykorzystany. Chyba ze coś się dzieje na stronie przez zaistniała sytuacje na świecie.
  • #7
    specjalistasamochody
    Level 17  
    da rade dopisac uzywany HCU1
  • #9
    tomala78
    Level 2  
    Be online tez pójdzie. Oprócz tego co robisz sprawdź klemę plus wypinając elektronikę i sprawdź błędy czy przybedą w bsm jeśli nie to masz uwalony główny bezpiecznik. Jedziemy dalej sprawdź w hybryda 2 stan baterii i chodzi mi o procent naładowania oraz jej żywotność. Później jak sprawdzisz daj znać. Oraz sprawdź mase która idzie na główne bezpieczniki dokręcania na podłużnice. Ja dziś swoją ogarnalem do końca wcześniej jeździł tylko na silniku zwykłym w momencie przejścia na hybrydę były błędy jak u ciebie. Później jak ogarnalem twoje zaczął się cyrk ale dziś po 11 godzinach z ulubiona marka ogarnalem do końca gdzie akumulator by totalnie zerowy i to tez idzie zrobić gdzie każdy do kogo dzwoniłem od hybryd chciał ja ładować za 600 plus
  • #10
    mlodywilq
    Level 13  
    specjalistasamochody wrote:
    da rade dopisac uzywany HCU1


    Podobno immo jest w hcu1. W jaki sposób można dopisać używany hcu1?
  • #11
    wojthh
    Level 8  
    Witam mam podobny problem z peugeot 508 hybryda
    zapala na kilka sekund i gasnie ,sprawdzilem osprzet silnika ,podlaczylem do kompa jedyne bledy to w ukladzie hybrydy P1B1B , P1B1E , P0562. NIE mam pomyslu co dalej . Auto stalo ponad rok i podejrzewam ze bateria bedzie rozladowana . Moze ktos podpowie co z tym zrobic Pozdrawiam
  • #12
    marok07
    Level 2  
    Witam,
    Mam również podobny problem z peugeot 508 hybryda RXH. Z tym, że u mnie usterka powstała po wymianie łożysk w alternatorze - dziwna sytuacja bo przed samą naprawą było wszystko ok! tylko łożysko turkotało.
    Zaraz po założeniu alternatora również wszystko było w porządku, ale po przejechaniu kilku kilometrów wyskoczył komunikat o usterce silnika i odłączył się elektryk - pozostał sam diesel. Następnego dnia po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora błąd jakby zniknął.... ale po przejechaniu ok. 1 km ponownie wyskoczyła informacja o usterce silnika. A teraz to już tylko na chwilę odpala i gaśnie.
    Czy komuś jakoś udało się rozwiązać ten problem?
  • #13
    wojthh
    Level 8  
    Witam
    po swietach wymienie alternator i modul strujacu ktory znajduje sie pod bateria ,napewno napisze jak mi poszlo .
  • #14
    marok07
    Level 2  
    U mnie problem rozwiązany :) kolega - taki "czarodziej" podłączył kompa i wszystko naprawił.
  • #15
    wojthh
    Level 8  
    Witam napiszesz cos wiecej ,prosze .
  • #16
    marok07
    Level 2  
    Kolega podłączyć kompa z programem serwisowym i przeprowadził procedurę adaptacji/naprawy alternatora.
  • #17
    Marekstyrnal55
    Level 1  
    Witam mam ten sam problem jak ktoś coś wie to proszę o tel 504 039 102
  • #18
    wojthh
    Level 8  
    Witam podziele sie moimi doswiadczeniami , wymienilem alternator i modol w bagazniku pod bateria , auto odpalilo i chodzilo cala godzine w tym czasie naladowalo baterie hybrydowa i juz myslalem ze bedzie wszystko ok ,wiec chcialem sie przejechac ujechalem 50 metrow auto zgaslo i juz nie odpala , wymienilem BSI to tez nic nie pomoglo pojawil sie blad P0215 I 1678 i dupa auto nie odpala ,przed wymiana odpalal na 5 sekund teraz umarl , rece mi opadaja nie wiem co dalej robic
  • #19
    Maciejka59
    Level 2  
    Dzień dobry,
    Mam Peugota 508 Hybrydę i identyczny problem. Serwis Peugeota po 6 tygodniach poinformował mnie że awarii uległ sterownik ( falownik, moduł zarządzania i jeszcze parę innych nazw). Cena urządzenia ok 50.000 pln. Jestem w szoku. Czy jest mi Pan w stanie pomóc, wskazać serwis który to naprawi. Telefon do mnie 609601106
    Pozdrawiam Pana serdecznie
    Maciek Kotliński
  • #20
    beryas
    Level 30  
    sa w polsce fachowcy, ktorzy naprawiaja falowniki od wozkow widlowych, moze oni beda w stanie cos pomoc? odradzam tylko firme polteam :P
  • #21
    Maciejka59
    Level 2  
    Dzień dobry,
    Bardzo serdecznie dziękuję za informację. Jestem mocno zobowiązany. Czy jest może w posiadaniu telefon do tego fachowca.
    Pozdrawiam Maciek
  • #22
    tolo
    Level 34  
    Czy kolega ma wymontowany ten falownik :?:
  • #23
    Maciejka59
    Level 2  
    Niestety nie, ale coś w sprawi drgnęło i są widoki na pomyślne zakończenie. Bardzo dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
  • #24
    tolo
    Level 34  
    Gdyby potwierdziło się, że falownik uszkodzony to mogę się podjąć naprawy.
  • #25
    marekstyrnal50
    Level 1  
    Witam Pan naprawia baterie do ds5 jeśli tak to proszę o kontakt 504039102