Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volkswagen Passat B5 - 1.9 TDI 90km AHU 17958 błąd vag

01 Mar 2020 10:44 303 16
  • Poziom 5  
    Witam. Piszę tutaj wątek bo na forum passata coś cisza ostatnio. Mianowicie mam taki problem z passkiem że do 120km zbiera się idealnie ale gdy osiągnę prędkość 120kmh czyli na 5 biegu gdzieś granica 2.2/2.4k obr/min to odcina mu moc tak jakby turbo się przeładowało czy coś w tym stylu i więcej nie chce jechać. Gdy wyłączę zapłon i włączę ponownie dalej idzie super aż ponownie do momentu 120kmh i znowu go odcina. Podpiąłem go pod vag'a i w błędach wyskoczyło:
    17958 - Charge Pressure: Control Deviation
    P1550 - 35-10 - - - Intermittent

    czyli generalnie coś z ciśnieniem doładowania. Wie ktoś co może być przyczyną? Mam trochę przyrdzewiałą gruszkę turbiny i nwm czy czasem nie zacina się sztanga ale to raczej przy silnikach ze zmienną geometrią a ja takowej nie mam ;p
    Ma ktoś pomysł co może być przyczyną, czy po prostu bez zrobienia logów się nie obejdzie..

    Za każdą pomoc dziękuje z góry! :D
  • Poziom 29  
    Wygląda na to, że wpada w tryb awaryjny z powodu jak zauważyłeś ciśnienia doładowania. Może i nie masz zmiennej geometrii w turbo ale masz klapę upustową, która też może się zacinać lub być źle sterowana jak gruszka jest dziurawa lub coś nie tak z wężykami podciśnienia.
  • Poziom 5  
    Okej dziękuje panowie za odpowiedź. Też się zastanawiam nad czujnikiem przepływomierza co w w/w wątku było przyczyną. Lukne też przewody podciśnienia, może akurat niefortunnie gdzieś jakaś dziurka się zrobiła i lewe powietrze dostaje.
  • Poziom 5  
    A da się to w statycznych? Bo narazie nie mam nikogo pod ręką z prawkiem do dynamicznych xd
  • Poziom 5  
    Oki spróbuje
  • Poziom 5  
    i jakie prawidłowe wartości powinny być? I sztanga ma się ruszać wtedy ? Na jednym filmiku tak widziałem
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Jak włączysz test to sztanga powinna się ruszać w pełnym zakresie, a Duty cycle (otatnia wartość) powinno się zmieniać między 0 a 99.6% Wzrost obrotów do bodaj 1400 jest normalny.
    Asa ciśnienie powinno się zmieniać między ok. 960 a ok. 1200mbar. W sumie chodź o to żeby było widać zmianę bo te wartości zależą od silnika a nie pamiętam ile ma być dla twojego.
  • Poziom 5  
    Okej narazie chyba mam winowajcę ale nie chcę zapeszać. N75 przy przekręconym zapłonie powinien cykać a w przypadku silników AHU zawsze powinien cykać nie tylko na odpalonym a u mnie właśnie nie cyka. Ogarnę na dniach n75 od kumpla podmienię i dam znać. Poza tym wyczytałem też, że w AHU w większości przypadków z odcinaniem turba jest właśnie zawór n75. A w passacie B4 1.9 Tdi 1z znowu w większości przypadków był przepływomierz :D
  • Poziom 5  
    Też o tym pomyślałem. :D
  • Poziom 5  
    Okej. Dzisiaj kupiłem jednak nowy n75, wymieniłem i nie chcę zapeszać ale na chwilę obecną jest git. Sprawdziłem na 3 przy ok 4k obr i na 4 przy ponad 3k i nie odcinało doładowania także powinno być wszystko w porządku. 5 tak samo, jechałem 140 i było git. Więcej nie miałem jak i gdzie osiągnąć żeby przetestować. Jestem dobrej myśli i mam nadzieję że problem został rozwiązany! :D
    Dzięki wszystkim serdecznie za pomoc!

    Pzdr B. :)
  • Poziom 5  
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx