Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Skoda Fabia II z 2013 r. - przypuszczalna usterka przepustnicy powietrza.

01 Mar 2020 09:26 330 4
  • Poziom 2  
    Witam szanownych forumowiczów,

    Od kilku dni mam problem z moją Fabią II 1,2 HTP (silnik 70 km, CGPA) z 2013 r., z przebiegiem około 37 tyś. km.
    W aucie podczas jazdy zapalają się dwie pomarańczowe kontrolki tj. "EPC" oraz kontrolka "ASR"-u.
    Gdy do tego dochodzi, auto ledwie się toczy, obrotomierz nie przekracza 2000 obr./min.
    Po wyłączeniu zapłonu kontrolki przez jakiś czas się nie zapalają, a auto jedzie w miarę normalnie choć potrafi np. szarpnąć - wyczuwam, że nie zachowuje się prawidłowo.
    Podłączyłem samochód pod komputer diagnostyczny (firmy TEXA) u znajomego i wyrzuciło następujące błędy:
    1) "Czujnik pozycji przepustnicy P Sygnał niekompatybilny";
    2) "Czujnik kąta 2 dla sterownika zaworu przepustnicy P Sygnał niekompatybilny";
    3) "Siłownik przepustnicy grupa 1 P0638 00 Sygnał niekompatybilny";
    4) "Odczytaj pamięć błędów z centralki silnika U101F 00";
    5) "Błąd nieokreślony 0047A".
    Dodam jeszcze może, że od około 5 tyś. km mam zamontowaną instalację LPG.
    Proszę o podpowiedź, co dalej robić? Czy mam kupić drugą przepustnicę (np. używaną oryginalną) i ją wymienić? Co należy wykonać w aucie po wymianie przepustnicy, żeby wszystko poprawnie zadziałało w tym konkretnym aucie (adaptacja przepustnicy itp.)?
    A może należy szukać innych przyczyn opisanych kodów błędów i niepoprawnego zachowania auta.

    Pozdrawiam,
    Darek
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Dzięki za podpowiedzi. Nie czyściłem przepustnicy ani nie robiłem jej adaptacji. Chętnie bym sprawdził błędy w programie VCDS, ale nie wiem czy warsztaty w mojej miejscowości z niego korzystają.
    Czy za jakieś w miarę normalne pieniądze można ten program i jakiś przewód do laptopa kupić?
  • Poziom 36  
    W pierwszej kolejności zamknij dopływ gazu i po wykasowaniu błędów jazdy testowe wyłącznie na benzynie.
  • Poziom 2  
    Witam,

    Dzisiaj będąc na rybach, znajomy handlarz samochodowy sprawdził błędy w mojej Fabii (podobno sprawdza tym urządzeniem różne auta, w tym drogie i ekskluzywne).
    Odczytane przez niego błędy wskazywały jednak na uszkodzenie pedału gazu potencjometra.
    Zamówiłem już używaną część i może we wtorek/środę ją wymienię.
    Oby to był "strzał w dziesiątkę".