Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rejestrator Hikvision+ kamera BCS - fatalny podgląd na żywo

dr.Burski 01 Mar 2020 21:13 1620 10
Optex
  • #1
    dr.Burski
    Level 14  
    Witam serdecznie
    Drodzy forumowicze. Potrzebuję porady w temacie założonej kamery z rejestratorem DVR podłączonym do Internetu.
    Rejestrator Hikvision HWD-5104
    Kamera BCS-DMQ1200IR-E ( podłączenie do rejestratora za pomocą koncentryka)
    Internet mobilny T-mobile na routerze Huawei B535.
    Ogólnie kamera nagrywa poprawnie wg ustawionego harmonogramu. Z poziomu rejestratora ( poprzez podłączony monitor) podgląd na żywo oraz przeglądanie nagrań jest w porządku. Problemem jest podgląd na żywo za pomocą aplikacji Hik-connect.
    Jeśli podłączę się telefonem do internetu z routera ( tego samego co podłączony jest rejestrator) to podgląd na żywo jest czysty. Jeśli przełączę się na jakikolwiek inny internet czy to transmisję danych, czy na inne wifi gdzieś dalej to podgląd mam ale…Po dwóch ,trzech sekundach obraz zaczyna się cyklicznie pikselować i tak cały czas.
    Czy jest jakieś rozwiązanie by obraz był równie czysty jak podczas podglądu na żywo za pomocą wifi z routera Huawei ?
    Drugi problem mam z przejściem rejestratora w tryb offline( w aplikacji hik-connect). Po wyłączeniu routera, lub odpięciu kabla ethernetowego od rejestratora na minutę lub dłużej i ponownym jego wpięciu, nie ma podglądu. Pisze komunikat że rejestrator jest w trybie offline. Wówczas pomaga tylko usunięcie i ponowne dodanie rejestratora w aplikacji Hik-connect. Problem występuje nawet wtedy, gdy już po przywróceniu połączenia z Internetem w ustawieniach rejestratora widnieje status online.
    Już pomijam fakt, że przegląd nagrań z poziomu Hik-connect jest praktycznie nie możliwy bo po krótkiej chwili odtwarzania wywala błąd 245416
  • Optex
  • #2
    LouWw
    Level 14  
    Jakie parametry połączenia masz w tej sieci co masz podłączony rejestrator? Chodzi mi o prędkość wysyłania i pobierania. Najważniejsza jest prędkość wysyłania.
  • Optex
  • #3
    dr.Burski
    Level 14  
    Według speed test-u download mam na poziomie 16,6 Mb/s a upload 13,3 Mb
  • #4
    LouWw
    Level 14  
    Prędkość wygląda ok,
    Skoro takie dziwne rzeczy się dzieją z rejestratorem albo coś z softem albo masz jakąś wadliwą sztukę. Spróbował bym zrobić aktualizację rejestratora i zobaczyć co w tedy.
    Nic innego mi w sumie nie przychodzi do głowy.

    Może ktoś inny się spotkał z takim problem i się wypowie
  • #5
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    dr.Burski wrote:
    Problemem jest podgląd na żywo za pomocą aplikacji Hik-connect.

    W IVMS-4500 też jest tak samo? Podgląd masz z poziomu adresu IP czy z chmury Hika - sprawdź działanie w różnych godzinach(wcześnie rano lub późno w nocy powinno lepiej działać)?
    Na dole po lewej stronie masz pasek od jakości oglądanego obrazu z kamery - pomaga coś przełączenie na wyraźny lub płynny?
    Rejestrator Hikvision+ kamera BCS - fatalny podgląd na żywo


    dr.Burski wrote:
    Drugi problem mam z przejściem rejestratora w tryb offline( w aplikacji hik-connect). Po wyłączeniu routera, lub odpięciu kabla ethernetowego od rejestratora na minutę lub dłużej i ponownym jego wpięciu, nie ma podglądu. Pisze komunikat że rejestrator jest w trybie offline.


    Jak masz skonfigurowaną sieć w rejestratorze? Ustaw na DHCP adres IP, maskę i bramę. A DNS'y wpisz np 8.8.8.8 i 8.8.4.4.

    To co opisujesz jest wręcz nie do uwierzenia, bo wiele rejestratorów mam poinstalowanych i (chyba) nic takiego nigdy u mnie nie miało miejsca.
  • #6
    dr.Burski
    Level 14  
    Dzięki dawidedziu. Przełaczenie jakości obrazu na HD znacząco poprawiło obraz z podglądu w Hik-connect. Próbowałem dodać rejestrator na telefonie do aplikacji IVMS-4500 za pomocą wpisanego IP, portu, nazwy użytkownika i hasła, ale apka sie nie łączy. W Hik-connect wystarczyło zeskanować kod QR i już się widziały. Muszę się udać do miejsca gdzie zainstalowana jest kamera. Może na miejscu uda mi się do apki dodać rejestrator
  • #7
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    dr.Burski wrote:
    Próbowałem dodać rejestrator na telefonie do aplikacji IVMS-4500 za pomocą wpisanego IP, portu, nazwy użytkownika i hasła, ale apka sie nie łączy.

    No tak to nie zadziała - trzeba przekierować porty na routerze(jeśli jest w nim taka możliwość).

    dr.Burski wrote:
    Może na miejscu uda mi się do apki dodać rejestrator

    Ale to jak już do chmury Hika dodać urządzenie.
  • #8
    dr.Burski
    Level 14  
    Czy Możesz mi podać bliższe informacje dotyczące przekierowania portów ??
    Może to głupie pytanie, ale na jakie porty mam przekierować ?
  • #9
    LouWw
    Level 14  
    dr.Burski wrote:
    Czy Możesz mi podać bliższe informacje dotyczące przekierowania portów ??
    Może to głupie pytanie, ale na jakie porty mam przekierować ?

    Takie jak masz ustawione w rejestratorze, pozatym jeśli nie masz stałego i zewnętrznego adresu IP i nie zawracaj sobie głowy przekierowaniem portów
  • #10
    dawidedziu
    Industrial cameras specialist
    LouWw wrote:
    pozatym jeśli nie masz stałego i zewnętrznego adresu IP i nie zawracaj sobie głowy przekierowaniem portów

    Otóż to.
  • #11
    dr.Burski
    Level 14  
    Rozumiem. A jest jakiś inny sposób na przegląd zarejestrowanego obrazu z kamery ?